liga eerste stap

Discussie in 'Voeding' gestart door Eefke84, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

even een klein vraagje

klopt het dat die liga eerste stap een beetje taaiig zijn? had er zelf nl eens 1 geproefd.:) en ik vind die dingen maar lastig om te kruimelen hoor. ik pleur ze gewoon in de blender. ze zijn overigens niet over de datum daar had ik al naar gekeken hahahah:p

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, want ik gebruik (nog) geen liga.
    Maar: waar is het voor nodig? Als tussendoortje? Of gebruik je het ook voor vulling/ vezels/ als een soort van pap? En dat doe je dan door het fruit????

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Die 2 keer dat ik liga gekruimeld hebt (mijn zoontje vindt liga namelijk uber vies en ik trouwens ook) had ik die ervaring niet. Je moet er wel flink knijpen, dan kruimelen ze goed. Maar natuurlijk kun je ze ook in de blender pleuren!;)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

had het idd eens gedaan voor de structuur idd. en volgens mij voor het wennen aan brood. maar ik pureer het fruit nog erg fijn dus je merkt er haast niets van. heb het nu 2 dagen gedaan door de meloen. maar nu weer even een paar dagen niet hoor.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    je hebt van die verkruimelliga's die zijn erg hard en ook speciaal om te verkruimelen. Verder vind ik alle koekjes en liga's voor baby's erg taai. Idd alsof ze over de datum zijn... maja, de kleine vindt het lekker:)

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Haha, inderdaad het is wat taai spul. En vrij smaakloos maar dat zal wel moeten... Ik knijp ze gewoon fijn tussen duim en wijsvinger en laat ze dan even in het fruit staan, dan worden de grotere stukjes ook zacht. Charlotte is hier bijna even oud als Marinte. Sinds deze week geef ik haar weleens een halve liga om op te sabbelen maar wat daarvan komt...:D

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha vertel eens. maak me niet nieuwsgierig;)

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee ik ben daar gek, probeer het zelf maar uit :D
    Hou wel je camera bij de hand en een héle grote doek om de boel weer schoon te vegen haha!

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    moeten die liga's dooe het fruit? ik ben soms nog zo zoekende hoe het allemaal zit met dat eten... zucht... Ik heb die liga's wel in huis, maar nog nooit iets mee gedaan eigenlijk...

10. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    k geef Isabella gewoon een halve liga in der handje en laat haar zelf bekijken wat ze er mee moet, ze stopt het in haar mond en sabbeld, die liga eerste stap is zo gemaakt dat als het vochtig word het heel snel week word en zacht zodat je kindje er niet in stikt....
    als je het door fruit wilt doen kun je hem ook even in een heel klein beetje water leggen, dan word het zacht fruit er bij en roeren, dat deed ik bij de eerste ook, nu niet meer ik pureer ook niks glad geef banaan gewoon geprakt met een vorkje, zitten dan nog wel wat stukjes in maar das niet erg, je eet zelf later ook geen glad voedsel dus waarom moet je daar aan wennen?

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb gsiteren z'n eerste stap liga door een potje bonen gedaan. Hier zijn ze trouwens keihard en goed te verkruimelen... niet taai ofzo. Ze vond het lekker en ik vond ook de substantie van het eten er wel beter door worden, meer echt eten ipv zo gepureerd...

Deel Deze Pagina