Vreselijk! Een hond vergiftigen! Dan spoor je echt niet! Wij hadden ook buren met een "blafhond" (collie). Zodra ze weg waren begon hij te blaffen! Ik vindt het persoonlijk vreselijk irritant. Dus zijn we rustig aan het praten geweest met de buren dat we er last van hadden. Kregen we ruzie! Hun maar volhouden dat hij het niet deed. Terwijl het hele blok er last van had! En mijn dochtertje werd er ook steeds wakker van. Daar zit je dan thuis met een huilend meisje in je armen die niet meer gaat slapen en een hond van de buren die tekeer gaat. Ik kon dus niks anders verzinnen dan de politie te bellen. Daarna namen ze de hond steeds mee. Maar tegen ons hebben ze nooit meer een woord gezegd. Maar wel terugpesten door tot 10 uur s'avonds harde house muziek aan te zetten. Zo kinderachtig! Gelukkig zijn ze 4 maanden geleden verhuisd. En de rust is weer terug in het blok... Heerlijk! Ik zou zo snel mogelijk een oplossing zoeken voor je hond! Op cursus of een blafband.
limmeke, wat erg ik denk dat ik dan echt heel de buurt stom ga vinden...! en msroxy, ik zal je zo een pb sturen! dank je wel voor de tips! ik heb al vaker gedacht of hij misschien geen respect voor mij heeft, wij kijken ook vaak naar the dog whisperer, maar ik denk dat het bij hem is dat hij respect voor me heeft wanneer het hem uitkomt.. De ene keer luistert hij meteen en kan ik ook aan hem zien dat ik dominant ben en de andere keer lijkt het alsof ik het tegen de muur heb en wat die dog whisperer betreft, ik heb serieus echt het idee dat hij met honden kan praten ofzo echt niet normaal hoe goed die honden naar hem luisteren! Hij houdt zijn hand op en zegt ssst en hondje is braaf! Nou dat heb ik al 100x geprobeerd maar meneer kijkt gewoon langs mn hand heen! Ik probeer ook altijd om zelf erg rustig te blijven en niet in paniek oid te raken want ik weet dat ze dat voelen.
Wat vreselijk zeg... Ik zou me bij elke buur die ik tegenkwam constant afvragen of hij/zij de moordenaar was (want ik vind dit gewoon moord, sorry dat ik het zeg). Zou denk ik niemand meer recht kunnen aankijken, echt verschrikkelijk moet het voor je zijn... Wij hebben ook 2 blaffers, ze blaffen niet vaak maar alleen als reactie op bepaalde geluiden. Bijvoorbeeld als er tijdens het uitlaten iemand langsloopt met sleutels in zijn zak (en dat gebeurt helaas vaak genoeg, echt zo irritant *frons*) En waar ze helemaaaal niet tegen kunnen is het geluid van rollende vuilnisbakken op de avond dat iedereen z'n bak aan de straat gaat zetten. We doen die avond altijd alle raampjes etc. potdicht en dat helpt wel wat. Tips tegen het blaffen heb ik niet, sorry, wij hebben hier helaas de oplossing ook nog niet gevonden.. Maar ik lees wel graag even mee
zo erg is mijn hond gelukkig niet! hij staat wel met een scheve kop naar de deur te kijken omdat ie denkt dat ze daar zijn gister was wel leuk trouwens (off-topic) er ging hier recht voor de deur iemand zn auto parkeren met PRECIES dezelfde auto als die van mijn vriend, en mijn hond herkent onze auto's, hij begon allemaal te piepen en bij de deur te wachten tot mijn vriend binnenkwam maar die zat gewoon op de bank hij snapte er niks van!
Ja! Kind met hond vergelijken vind ik echt not done. Beetje triest. Als je dan toch zo begint: Waarom ligt je hond in een mand op een koude vloer en je kind in bed? OOHOOOO wát een mishandeling! Waarom poept je hond op straat en je kind niet? Naaajaaa, de voortrekkerij! Pff..
ipv dat mensen de blafband gaan afkraken of niet.. volgens mij ging dit topic over tips en niet specifiek over een blafband Sommige hebben een kort lontje of ligt het nu aan mij Iedereen is anders. Iedereen pakt het grootbrengen van kinderen of dieren heel anders aan. Ga er niet zo diep op in denk ik dan. Laat elkaar in hun waarde. je schiet er toch niets mee op. en nu dan weer even over de tips.. sorry ik kan je niet helpen. heb geen hond, vroeger wel gehad maar die was niet zo erg aant blaffen enzo.
iedereen heeft een andere mening ja als ik soms mensen met kinderen bezig zie denk ik ook 'waar ben jij nou weer mee bezig' maar iedereen denkt daar anders over ik ben zelf niet zo streng want vind iets al heel snel zielig, daar krijg ik ook commentaar op, maar ja zo ben ik!
Wij hadden vroeger thuis een blaffer (die ook nog eens erg agressief was), wat echt uit de hand begon te lopen. We hadden al verschillende cursussen gedaan, maar blijkbaar zat daar niets tussen wat bij haar paste, want die diploma's haalde ze wel, maar thuis en op straat was het een ramp. Toen zijn we een speciale cursus voor probleemhonden gaan doen. Kleine groepen, een intensieve training (2 of 3 x per week) en iedereen zit daar voor een ander probleem (blaffen, agressie, slopen, aan de lijn trekken, niet alleen thuis kunnen zijn, angstig etc.). In tegenstelling tot de gewone gehoorzaamheidscursus, kreeg je hier ook veel theorie, was er elke les tijd om je probleem te bespreken, kreeg je 'huiswerk' mee etc. Bij onze hond heeft het toen heel veel geholpen. Ook het blaffen. Je kunt de actie op de reactie ook veranderen, dus bijv. deurbel = blaffen, veranderen in deurbel = naar je mand en stil. Het gaat allemaal niet vanzelf, je zult er hard aan moeten werken en vooral er achter staan, maar dan kun je echt een hele hoop problemen oplossen.
Ten eerste wil ik je de blafband afraden. Daarnaast moet jeje afvragen waarom blaft hij? lopen er mensen langs? is er geen andere plek waar hij kan slapen snachts? in de gang? of keuken? slaapt hij onder een raam? misschien is het verveling? ga je genoeg met hem uit? ongeveer anderhalf uur per dag beweging? (wandelen/spelen)? het kan helpen om hem `s avonds goed uit te laten zodat hij zn energie kwijt is. daarna op zijn kleed/in zijn mand in de gang of keuken ,evt. een klein radiootje aan. hem iets te spelen geven zodat hij zich vermaakt. verder vooral nooit meer reageren op blaffen. ik heb zelf een chihuahua die zn b*k nooit houdt en bij mij hielp totaal nooit reageren op blaffen. zodra hij stil is na het blaffen gelijk iets leuks met hem doen (belonen)
hier ook een blafband gebruikt eerst de diervriendelijke waarbij een stinkende spray gesprayd word waneer geblaft word hielp bij onze jack niet maar meschien bij jullie hondje wel daarna de minder vriendelijke manier een klein schokje kun je zelf instellen heb dit welgeteld 2 x voor het echt moetten doen als ze hem nu alleen al ziet blaf ze al niet meer.. sterker nog als ik de la maar open trek waar hij in ligt er zit nu geen baterij meer in dus krijgt ze hem om waneer ze te vaak blaf zonder batterij