Wie heeft er ervaring met ivf onder sedatie? Wij gaan over op ivf na meerdere mislukte OI pogingen. Omdat ik in het verleden een hele vervelende ervaring heb gehad, en ik daardoor veel angst heb ontwikkeld. Ben ik op zoek naar een ziekenhuis waarbij dit onder sedatie kan in Nederland. Ik lees graag ervaringen van vrouwen bij wie dit zo is gebeurd en hoe zij de punctie hebben ervaren. BEDANKT!
Klopt. Ik ben onder behandeling in Duitsland en mijn puncties en terugplaatsingen gebeuren onder sedatie
Bedoel je met sedatie, algehele narcose? Of een roesje dmv dormicum en fentanyl? Zelf heb ik het laatste gehad, je bent in staat om zelfstandig te blijven ademhalen en hoeft dus niet beademd te worden. Met de dormicum was ik erg slaperig, kon ik me heel goed overgeven aan de puncties (maar ik ben ook niet angstig) en heb nadien thuis de dag veel slapende door gebracht. Een positieve ervaring voor mij. Veel succes en sterkte met het traject, het is slopend.
In duitsland ben je wel echt 'weg'. Wordt ingespoten met een infuus en daarna naar de uitslaapkamer. Denk inderdaad een roesje. Want duurt maar 10 min denk ik. Geen beademing nodig.
Ik weet dat het in Duitsland idd onder narcose is. Ik wil het zelf wel onder een roesje proberen. Iig dat ik er niet teveel van mee krijg. @Narcisje hoe gaat het in Duitsland mbt vergoeding? Betaal je dit eerst zelf (zo ja waar moeten wij rekening mee houden? Qua kosten) of hoe gaat dit in zijn werk? Ik geloof dat mijn zorgverzekering wel contracten heeft en anders zou ik in het nieuwe jaar kunnen overstappen. Heb jij follikelmetingen wel in NL?
Dankjewel! Is goed bevallen dus? Ben je dan wel gewoon bij? Heb nog een vraag (sorry haha) mijn vriend komt uit een best heftig drugsverleden. Hij is inmiddels al heel wat jaren clean en dat gaat heel erg goed. Hij blowde nog wel toen wij elkaar leerde kennen. (Vanwege adhd) maar ook daar is hij helemaal mee gestopt van de een op andere dag. Ik wilde dit zelf nooit afdwingen omdat ik weet dat dat averechts werkt en een "verslaafde" dit echt zelf moet willen. Inmiddels dus al een aantal maanden helemaal gestopt daarmee en ben ik super trots op hem. Hij drinkt ook nooit eigenlijk (soms 1 biertje nooit meer) Hij voelt zich veel gezonder en sport ook weer etc. Nu rookt hij wel, zonder roken is het voor hem ook gewoon veel moeilijker of eigenlijk bijna onmogelijk om niet terug te vallen in een andere verslaving. Op zich heb ik met het roken " vrede" omdat hij al van ver is gekomen. Nu gaf het ziekenhuis mij vandaag aan dat hij als wij starten met Ivf, hij helemaal gestopt moet zijn en zij hem daar zeker op zouden gaan testen. Ik vind dit nogal vreemd, mag dit en hoe willen ze dit testen? Wij hebben zijn verleden ook eerlijk aangekaart en aangegeven dat hij soms rookt als hij moeite heeft of mindere dagen, maar ook daar probeerd hij enorm in te minderen. Dit sigaretje houdt hem dus echt van de drugs af. Uiteraard is helemaal stoppen het allerbeste en dat snap ik natuurlijk ook. Alleen willen wij echt niet het risico op een terugval vergroten. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb qua behandeling nooit iets betaald daar. Wel een aantal onderzoeken die in Nederland niet gedaan worden, die worden door de verzekering dus ook niet vergoed als je ze in Duitsland doet. Ik doe de follikelmetingen bij het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein. Dit is voor mij nog wel een uurtje rijden maar dit is dichterbij dan Duitsland.
Ik ben onder behandeling in een kliniek, Cuypers en Cuypers in Heinsberg, net over de grens bij Roermond.
Ja. Zij hebben gevonden waarom de inseminaties niet lukten terwijl er in Nederland volgens de artsen niets mis was. Ik vind de arts en ook heel ruimdenkend en ze kijken goed naar jou als persoon, niet alleen wat het boekje zegt zegmaar.
Je bent inderdaad wel bij, maar niet meer helemaal bij je positieven. Daardoor kun je je er ook niet alles meer van herinneren achteraf. Volgens mij zijn er wel een best aantal (grote) centra die dit doen. Wat goed van je vriend dat hij gestopt is met de drugs. Dat biedt wel de beste basis natuurlijk. Zelf hebben we geen ervaring met drugs en of roken. Mijn man drinkt graag 1, of 2 (of 3 ) speciaal biertjes in het weekend, daar is hij ten tijde van ons traject helemaal mee gestopt, om onze kansen zo groot mogelijk te maken. Stoppen met roken zou natuurlijk het beste zijn. Ik vraag mij af of ze dit zomaar mogen en kunnen checken. Is er wel eens een zaadonderzoek gedaan? Als dit slecht was en de kansen met IVF daardoor klein zijn, kun je nog uitwijken naar ICSI. Maar jouw centrum zal daar zijn eigen beleid voor hebben. Misschien kan iemand anders je hier wel advies over geven.
Ja 3x gecheck. Vcm was matig 2x 11 en de laatste keer 9. Maar hij heeft ook een ontsteking in zijn bijbal gehad waardoor dit drastisch is verslechterd helaas en misschien ook blijvend. Hij heeft een zoontje namelijk en die is er zonder moeite gekomen. Nu is hij de afgelopen maanden sowieso heel bewust bezig geweest en slikt wat supplementen, eet gezond en sport. Dus we gaan volgende week testen of dat zijn vruchten heeft afgeworpen. Het zal afhankelijk daarvan waarschijnlijk idd Icsi worden. Ik ga eens informeren. Ik heb gisteren het UMC gesproken. En die gaven aan dat je met indicatie sedatie kan krijgen of dat het iig bespreekbaar is. Miss dan maar daarheen met verwijzing. Spannend allemaal
Het is zeker spannend allemaal. Een hele nieuwe weg voor jullie. Hopelijk mag het zonder al teveel teleurstellingen verlopen en bovenal met een kindje als resultaat. Heel veel succes!
Wat goed dat je vriend gestopt is met drugs! Ik heb 3 mislukte pogingen in Nederland gehad met mijn ex partner. Vervolgens met mijn huidige man bij cuypers en cuypers zwanger geraakt tijdens de eerste poging van ons zoontje. Beide mannen deden roken, uiteraard hebben ze ons verteld dat niet roken altijd beter is maar er is ons nooit verteld om te stoppen. Wbt de punctie onder een roesje, ik heb een hoge pijngrens voor mij was het niet nodig. Heb in Nederland ook nooit pijn tijdens de punctie gehad. Kan mij wel voorstellen dat het als erg prettig ervaren word door veel vrouwen. Cuypers gaf aan dat het voor hun ook prettiger werken is. Heel veel succes!
Dijklander Purmerend doen ze het. Vandaag punctie gehad onder sedatie 3 eicellen kunnen weghalen jammer genoeg Niet de 5 die gedacht werd maar niets aan te doen. Dit was me eerste punctie . Onder sedatie met een infuus en zuurstof maskertje. Zo prettig ik was binnen 1 minuut in diepe slaap half uur later werd ik wakker. Ik heb helemaal niets mee gekregen en was dus echt in een diepe slaap en kreeg niks mee. Moet er wel bij zeggen dat de deze optie ( sedatie) alleen kunnen aanbieden van maandag tot vrijdag en niet in het weekend. Gelukkig had ik mazzel dus. heel veel succes!X
In belgie doen ze het ook met een roesje. Je slaapt gewoon ongeveer max een half uur en zonder beademing. Zalig geslapen moet ik zeggen. En eum mijn vriend blowd en rookt en nooit tegen gezegd dat hij verplicht noest atippen. Ziekenhuis beslist zoiets niet. Hij neemt vitamine en dat bevordert ook