Dit jaar willen we eens wat anders dan dagen in het zwembad en luieren. Iets actiever/cultureels dit jaar! Nu had ik het idee om verschillende plaatsen te bezoeken en daar 3/4 dingen te gaan doen. Bijv in bergen op zoom het blotevoetenpad. In Gouda grachtentocht. Weet iemand nog wat leuke dingen te doen in deze 2 plaatsen? Of in andere plaatsen?(buiten Amsterdam,Rotterdam,den haag/Scheveningen enzo) En ik weet niet of er zoiets bestaat en vooral waar, een soort speurtocht met culturele plekken? Dat je bijv een papier/boekje krijgt en dan opdrachten/vragen krijgt over gebouwen/kunstwerken en dergelijke Alvast bedankt!
Volgens mij kan dat in veel steden. Je zou eens wat VVV kantoren kunnen vragen naar de mogelijkheden! Waar in de buurt zat je zelf aan te denken? Amersfoort is bijv ook mooi, Arnhem, den Bosch..
Je kan vaak bij de plaatselijke VVV wel dingen halen en soms ook speurtochten. Ik ga zelf in september nog een weekendje dordrecht doen. De ene dag de stad in, de andere dag de biesbosch in. Even googlen in de zomer zijn er ook veel bloemencorso's in zuidholland, misschien ook leuk om te doen Je kan ook even kijken op de site eropuit.nl
Bloemencorso hebben wij hier in september ook haha. Op de sites kon ik niet veel vinden. Er moet ook een zoontje van 2 jaar mee had wel een gps tocht in bergen op zoom gevonden. Iemand daar ervaring mee?
Brabant. Zuid-Holland. De VVV kantoor waar ik ben geweest had geen duidelijk antwoord. Ipv oh zulke tochten moet je maar op internet zoeken. Ik weet alleen dingen hier in de buurt. Tja dat weet ik ook al
Een ezeltochtje ergens? Er zijn meerdere plekken zoals hier in Epe Speelparadijs en kinderboerderij de Koperen Ezel - HOME . Zou je kunnen combineren met een activiteit in Apeldoorn zoals een stadswandeling, als je iets van de stad wil zien VVV Apeldoorn of een ritje met de stoomtrein o.i.d. Voor België heb je deze site waar je gratis wandelroutes toegezonden krijgt: Wandeling Leuven, wandelen langs bezienswaardigheden Leuven met wandelroute
ik weet niet of je geocaching kent? Dat is wel leuk om in een stad te doen, dan kom je ook op allerlei plekken.
Thanks voor de ideeën. Geocoaching ken ik niet. Wel van gehoord gelezen. Heb het opgezocht en in de buurt zijn een aantal wandelingen te doen!
Weet niet hoe oud je zoon is maar in Gouda heb je ook leuke kinderboerderij. Een natuur speeltuin, speurtochten en bij slecht weer binnenspeeltuinen. De VVV van Gouda heeft eigen website waar nog wel meer dingen voor kinderen op staan.