Tips voor extreem blaffende hond?

Discussion in 'De lounge' started by blondi, Oct 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Klopt, maar waarop ik eigenlijk doelde is dat er hier 2 verkeerd reageerden, en niet 1.

Reacties kan je altijd krijgen, ook reacties waar je niet op zit te wachten. Wil je dat niet, dan plaats je geen reactie, en heb je ergens problemen mee, dan maak je daar een topic over aan.
    Ik ben het heus wel eens met de opmerking dat er zoveel geoordeeld wordt, en dat je zo moet oppassen of je mening wel binnen de norm valt.
    Maar om daar iemand op aan te vallen die gewoon haar eigen mening wilde geven over de halsband? Is ook wat overdreven.

Goed, zal er nu over ophouden, want zaag zelf net zo hard door nu ;)

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    zou kunnen geen idee :p

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
  4. Amfy

Amfy Niet meer actief

valt dan weer mee haha. kom je thuis heb je een heerlijk naar citroem ruikende hond! ideaal

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
  6. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Nog even over het blafapparaat....
    Ik was ook bang dat mijn hond gewoon door dat hoge piepgeluid heen zou blijven blaffen, maar dat deed ze dus niet.
    Wij hadden het apparaat gewoon altijd aan staan maar onze hond blafte alleen als we weg waren.
    Het maakt niet uit wanneer of waarom je hond blaft, het apparaat doet gewoon zijn werk. Je hond blaft niet meer, heeft geen pijn en geen band om zijn nek. Je hebt er zelf ook geen last van. Het apparaatje ziet er nog leuk uit ook en staat bij ons gewoon op de kast achter een plantje. Het kostte volgensmij rond de 20 euro en we hebben het in een dierenwinkel gekocht.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik heb ooit een jack russell gehad met een extreem blafprobleem en niets hielp, dus ook niet de blafband die een stroomstoot geeft...Als je niet meer weet wat te doen ga je die optie wel aannemen hoe zielig je t ook vind ( heb t over mezelf )...

heb nu een Pitbull al 5 jr en die blaft bij elke deurbel, elke x dat er iemand binnenkomt en die gaatmaar door!!! Word er knetter van, maar na 5jr niets gelukt dus heb me er maar bij neergelegd en blijf maar stil roepen en dat helpt paar sec en dan weer...ze stopt na tijdje vanzelf en word dan helemaal dol door te rennen en springen. Ach ze is gwn gestoord onze meid :D hahaha.

Erg vervelend zo een prob, ik heb niet echt tips voor je, alles is al hierboven vernoemd, maar maybe wat vaker kijken naar discovery dog whisperer??? Die vind ik erg boeiend en vaak goede tips en hele simpele!

En idd eens hondenforums bezoeken van t ras wat jou hondje is, daar zitten veel kenners en ervaren mensen wie weet....Heel veel succes ermee

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Blondi, ik werk met honden en er is niet één hond die zal blaffen als ik dat niet wil... en dat heeft niets met bruut geweld of met ongewenst gedrag belonen te maken. Als een hond respect heeft voor jou, kun je hem praktisch alles aan of afleren. Kan me bijna niet voorstellen dat je verder geen problemen met hem hebt. Ik zou eens kijken voor een gedragstherapeute in de buurt die jou kan leren een leider te zijn voor je hond. Weet niet waar je woont, maar stuur me een pb en dan kijk ik of het een beetje in de buurt is. Dan kan ik zelf eventueel eens langskomen. Het plaatsen van zo'n apparaat of het gebruiken van een blafband is symptoombestrijding, maar het onderliggende probleem (gebrek aan respect, ontbreken van voldoende leiding) wordt natuurlijk op die manier niet opgelost en aangezien je een kindje verwacht zou ik daar zéker serieus eens naar kijken..

9. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Bij "the dogwhisperer" staat duidelijk vermeld dat je nooit dingen die je daar ziet zelf thuis moet proberen. Dat staat er niet voor niets. ik kom wekelijks gevallen tegen waarbij het is misgegaan doordat mensen zelf dingen gaan uitproberen die ze van Cesaer Millan hebben gezien. Het lijkt makkelijk als je het hem ziet doen, maar je kunt als "leek" je flink vergissen in de onderliggende redenen die een hond heeft om bepaald gedrag te vertonen. Bovendien mis je bepaalde signalen die een hond kan afgeven, waardoor het nog gevaarlijk kan zijn ook.

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Wij vinden t interessant om te kijken en zo leren we hoe om te gaan met een hond en wat een hond doet in welke situatie zodat we dingen kunnen herkennen in een hond...Wij hebben ook wat dingen toegepast van cesar en t helpt wel, had de kleine letters van t programma niet gezien ;)

Idd er zijn onderliggene redenen waarom een hond bepaalde dingen doet of juist niet doet...Onze hond is een verwend nest en we hebben veel zelf verpest door haar te vrij te laten, we doen ons best en meer dan onze best kunnen we niet doen. Een hond onder de duim houden lukt niet altijd helaas, dus we maken er t beste van :)

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Kalm en assertief zijn!:D

Vind het ook een leuk programma, op zondagmiddag komen er altijd een paar achter elkaar, staat hier meestal wel aan dan.

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    O, maar het is ook heus niet verkeerd om bepaalde dingen over te nemen hoor :) zo merken we nu bijvoorbeeld dat mensen door dat programma opeens begrijpen dat een hond voldoende beweging nodig heeft en vervelend wordt als hij maar drie keer per dag een klein rondje eruit mag. En dat het niet goed is om een hond te verwennen, weten nu ook meer mensen en dat is alleen maar goed natuurlijk. Maar als een hond eenmaal probleemgedrag vertoond is dat altijd een symptoom van een onderliggend probleem en als de diagnose hierin verkeerd is, kan het nadoen van Cesar Millan weleens heel verkeerd uitpakken.

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36

Gister waren er ook een paar achter elkaar, echt verslaafd zijn mijn vriend en ik aan hihi :p

Zondagmiddag maar ff in de gaten houden :)

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik begrijp wat je bedoeld meid, als je t onderliggende prob niet weet dan kan je idd niet zomaar wat gaan aanpassen en denken dat t helpt...Een hond is geen makkie, daarom vind ik ook dat mensen ( over t algemeen) eerst veel moeten lezen en ervaringen opdoen en goed nadenken over welk ras ze willen en welke t beste bij hun past en vanaf t begin consequent zijn, maar is oooo zo moeilijk asl t van die schattige puppies zijn die je in huis neemt, maarja kleine honden worden ook groot en hebben nodige opvoeding en basis nodig en dan nog kan t fout lopen helaas...Ik hoop dat TS een oplossing vind die bij hun past en de hond ervan af helpt te blaffen.

15. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb voor mijn vorige hond ook een blafapparaat gehuurd... maar die werkte dus niet... als ding begon te piepen draaide hond zich om en ging tegen dat apparaat te keer.

Heb nooit de oplossing gevonden voor het blaffen.. helaas... de buurt wel.. iemand heeft nl gif door brievenbus gegooid en mijn beestje zo vergiftigd.

16. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    :$
    Zooo wat erg zeg!!!!! Hoe kunnen mensen dat in hun hoofd halen..pff

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Dan zou ik ook eens heel aardig gif bij diegene door de koffie roeren.

Wat betreft het blaffen:
    wij hebben ook een tijdje het probleem gehad dat onze hond blafte als wij weg waren. Het probleem was hier dat ze de ruimte waar ze zich bevond niet zo prettig vond en dat ze meer beweging nodig had. Wij zijn toen elke dag 1 uur langer gaan lopen (liepen al een half uur per ronde) en hebben haar in de huiskamer gelaten met een zooi botjes en de radio aan. Nu blaft ze eigenlijk nog maar heel af en toe. Maar voor iedere hond moet een andere oplossing zijn. En ja, honden blaffen nu eenmaal, het moet alleen niet te gek worden.

Ik weet zelf ook hoe irri het is als een hond de hele dag blaft want dat is hier bij de buren het geval. Die heeft ook een super irritant schel blafje dus echt niet prettig om naar te luisteren. Het probleem is ook dat ze er niks aan doen. daar kan ik me dan wel weer aan ergeren.

Ik denk als je mensen laat weten dat je er echt wel wat aan doet, het ook al voor meer begrip zorgt.

18. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Zo hé, die mensen zijn gewoon ziek die dat doen.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

WAAAAAT??????:$Hier heb je toch hopelijk wel aangifte van gedaan??
    Stelletje malloten:x

En wat betreft ben ik gefrustreerd???
    JA!
    Ik probeer hier TS alleen maar een advies te geven.
    Iets wat hier DE oplossing was.
    En gelijk komt er een betweter mij betuttelen over hoe slecht het wel niet is.
    Nou kan dat een x gebeuren, dat is niet zo frustrerend.
    Maar de laatste tijd kun je nergens meer een antwoord geven dat afwijkt van de standaard want dan komt er wel zo'n ik-weet-het-beter-dan-jij type die je wel eens even vertelt hoe ontzettend fout je bezig bent.
    Reageer gewoon op de TS, beantwoord haar vraag.
    Zij kan dan zelf bepalen wat ze met al die antwoorden doet en of er bruikbare tips tussen zitten.

20. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik kon aangifte doen... wat inhield dat ik de hond op had moeten sturen naar Utrecht.. daar zou dan een uitgebreide sectie plaats vinden ( kosten voor mezelf).. en met de uitslag daarvan kon ik dan naar politie.
    Omdat ik verder niet kan aanwijzen wie het precies gedaan heeft ( had meerdere klagende buren) werd het lastig. Enige wat er zou gebeuren dan was dat de wijkagent wat rond zou vragen en eventueel wat vaker door de wijk zou lopen.

Share This Page