Ik schreef hier al eerder dat ik met mijn dochter van bijna 14 op vakantie wil met de trein. We dachten eerst aan Italië,maar Frankrijk spreekt ons ook aan. Eerst naar Parijs voor 2 a 3 dagen en dan wat verder Frankrijk in. Naar de kust. Het is behoorlijk zoeken en daarom vraag ik wederom jullie hulp Welke kustplaatsen zijn per trein goed bereikbaar? Ik ben nooit verder geweest dan Parijs en ooit Macon. Om druiven te plukken,maar dat is lang geleden. Hoe is bijv. Bordeaux? Leuk genoeg voor een week? Andere plekken? Marseille? Wie oh wie helpt me verder. We houden van leuke stadjes, marktjes, wandelen, strand, terrasjes en soms een museum. Kanoën ook leuk, zwemmen. Kortom; van alles wat.
Leuk! Ik ben 20 jaar geleden Frankrijk rond gegaan per trein. Bordeaux vond ik heel erg leuk! Was goed aan te reizen en een hele leuke stad! We gingen eerst naar La Rochelle, daar weet ik niet veel meer van. Wij gingen na Bordeaux naar Marseille, dat vond ik echt een vreselijke stad. Wel een mooie boulevard bij een haven, maar heel veel zwervers en armoede. Ik zou daar niet terug willen. Je kunt eigenlijk de hele middellandse zee af met de trein. Wij vonden Monaco erg leuk, prachtige jachten/ huizen, heel bijzonder. (We sliepen toen op een camping in een andere stad). Het is soms even lopen naar een camping, maar we konden altijd wel iets vinden. Overigens zijn we terug nog door de bergen gegaan en toen weer naar Parijs! Dat was 14 dagen!
Dat klinkt leuk zeg! Ik vind het echt een gedoe om van alles uit te zoeken. Ook leuk, maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Het is voor in juli; veel losse tickets zijn nog niet te boeken, waardoor ik geen idee heb van de prijzen. Ik overwoog in basis interrail, later toch maar weer niet en nu lijkt het zo gek niet eens om het toch te doen. We gaan zo'n 10 a 12 dagen weg is de bedoeling en het lijkt me leuk om in Parijs te beginnen en dan door te treinen richting bordeaux en Nice lijkt mij ook heel gaaf, maar als ik daar zo globaal de kosten van op zoek, is een interrail toch voordeliger. Maar wat je nou wel en niet moet reserveren. Ik snap er soms de ballen van. Laat ik nou net iemand zijn die niet alles gepland hoef te hebben, maar wel wil weten waar ik aan toe ben. Haha. Ik zit zelf aan "gewoon" een hotel of appartement te denken (airbnb bijvoorbeeld) en niet persé aan campings.
Wij reden vorig jaar door Marseille en ik zei tegen mijn man dat ik hoopte geen autopech of aanrijding te krijgen op bepaalde stukken. De bermen lagen vol zwervers. Natuurlijk heeft het ook betere wijken, maar ik schrok er wel een beetje van. Ik zou ook eerder voor Nice ofzo gaan.
Les Sables d'Olonne is een fijne grote badplaats en goed bereikbaar per trein. En is er is veel te doen, o.a. kanoën, leuke markten, strand, pretparken, zoo.
Toen ik ging interrailen hadden we nog niets geboekt, internet was beschikbaar in een internetcafé en we hadden alleen een Nokia mee, wat een andere tijden! Ik geef je groot gelijk om een Airbnb te boeken, klinkt als een hele leuke planning! Reserveren van de trein was toen dus ook nog niet aan de orde, dus ik heb geen idee hoe dat werkt.