Tips voor extreem blaffende hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    ja mijn hond heeft wel behoorlijk wat meegemaakt, hij komt ook uit het asiel.
    en hij is ook best een bangert, zou het kunnen zijn dat hij bij alles wat hij hoort bang word en blaft om zijn eigen 'stoer' te maken?

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Mijn hondjes zijn ook mijn allesies, en een blafband vond ik ook zielig. Maar echt waar, ze heeft 1x een schokje gehad, en daarna nooit meer, want als ze hem zag schrok ze al. En je kan hem ook instellen op sterkte. Na die ene keer hebben we haar een dummie aangedaan, en die doet helemaal niks, en die werkte al. Die van ons gaf eerst een pieptoon, en daarna pas een schokje.

We hebben hem ook eens bij een andere hond geprobeerd, maar die had er lak aan en die blafte er gewoon doorheen, ondanks het joenken op het schokje gewoon doorgaan, nou dan moet je dat dus niet meer doen, want dat is idd zielig.

Maar bij onze hond was het echt de uitvinding van de eeuw.

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Dat was idd bij ons het geval.

4. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    @truushierboven:
    Ben je ergens gefrustreerd over?
    Open dan lekker je eigen topic ipv een topic waarin meerdere adviezen gevraagd worden te gaan spammen met jouw zicht op je medeforummers.

@ TS:
    sterkte met je hondje Blondi, ik denk dat je op het hondenforum wat meer uitvoerbare praktische tips zal krijgen, wellicht is het wat om daar toch eens te kijken?

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ga met hem naar de hondenclub, hier werken mensen die dat zo afleren.
    Bij problemen komen ze bij ons gewoon thuis, om te kijken hoe ze het probleem kunnen oplossen.
    In ieder geval goed gedrag belonen.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Precies! Dat zei ik inderdaad ook, dat het echt klinklare onzin is om een hond te belonen voor ongewenst gedrag!

8. LittleMonsters

ja dan heb je de poppen helemaal aan het dansen en zie je door de bomen het bos niet meer straks :D:D

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hahaha, dan krijg je zo'n hond met een gespleten persoonlijkheid :D

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In jullie geval is het vooral verstandig om de oorzaak aan te pakken. Een hond die voortdurend blaft als hij alleen is, heeft last van verlatingsangst.
    Daar zal een blafband helaas niets aan veranderen. Misschien houdt hij op met blaffen om vervolgens tegen de kozijnen te krabben oid, want de verlatingsangst blijft.
    Er zijn bepaalde manieren om de hond van z'n angst af te helpen, maar die weet ik helaas niet meer uit m'n hoofd (heb ooit eens een hondentherapeut thuis gehad omdat onze hond ook verlatingsangst had).
    Afleiding iig (speciale kauwbot, kong heet ie volgens mij, kan je wat instoppen en kost hem tijd om leeg te eten), een fijne eigen plek zoals een bench (kost wel tijd om hem te laten wennen) en verder... zal ff nadenken of ik er nog op kom.

11. LittleMonsters

hahaha ja:D

12. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ik heb 2 honden
    en 1 hond blaf of jankt alleen ls wij weg zijn
    dat was al jaren zo hoor
    en nu heeft ze een blafband om gehad ook jaren geleden
    maar at hielp echt super
    nu heeft ze die ook jaren niet meer omgehad
    en nog steeds niet blafen of janken

het is een hoop geld 400 gulden toen de tijd
    nu weet ik het niet meer
    maar je kent het ook huren bij de dierenarts toen
    nou weet ik het niet hoor

ik praat over 9 jaar terug zo oud is mijn hond

succes

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik heb niet heel het topic gelezen dus misschien is deze tip al gegeven maar wij hebben ook een hondje die blaffte als wij weg waren.

Omdat wij een blafband ook zielig vinden hebben wij gekozen voor een blafapparaat. Je hond krijgt geen halsband om maar je zet een apparaatje in je kamer en als je hond blaft komt er een hoge piep vrij die voor de hond erg vervelend is en voor de mens niet te horen is.

Dit was voor ons de oplossing, en nu blaft onze hond helemaal niet meer. De batterijen in het apparaat zijn op maar onze hond is het blaffen afgeleerd in huis.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

sorry en word al de hele tijd geneuzeld over respect en jij begint met truushierboven!sorry maar zoiets doms heb ik echt nog nooit mee gemaakt.prima als je wil reageren maar doe hier niet zo dom

jeetje zeg wie is hier gefrustreerd!

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik kan me de reactie van Rosanna wel voorstellen eigenlijk. Ze is het gewoon niet eens met iemand en wil dat even melden en krijgt een waterval aan commentaar en andere frustraties over haar heen.

Zou ik ook niet blij van worden en genuanceerd mee omgaan op zo'n moment.

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    dames, jullie hebben me goed geholpen!
    heb weer een hoop dingen waar ik over na kan denken.
    vind zo'n blafapparaat toch ook wel goed klinken.. maar vind het ook weer best iets voor mijn hond dat ie ook tegen die hele hoge piep gaat blaffen :)
    verlatingsangst heeft mijn hond niet echt, voor zover ik weet blaft hij meer als wij thuis zijn als dan dat wij weg zijn..

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Je hebt ook blafbanden met geur. Die geven een vieze geur af als ze blaffen. Ik weet niet of het werkt, maar proberen kan wel. Is niet zo duur als een met stroom.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

dan moet je het even opzij zetten en later reageren! ik kan mij de reactie van mams goed voor stellen. als je z'n band hebt gaat iedereen over de zijk want dat ik zielig etc etc!

nee weet je wat zielig is mensen die hele dagen werken maar wel een hond nemen en dus de hond 8/10 uur perdag op gesloten zit in huis dat is zielig.

z'n band is niet zielig. tis alleen een harde leer methode.

wat en gezegd word over kinder doe ik net zo. fynn klimt over al boven op en springt op banken etc. en ja valt hij er een keer vanaf nadat hij 3x in de hoek is gezet en na 100x waarschuwen.dan ik het wel zijn eigen schuld.
    ja het is hard maar het werkt wel

19. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ja maar dan hoeft dat toch niet te beginnen met truushierboven??
    Kan toch wel iets anders gebracht worden, en anders voortaan eerst ff 10 tellen op je handen zitten. Werkt echt, doe ik ook geregeld!;)

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

enige nadeel van deze ding is dat je hond ook ongelovelijk gaat meuren hahahaha

Deel Deze Pagina