Ik ben op zoek naar een leuke camping of vakantiepark in Noord-Italië (bloemenriviere, adriatische kust of het merengebied) en omdat persoonlijke ervaringen altijd een beter beeld geven dan alleen plaatjes op internet kom ik hier voor tips! Wij zoeken: - Een camping, resort of vakantiepark-achtige plek met voldoende speelgelegenheid voor twee kinderen van 2 en 4,5. - vaste accommodatie (huisje, bungalow, appartement, stacaravan, zoiets) met eigen sanitair (heeeeeeeel belangrijk) en bij voorkeur een soort eigen tuintje/terreintje (da's geen harde eis overigens). We zijn ook niet vies van een beetje luxe. - bij voorkeur een zwembad - wel wat te doen in de omgeving Wat zijn jullie succeservaringen?! Ik ben benieuwd!
Maar heb je specifieke tips? Want ik heb idd al tientallen opties online gevonden, maar ik zoek juist ervaringen.
Bella Italia is mooi kunt lopen naar dorp .lidle in omgeving..Goede supermarkt en winkeltjes...Mooi zwembad ...En schoon sanitair maar je hebt altijd van die varkens die alles vol smeren of vies maken dat is in nl ook.
Wij vonden Villaggio a Mare echt super maar dan moet je wel met de auto naar een stadje.. Wel op loopafstand van het strand, zwembad erbij en een super huis. Maar goed, wij vonden het fantastisch en de kinderen willen graag weer terug dus wellicht volgend jaar!!
Aan het Gardameer: Gasparina Village (Villaggio vacanze Lago di Garda: il villaggio turistico direttamente sul lago a Castelnuovo del Garda | Gasparina Village). Wij gaan komende zomer voor de 4e keer. Appartementen (begane grond of 1e verdieping) gelegen rondom het zwembad. De appartementen zijn niet luxe, gewoon netjes. Maar waarvoor wij teruggaan is de opzet rondom het zwembad. Zeker als je jongste nog zou slapen 's middags: je kunt met de babyfoon aan het zwembad gaan liggen. Het zwembad is juist voor jonge kinderen heerlijk. Er is ook een restaurant dat prima is en niet duur (afhalen is ook mogelijk). De kinderen kunnen lekker spelen op het gras en in het speeltuintje. In het hoogseizoen zijn er genoeg kinderen om mee te spelen. Er is ook animatie, maar wel alleen Duits. Kinderdisco 's avonds. Rondom het Gardameer is voldoende te doen. En niet helemaal wat je vroeg qua locatie maar dit jaar zijn we aan de Toscaanse kust op camping Le Capanne geweest (Campeggi Toscana al mare: benvenuto nel camping a Marina di Bibbona | Camping Le Capanne). Dat is ook goed bevallen. De stacaravans van de camping zelf zijn mooi met een grote overdekte veranda. Wij hadden wel een van de nieuwere types die ook groter zijn. Er is ook veel te doen voor kinderen en in het hoogseizoen veel Nederlandse vriendjes te vinden. En het heeft ook een mooi zwembad. De organisatie waar zij onder vallen (Vacanze di Charme) heeft volgens mij ook een camping aan de Adriatische kust.
Du parc bij lazise 5-10 loopafstand van het plaatsje dus njet. Erplicht met de auto weg te gaan. Camping met leuk zwembad en diverse accommaties als stacarvanen bungalowtjes.
Hier hadden wij een keer een stacaravan: Camping Baia Verde: camping Gardameer Camping Baia Verde Beviel goed. Het enige was dat de douche lekte en je soms kon meegenieten van de campingdisco van een naastgelegen camping. Wel een fijn zwembad met toezicht, pizza's waren ook wel best en je kon naar het gardameer lopen. Personeel was vriendelijk.
wij zijn dit jaar naar bella italia geweest... Mooie camping, met veel te doen voor de kinderen... Ideaal is dat je vanuit de camping via het gardameer zo naar het dorpje kunt lopen... is een prachtig dorpje en erg gezellig... Wij gaan dit jaar weer! hebben 3 kinderen van 2,6 en 7... adriatische kust raden ze me minder aan omdat er in de omgeving vaak minder te doen is dan aan het gardameer...
Wij hebben een paar jaar terug een paar dagen op camping Villagio Turistico Belvedere Pineta gestaan. Hele mondvol, haha. Hij ligt aan de Adriatische zee, in een soort laguna met heel ondiep en warm water. Wij vonden het niks, want je kon er niet zwemmen, maar voor de kinderen was het perfect. Er was ook een zwembad op de camping, dus daar konden we wel zwemmen. Ze hadden er verschillende soorten huisjes/chalets etc. die je kon huren. Wij waren met eigen caravan, dus ik heb er niet op gelet wat er precies was, maar er zaten wel mooie bij. Er was een restaurant waar je heerlijk kon eten, 2 speeltuinen, sportvelden, grote supermarkt en animatie. In de omgeving waren een paar stadjes/dorpjes, vooral Aquileia vonden wij erg mooi, maar dat komt omdat ik veel met Romeinse historie heb. Er zijn daar heel veel opgravingen te bekijken, echt prachtig. Verder was er niet zo heel veel en het was er ook gruwelijk warm, dus we deden niet veel. Tijdens de rondwandeling door Aquileia heb ik mijn voetzolen verbrand, dwars door de zolen van mijn ballerina's heen, zo heet was de straat.
Ik vond de camping niet heel groot of massaal... Wij gaan ieder jaar naar center parcs... dat is vele malen groter! Wij zaten helemaal in het laatste paadje van de camping, en alles was goed te belopen, 5 min naar het zwembad... 5 min naar de winkel...
Ik heb zojuist geboekt voor zomer 2016, maar dan in Toscane. Ik weet niet of je dat al weer te zuidelijk is?
Wij gaan naar Le Capanne. Ben er nog nooit geweest maar de beoordelingen zijn goed en het ziet er ook mooi uit. We zijn al wel eerder in Toscane geweest, toen naar Albatros. Dat was ons veel te massaal. Le Capanne ligt zo'n 40 km boven Albatros, dus de streek is natuurlijk wel bekend. Maar Toscane is zo mooi en er zijn nog zoveel mooie plekjes waar we nog niet zijn geweest!