ervaringen met wegshop Bbeesz?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eiland, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen week had ik bij www.Bbeesz.nl de Beaba bib expresso besteld, maar achteraf las ik in de bevestigingsmail dat de site probeert een levertijd van maximaal 30 dagen aan te houden voor de bestellingen. Dus ik stuurde een mailtje of ze een idee hadden wanneer ik het product ongeveer kan verwachten, omdat als het 30 dagen gaat duren, ik hem liever ergens anders bestel en hem met een paar dagen in huis heb.
    Krijg ik een mailtje terug, dat ze wettelijk recht hebben 30 dagen over de levering te doen. Dat zal dan wel, maar ik vond dat niet echt een klantvriendelijke mail.
    Maar goed, mijn vraag dus, zijn er mensen met ervarinegn mbt het bestellen op deze site? Heb je 30 dagen moeten wachten of was de bestelling er wel vlot?
    Groetjes

2. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    was dat alleen voor dat artikel of stond er bij dat het op voorraad was ofzo? 30 dagen is wel erg lang.. beetje rare manier om het zo aan te geven vind ik (zeker als het pas bij je bevestigingsmail aangegeven word) heb er geen ervaring mee maar heb zelf ook een webshop en bij mij staat gewoon op voorraad en als het niet op voorraad is staat er dat bij.... wel zo fijn voor de klant vind ik...

3. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, het artikel is gewoon op voorraad.
    In de bevestigingsmail staat:
    Bestellingen gedaan tussen 1 juli 2011 en 1 september 2011 kunnen een langere levertijd hebben dan u wellicht van ons gewend bent. Wij hopen ondanks vakanties van leveranciers en gezinsuitbreiding toch u zo snel mogelijk en binnen 30 dagen te kunnen leveren.

En in de mail die ik van hun kreeg nadat ik vroeg hoe lang het duurde schreven ze:
    Wij mogen wettelijk 30 dagen hanteren. Dit staat ook in onze voorwaarden
    waar u eerst mee akkoord moet gaan voor dat u verder kunt met uw
    bestelling.

Op hun site staat dus ergens bij informatie:
    Wij streven er naar om uw bestelling binnen 30 (werk)dagen aan u uitgeleverd te hebben.
    Mocht het niet lukken om dit te realiseren, dan ontvangt u van ons hier bericht over.

Maar ik vind het niet echt klantvriendelijk, de manier waarom ze reageerden op mijn mail, en de meeste site's leveren toch wel binnen een paar dagen mits het op voorraad is.
    Het jammere was dat ik al had betaald via IDEAL, anders hadden ze de bestelling in hun R*** mogen steken na die mail van hun..

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    pff wat een reactie zeg! jammer dat je betaald hebt idd, ik heb geen ervaring met deze webshop dus geen idee maar kan je ze niet bellen?

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jeminee 30 dagen man man, hoezo die leven onder een steen? dat kan je toch niet maken, ik voel me al schuldig als iemand wat bij me besteld en kan het pas na 2-3 dagen wegdoen ofzo, dan mail ik al dat het wat langer duurt..

Ja in de algemene voorwaarden staat dit vaak maar eigenlijk slaat dit natuurlijk helemaal nergens op.

Maar goed als ze de wet volgen dan heb jij recht om binnen zoveel dagen je bestelling kosteloos te annuleren en zou ik lekker doen meid..

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind deze wet trouwens zeer irritant maarja je moet hem wel naleven, ik betaal namelijk kosten voor een ideal betaling en als mensen dan annuleren (of wat vaker is gebeurd per ongeluk dubbel bestellen en betalen) dat ik dan met kosten zit, daar baal ik dan stevig van!

7. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb ook zitten denken om ze te bellen en de bestelling te annuleren, maar ben bang dat ik dan tijden op mijn geld moet wachten...

Vooral nadat ik die mail kreeg van wij mogen wettelijk bladibla, toen dacht ik wel even van en ik mag wettelijk de bestelling annuleren

Maar ja, als ik ze nu bel dat ik hem wil annuleren, en ik bestel het apparaat vandaag bij een ander, krijg ik die ook pas in de loop van volgende week..

8. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb net weer geprobeerd te bellen, er staat dat ze op werkdagen gewoon geopend zijn, maar ze nemen gewoon niet op. je krijgt een muziekje, en daarna: deze ectentie is momenteel niet beschikbaar. Dat had ik dus vandeweek ook al na de bestelling, toen wou ik ook liever bellen..
    Ik krijg hier een beetje een naar gevoel bij..

9. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    huh ik zie net op hun site dat de kosten voor IDEAL (0,45) worden doorberekend aan de klant, is dat altijd zo?

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik doe dat niet, ik geloof niet dat er iets wettelijks tegen is maar veel goede webwinkeliers houden niet van omdat het niet promoot om online te betalen (wat juist hartstikke handig is!) dus ik doe daar niet aan.

11. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja, dat ze er niet alles aan doen om kl;antvriendelijk te zijn mag wel duidelijk zijn helaas.. jammer..

12. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb vandaag weer geprobeerd te bellen, weer geen gehoor. Dus ik heb ze een mail gestuurd en de bestelling geannuleerd. Ik had even opgezocht en ik heb wettelijk het recht om zonder opgave van reden een bestelling binnen 7 dagen te annuleren, en dan moet ik binnen 30 dagen mijn geld terug krijgen. Ik ben benieuwd..
    Ik heb het apparaat nu dus maar ergens anders besteld, hopelijk dat dat beter gaat. Bij de andere webshop waar ik nu heb besteld staat dat ze binnen 3 dagen leveren..

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he wat vervelend zeg!! ik hoop dat je snel je geld terugkrijgt!!

Deel Deze Pagina