Hallo allemaal, Iedereen zegt dat mijn kleine mannetje te dik is.... Hij is inderdaad aan de zware kant maar krijgt volgens mij niet te veel eten, toch? 6.30 fles 180/6 10.00 fruit 11.00 fles 180/6 laat soms 30 cc staan 14.00 1 vierde deel liga met water of diksap (als hij waker is en wil is niet elke dag en diksap drinkt hij dan hooguit drie a vier slokjes) 15.30 fles 180/6 18.20 groente 18.30 fles 120/4 plus rijstebloem 2 schepjes (dus pap fles) Die laatste fles wordt de laatste tijd steeds minder dus denk dat ik die binnenkort kan laten vallen.... Hij gaat daarna om 19.00 a 19.30 slapen. Is nu 5 maanden 2 weken en 3 dagen. Foto is van gister
Nou, zo op de foto zie ik echt geen dikke baby! En als ik naar zijn voeding kijk, schrik ik daar ook niet van.. Lijkt mij allemaal gewoon prima.. Wij hebben ook een wat 'forsere' baby.. ongeveer hetzelfde als jou kindje denk ik.. Zou me er niet te druk om maken..
Leek me ook... Als ik andere hoor krijgen de baby's nog een fles meer of grotere flessen..... Maar omdat zoveel mensen het zeggen ga je toch twijfelen stom hè!
Wat je misschien wel zou kunnen proberen is de fles van 11.00 uur iets verschuiven naar 12 uur.. en dan icm een broodje.. Zo hebben wij die fles afgebouwd, steeds meer brood en minder fles
Maar mag je niet met brood beginnen als hij 6 maanden is? Want zat er dan idd wel aan te denken om die van 11.00 naar 12.00 en dan kleinere fles en dan steeds kleiner tot hij die niet meer hoeft....
oh ja, hij is nog net geen 6 mnd.. ja.. volgens mij gaven we Mees net voor 6 maanden soms al wel een korstje ofzo.. maar vanaf 6 maanden gingen we het langzaam vervangen idd
hij is niet dik!!!!! en al helemaal niet te! hij ziet er prachtig gezond uit! heerlijk hollands welvaren noemen we dat. mijn madam heeft ook heerlijke spekkies en daar geniet ik van zoontje heeft dat nooit gehad en is nu nog een dun ding dus ik ben er enkel trots op.
Zolang hij zijn lijn volgt, is er toch niks aan de hand? Bovendien ... als je op deze leeftijd al zou moeten spreken over "te dik", terwijl ie gewoon perfect eet? Ik zie een mooi niet te dik ventje op de foto .
Dank je wel dames! Ik vind hem ook niet te dik maar afgelopen week al een paar keer gehoord waardoor je toch gaat twijfelen.... Hij eet super goed wat ik juist ook fijn vind je hoort wel eens anders en dan denk ik ow wat ben ik blij dat ik dat niet heb!
Weet ook niet hoe actief hij lichamelijk gezien is? Sommige kindjes draaien op die leeftijd de hele dag in het rond en zijn druk bezig met de beginselen van het tijgeren/kruipen, anderen liggen het liefst op hun rug. En met allebei is niets mis.. Ik vind hem ook niet dik ogen.. en zoals anderen ook al zeggen, op die leeftijd moet je het wel heel bont maken om een kindje "te dik" te noemen. Qua eten zou ik de liga nog niet nodig vinden, dus als je zo gaat oefenen met het brood (na 6 maanden pas, neem ik aan), dan zou ik die misschien weglaten.. maar qua flessen lijkt me niets mis!
Waar is de dikke baby dan? Hij is perfect! Tegen mijn zoontje word ook hollands welvaren gezegd.... groeit netjes via de lijn onder de 'gemiddelde' lijn. Voeding ziet er ook goed uit hoor!
Hij is heel actief ligt totaal niet stil.... Ja als hij slaapt (naja ook dan ligt hij eigenlijk niet heel stil haha) draaien doet is al vanaf 3 maanden en heeft inmiddels zijn benen onder zijn kont om te kruipen, moet alleen nog door krijgen dat hij dan ook zijn hoofd omhoog moet doen Liga krijgt hij ook heel af en toe eerder 1 keer in de week dus zeker niet dagelijks en krijgt maar 1 vierde deel die hij vaak niet op eet. ( is liga van 4 tot 6 maanden, kan je door fruit doen maar ik geef hem gewoon los) Sandy dank je Ytest haha de kleine man eet alles wat je in zijn mond stopt (denk ik.....)
Tussen de 8500 en 9000 gram denk ik en volgens mij 67 cm (al even niet naar CB geweest moet in dec weer) maar is meer omdat andere het zeggen... Vond hem zelf nooit te dik, hij was met wegen wel te zwaar maar zag/ziet er in mijn ogen gewoon goed uit. Maar heb afgelopen weken meerdere keren de opmerking gekregen waardoor ik aan me zelf ging twijfelen....
Vervelend he die opmerkingen. Ik heb ook een flinkerd en krijg regelmatig te horen ´Aaaahhh wat heeft ze toch heerlijke dikke wangen en benen´. Die van mij is overigens wel te zwaar volgens het CB, ze is 70 cm en weegt 9,6 kilo maar als ik naar het eet schema kijk is er niks raars behalve dat ik de fles van 15.30 uur eraf moet halen en dat is inmiddels gelukt. Nu maar zien als ze over 2 maanden weer naar het CB gaat. Denk dat de lijn dan wel weer is rechtgetrokken.
Zeker niet te dik!!!! Heerlijk hollands glorie Maar ik snap wel wat je bedoeld. Als mensen een aantal keer zeggen dat hij een beetje aan de dikke kant is dan wordt je daar toch op de een of andere manier onzeker van ook al weet je dat hij het goed doet. Ga gewoon zo door zou ik zeggen!!!
Joh, mijn dochter was met 6 maanden 9,3 kilo en 73 cm! Ik moet deze week weer naar cb, ze is nu 7,5 maand...de 10 kilo haalt ze wel hoor! Nog nooit iemand, binnen of buiten het cb, die heeft gezegd dat ze te dik is. Ze heeft haar lengte wel mee, maar wij noemen het ook altijd Hollands welvaren. Heerlijk toch! Liever zo dan een baby die niet wil eten, en te dun is. Mijn dochter is een vreetzak, lust alles en geniet net als papa en mama enorm van lekker eten, haha. Niet druk om maken dus! Als ze straks gaan kruipen en lopen zul je zien dat ze al die reserves ook zo weer kwijt zijn
Tja...oudste dochter woog 3050 bij de geboorte en veranderde in een Michelin-vrouwtje in 4 weken. Zat helemaal bovenaan de groeicurve. Met van die enorme bolle wangen. Ze kreeg de eerste 6 maanden alleen borstvoeding, toen begon ik met bijvoeding. Dus daar lag het ook niet aan. Ik kreeg wel wat opmerkingen van het cb, maar ja, wat moest ik daar mee? BV is ongelimiteerd dus tja.... Nu, met 7,5, is mevrouw een slanke den en de bolle wangen zijn verdwenen...