Hoii, Mijn zoontje van 10 maanden heeft sinds zijn 7e maand een helm. Hij draagt vanwege een heupafwijking een spreidbroek en ligt veel op z'n rug, waardoor wij zijn hoofdje al snel (4e maand?) zagen afvlakken. Helaas mede door reacties uit de omgeving (dat 't wel meeviel / niet zichtbaar was) langer gewacht dan gewenst om ons door te laten verwijzen naar de plastisch chirurg en Livit, maar inmiddels draagt hij nu 3 maanden de helm en het resultaat is geweldig! Hij had niet alleen een afgeplat hoofd, maar zijn hoofd was ook te breed gegroeid. De "bulten" boven zijn oren zijn inmiddels weg aan het trekken en achter op z'n hoofd wordt een bolling zichtbaar Het hele platte is al verdwenen. Wij zijn heel blij met het resultaat en heel blij dat we het besluit hebben genomen. En ik geloof dat ons mannetje ons er later ook dankbaar voor is, dat we 't iig geprobeerd hebben. Hij heeft zelf weinig last gehad van de helm. 't Was lekker warm in deze winterperiode Met koorts zetten we hem inderdaad af. En door het zweten kan de helm zeer aangenaam gaan ruiken :-s. Schoonmaken met alcohol en/of geurloze wasgel. Binnen 8 dagen werd de draagduur opgebouwd, van ik geloof eerst 3 uur p/d naar uiteindelijk 23 uur per dag. Wij proberen ons zoveel mogelijk te houden aan die 23 uur. Denk aan kleding! Niet alle truitjes passen over de helm heen, vestjes zijn handig. Ik heb gemerkt dat als je er zelf luchtig over doet en doet alsof 't bij het aankleedritueel hoort, je kindje er ook gemakkelijk(er) mee om kan gaan. Succes!!!!
Hoi hoi, Hier hebben we ook een helmpje. Mijn zoontje is bijna 11 maanden en had een zeer forse afplatting. (122,6%) Ondanks dat er toch op aangedrongen werd voor een helmpje heb je hierin zelf ook nog een keuze. En wij hebben die met beiden handen aangepakt. Wij hebben wel een heel stroef begin gehad want mijn zoontje had vaak drukplekken en uitslag op zijn hoofdhuid. Het leek erg op berg maar dan in een erge mate. Na 2,5 maand bleek hij allergisch te zijn voor de binnenvoering en eigenlijk had ik het toen opgegeven. Maar Livit gelukkig niet en hebben ons mutsjes voor eronder mee gegeven. Nu hij het mutsje eronder heeft gaat het super! Hij merkt er zelf ook weinig van nu en is lekker vrolijk en speelt goed. En ondanks dat we zo'n stroef begin hebben gehad, hebben wij in december (3 maanden nadat hij hem had gekregen) een heel goed resultaat. Hij was dus van 122,6% naar 113,2% gegaan. Echt super. Dus ondanks het weinige dragen, zijn wij heel blij met resultaat. Livit begeleid je helemaal super in de proces. Veel succes.
Doen! Hier midden in de zomer n helm gehad, niet ideaal dus, maar zelfs toen ging t goed. Het was intensief, wij moesten best vaak terug ondat de helm niet lekker zat en stinken dat ie deed maar t ventje heeftvnergens last van gehad. Bij ons van 112 naar 105 gegaan en van 97,5 naar 89. En nu wordt t nog steeds mooier. Totaal geen spijt dus! En ze smeren je niks aan. Bij ons twijfelden ze in eerste instantie nog omdat h. Een enorme haardos heeft en t daardoor optisch wel meeviel. Succes! Als je meer wilt weten mag je ook altijd pb sturen.