Wat een schatje!!! Ik weet niet of het al geschreven is, maar als je het katje hebt opgehaald, dan 'moet' je hem een uurtje of 2 laten wennen in een afgesloten kamer. Het liefst de kamer waar ook de kattenbak staat, als dat kan natuurlijk. Als je het katje ophaald en je kan iets met de geur van daar mee krijgen, een doek oid, dan voelen ze ook sneller thuis heb ik mij laten vertellen.
Onze katten hebben de hele dag harde brokjes klaarstaan. Geef hier Royal Canin Indoor. Zolang ze goed van gewicht zijn/blijven houd ik dit aan. RC is wel ook een duurder merk maar je ziet het echt aan hun vacht en ze stinken veel minder. Ben ook blij te lezen dat het kitten niet met 6 weken weggaat. Daar wordt ik altijd een beetje naar van. Dan heb je dus om te beginnen al geen verstand van katten... En ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar op op voorhand je kat niet te laten chippen voor het geld...nee. En beesten zijn idd veel flexibeler dan mensen. Die hebben echt geen maandenlange revalidatie nodig. Ik heb zelf toen de kittens kwamen een weekje vrij genomen van mijn werk om ze te laten wennen (ook aan mij). Daarna nog een weekje halve dagen gewerkt en dat ging prima! Heel veel succes met je kitten!
chippen inderdaad, er belanden al teveel katten in het asiel die niet gechipt zijn. mocht de plantenpuit nou niet werken, het dan bedekken met zilverfoie/aluminiumfolie, met de glimmende kant omhoog, het geluid + de weerspiegeling vinden veel katten doodeng ( uitzonderingen zijn er altijd). let goed op met ontvlooien dat het geschikt is voor kittens, want lang niet alles mag gebruikt worden bij kittens, let ook op overdosering!! overdosering geld ook voor ontworming, gebruik de 1e weken een kattenbak zonder klepjes/ of een geheel open bak met dezelfde vulling als er nu wordt gebruikt.