Tips voor een Redressiehelm..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hel00n, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hel00n

Hel00n Actief lid

23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo allemaal,
    Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden oud. Toen hij 2 maanden oud was vond ik zijn hoofd erg plat aan de achterkant. Heb dit na gevraagd op het CB hier vonden ze het meevallen, maar kinderfysio is vrijwillig en kan je zonder verwijzing bellen. Dit heb ik gedaan, want was erg benieuwd of ik het me nou verbeelde of dat we hulp nodig hadden. de fysio vond het verstandig dat wij gebed hebben.. we hebben vel fysio gehad. Ons zoontje moest steeds op zijn andere zij liggen, zo min mogelijk op zijn rug. Alleen 's nachts in bed schijnt dit het veiligst te zijn.. nu zijn we een aantal maanden verder en het wordt niet goed. de meetingen zijn niet goed. Nu hebben wij vorige week een helmpje aten aan meten bij Livit Utrecht. Ondanks dat heet veel geld (1100) kost en er nooit bewezen is dat het echt helpt, hebben wij de keuze gemaakt voor een helm. Aankomen de donderdag gaan ze voor de zekerheid nog een röntgenfoto maken van zijn schedel en moeten we langs de kinderarts. Dan krijgen we over 2 á 3 weken de helm.

Mijn vraag is of iemand tips heeft voor ons. Bijvoorbeeld over het wennen, slapen, wartme en over het schoonhouden van de helm. ook ben ik benieuwd of het jullie is meegevallen of tegen..
    Wij maken ons niet echt druk, aangezien ons zoontje erg makkelijk is met alles..

Liefs Heleen

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    100% meegevallen! Opbouwschema kregen wij van Livit, schoonmaaktips ook! Zoontje sliep er al snel mee maar al vrij snel 's nachts af moeten laten vanwege buikligging...
    Niet druk maken, ze merken er niks van!!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wordt dit niet meer vergoed door de verzekering?
    Ik zou zelf niet voor een helm kiezen als ik het zelf moet betalen eerlijk gezegd. Dit met als reden dat de werking inderdaad niet bewezen is. Het trekt namelijk ook vanzelf bij op het moment dat ze niet meer hele dagen liggen. Mijn zoon had het echt extreem (veel opmerkingen over gehad!) en je ziet het nu niet meer.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Valt 100% mee. Wij ouders hebben er meer last van dan de kleine. Heeft hij er wel last van, dan zit hij niet goed en moet je terug. Je krijgt inderdaad een opbouwschema. Veel controles. Maar het is het waard. Wij kregen hem nog vergoed, maar anders had ik het ook gedaan.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Onze 1e heeft een helm gehad en nu sinds 2013 word het niet meer vergoed. Wij hebben nu speciaal een aanvullend pakket gekozen waarin de redressiehelm wel vergoed word mocht onze 2e het nodig hebben
    Kost me €10 per maand meer voor een helm van €1500+

Hier had zoon hem 23 uur per dag op. Schoonmaken deden we met alcohol. Opbouwschema kregen we mee
    Na 3 maanden was onze zoon mega verandert, van een plat hoofd naar een mooi rond bolleke

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    10 euro per maand is 1200 euro voor een jaar.... Met t risico dat je de helm niet nodig hebt als ik t goed begrijp? Ik geloof toch dat ik zelf t geld apart gezet had. Geenhelm nodig is een mooi spaarcentje ennwel een helm nodig dan heb je t geld ook zo liggen...

Begrijp dat dit mosterd na de maaktijd is als je t zo al hebt gedaan maar miss een tip voor meer mensen die dit overwegen zo te doen...

7. SeaShell

10 euro per maand is €120 per jaar aan extra premie, geen €1200 ;)
    Beter €120 in de "stront" gooien dan een helm kopen à €1500 wat hij destijds kostte toen onze zoon hem nodig had, en ik geen risico wou lopen dat dochterlief dadelijk hetzelfde zou moeten
    Bovendien heeft het pakket ook nog andere voordelen voor mij zoals uitgebreidere fysio en tand verzekering, dus ik zal zeker geen spijt krijgen mocht ze een helmpje nodig hebben
    Wou het risico voor die €120 niet nemen mocht ze hem dadelijk nodig hebben aangezien je echt 0,0 vergoed krijgt vanaf dit jaar..

In 10 jaar tijd kost me dat pas €1200 aan premie, dus ik zou die helm er zo uit hebben ;)

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar wat is nou 1100 euro als zijn hoofdje weer mooi rond word?
    Onze docht heeft ook een extreme afplatting maar door een compressie op
    Haar hoofdje zou dat nooit vanzelf goed komen!
    Ik wil er zelf zeker van zijn dat ik er alles aan gedaan heb om ons kind zon fijn en mooi rond hoofd te geven beter nu dan later had ik maar ...

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik zeg doen:

Ik wil je best foto's mailen ( maar dan wel privé die post ik niet hier )
    Van voor en nu. We zijn nu 3 maanden bezig en het resultaat is over duidelijk zichtbaar ..

Ik zag er zo tegen op maar Livit heeft ons zo goed geholpen met een opbouw schema
    Ons kindje heeft er weinig last van gehad. Slaapt er goed mee. Eigenlijk heel positief.
    Mocht je meer info willen pb me maar ik wil je graag helpen!

10. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet officieel bewezen idd. Maar voor mij als ouder van mijn zoon wel hoor. Wat een verschil al. Een prachtig rond koppie begint hij te krijgen. Al met 3 maanden is t verschil enorm. En toen hij de helm een tijdje niet op mocht ivm koorts zag je zn hoofdje helaas ook echt weer indeuken. Nu weer een aantal weken op en je ziet t weer helemaal goedkomen. Zal even kijken of ik fotootjes kan laten zien van voor en na. Ben dr zelf heel blij mee.
    Succes!!

11. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is voor en na 2 maanden helm

Bijgevoegde bestanden:

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wow jetje! Dat moet je toch een goed gevoel geven :)

13. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou en of! Vind t echt supermooi al. Zelfs familieleden die ons voor gek verklaarden geven ons met deze voor en na foto groot gelijk. Liefs

14. Porsche

Porsche Niet meer actief

Alles voor onze kiddies hahahahaha ... Echt mooi wij hebben as woensdag een meting!
    Duim duim

15. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij volgende week. Hij had overigens een afplatting van 100%. We konden er een lineaal langs leggen. Toen werd ik er best zenuwachtig van, maar had ook niet durven hopen dat de helm zo'n gigantisch succes zou zijn.

16. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi jetje !!
    Herkenbaar heeft die van ons ook gehad .. Echt gewoon een plat / recht achter hoofd..

Als ik er aan denk duim ik voor je mijn geheugen is nogal .... Haha

17. Hel00n

Hel00n Actief lid

23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    hier ben ik het nou helemaal mee eens.. de verzekering is pas sinds januari veranderd.. daarvoor was het echt een twijfel geval.. morgen gaan we voor de rontgenfoto van zijn schedel en naar de kinderarts. ik ben benieuwd wat hij zegt.. neem aan dat hij een eerlijk antwoord zou geven en het niet voor het geld willen doen, want dat is het risico nu.. nu kunnen ze je een hem gaan aansmeren en heel veel geld verdienen..

18. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is dat mooi geworden Jetje! Kan me voorstellen dat jullie blij zijn met het resultaat. Onze dochter gaat binnenkort aan de helm. Ben nu overal informatie/ervaringen aan het lezen...
    Tot nu toe gelukkig nog geen negatieve verhalen, eigenlijk iedereen heeft resultaat (de een wat meer dan de ander) en de kindjes lijken er nauwelijks last van te hebben, gelukkig.

19. SeaShell

Hoe is het gegaan?
    De kinderarts zal hem niet aansmeren voor het geld, want de helm moet je toch laten maken door een orthopedisch centrum zoals Livit en niet bij de kinderarts. De kinderarts zal je enkel doorverwijzen naar bijv Livit, meer niet

20. SeaShell

Hier heeft zoon er ook geen last van gehad
    Let wel: er zijn meerdere soorten redressiehelmen in omloop
    Onze zoon had de oren vrij en geen kinbandje
    Maar je hebt ook helmen met de oren onder de helm en met kinband
    Verschilt per Livit vestiging of waar je ook naartoe gaat.

Zoon had afplatting van 108% (plagiocephalie)
    En nu is hij rond de 102% (100% is rond)

Hij had de helm 23 uur per dag op. 1 uur per dag af om de helm met alcohol te ontsmetten en te drogen en zoon te wassen
    Hij vond het juist vervelend als de helm af moest omdat hij de druk prettig vond

Voor jezelf is het oefenen om hem op en af te zetten, is in het begin een beetje eng en onwennig en lijkt net of je het hoofd van je kindje eraf trekt

Wel zweten ze de eerste dagen/weken ENORM
    Zoon was drijf en drijf nat. Bij koorts mag je hem natuurlijk ook niet op

Deel Deze Pagina