Met wie ga je meer om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met wie ga je meer om?

1. Eigen familie

2. Schoonfamilie

3. Beiden evenveel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Naar aanleiding van een opmerking van een vriendin dat ze niet verwacht om 'close' te blijven met haar zonen omdat schoondochters altijd meer met de eigen familie optrekken:
    Met wie gaan jullie meer om: je eigen ouders/familie of met de schoonfamilie?
    Ik ben benieuwd!

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    We zien beiden ongeveer even veel maar we gaan allebei liever naar mijn ouders. Daar blijven we ook altijd langer, bij mijn schoonouders is het altijd maar een uurtje en dan hebben we weer een overdosis schoonouders gehad ;).

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    We zien mijn schoonouders vaker, maar ik heb dagelijks telefonisch contact met mijn moeder, mijn schoonouders spreken we misschien 1 keer per maand aan de telefoon.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

met mijn eigen ouders !!

maar dat komt door de afstand tussen ons en schoonouders..
    als ze beiden even ver hadden gewoond dan zagen we ze waarschijnlijk evenveel...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb eigenlijk helemaal geen contact met mijn schoonouders. Mijn moeder spreek ik dagelijks en zie ik 1 keer in de 2 a 3 maanden.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

en ik denk dat dit helemaal aan haar zelf ligt...

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn ouders, zij zijn erg betrokken en geinteresseerd en dat kan ik van mijn schoonfamilie niet zeggen!

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zie mijn eigen ouders vaker dan mijn schoonouders (wonen beide even dichtbij trouwens) maar verder hebben we veel meer contact met de familie van mijn man (neven, nichten) dan met mijn familie. Dus hier is het in evenwicht eigenlijk.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk ook dat dat deels aan de schoondochter ligt. In 90% van de verhalen die ik hier lees kiezen dochters voor hun eigen moeder, zelfs als ze een relatief goede band met hun schoonmoeder hebben.

Wij kennen het "probleem" niet, want mijn schoonouders leven niet meer.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb voor beide evenveel gekozen, ondanks dat mijn schoonfamilie in het buitenland woont heb ik toch wel dagelijks contact met hun.
    Met mijn eigen familie is het wisselend.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Allebei even veel, soms de een iets meer dan de ander maar de week erop is het weer andersom ;)

Wel heb ik een vaste dag bij mijn ouders, daar zijn we elke woensdag, zij wonen niet in onze stad dus spontaan aanwaaien zit er dan niet in en bij mijn schoonouders weer wel omdat deze een wijk verderop wonen dus daar kan je makkelijker ff een bakkie doen..

Maar in principe dus evenveel.

12. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb toch gekozen voor mijn eigen ouders. Onze beide ouders wonen hier niet dichtbij en bij mijn ouders in het dorp wonen ook onze oma's. Ik kom daar dus vaker.
    Mijn moeder belt ook heel vaak even.
    Mijn schoonouders werken allebei en hebben vaak 's avonds vergaderingen. Ook zijn ze vaak weekendjes weg. Dus die zien we veel minder.

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    mijn eigen familie zie ik veel liever,
    maar helaas zie ik mijn schoonfamilie vaker, omdat ze langs ons wonen.
    maar dan wordt er meestal vrij weinig of niks tegen elkaar gezegd.

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik zou zeggen allebei evenveel, soms misschien toch me moeder iets meer, maar dat komt denk ik ook omdat ze alleen is en we altijd samen boodschappen doen..
    als ik even te lang me neus niet heb laten zien bij me schoonouders, komen ze zelf even spontaan langs, wonen op 5 min afstand.. me moeder op 10 min.

15. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Met mijn moeder het meest.. Die spreek ik in elk geval wel bijna dagelijks.. Mijn vader niet.

Mijn schoonmoeder is het 1 keer in de paar maand wel weer voldoende.. Anders gaat het al heel gauw mis. Zij doet eigenlijk hetzelfde, ze zegt dat ik haar zoon afpak en dat doet ze al vanaf het begin. Dus dat is een continue strijd.

Mijn schoonvader woont best ver weg, maar daar mailen we wel zo'n 1 keer per week mee. En proberen wel toch wel langs te gaan en andersom.

Mijn broer gaan we ook wat meer mee om, maar met mijn zwagers trekken we ook best veel op..

Dus ik trek meer met eigen familie op, mijn man ook.. Vindt dat ook een stuk gezelliger..

Gr.
    Carlien

16. Alita

Alita Niet meer actief

Nou ik ga meer naar mijn schoonouders en heb zelfs geen contact meer met mijn moeder...

17. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Mijn schoonfamilie is geweldig.. Ze zijn heel gek op zowel kleinzoon als op mij. We komen er vaker als bij mijn eigen familie denk ik. Maaaaar voor mij is het gevoel bij mijn eigen familie natuurlijk anders omdat het echt eigen is!.

oh en juist omdat ik de "enige' in de familie ben aan hun kant die voor kleinkinderen ga zorgen vond ik het ook leuk om hun te betrekken bij mijn zwangerschap en mee te nemen naar echo enz...

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier heb ik gekozen voor schoonfamilie, omdat ik geen contact meer heb met mijn eigen familie

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb een schat van een schoonmoeder een lieve schoonzus met vriend. Maar m'n eigen ouders zijn voor mij tóch meer eigen, en écht mezelf, ben ik gemakkelijker bij hen.

20. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Eigen familie meer, dit komt doordat ik anders ben opgevoed en ik heel open ben met mijn familie.
    Wat heel anders is bij mijn schoonfamilie (schoonzus is een ander verhaal hoor) ;)

Vriend vond het in het begin moeilijk dat ik veel bij mijn ouders ben maar nu snapt hij het en is hij er ook veel te vinden :)

Deel Deze Pagina