tips voor frisse handdoeken gevraagd !

Discussie in 'De lounge' gestart door Chickiedenise, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik weet niet hoeveel toeren je wasmachine centrifugeert. Hoe hoger het aantal, hoe 'droger' je was er uit komt en de wasdroger in gaat. Vooral handdoeken zijn wat dikker en wie weet droogt de rest van de kleding wel goed, maar zijn je handdoeken nog ietsje vochtig als ze er uit komen. Dan gaan ze ook meuren.
    Ik heb er zelf geen last van, was ze op 40 of 60 graden, als ik ze in de droger doe, gebruik ik vaak geeneens wasverzachter en als ik ze buiten ophang wel. Voor de was gebruik ik vaak die roze Robijn klein & krachtig of die voor de witte was (afhankelijk van de kleur ;)). Die vind ik erg lekker ruiken en die geur blijft ook lang in je wasgoed hangen.
    Trouwens, misschien niet goed gelezen, maar hang je je handdoeken na het afdrogen wel eerst te drogen voor je ze in de wasmand doet? Anders gaan ze ook stinken.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij dus wel want als ik een goedkope gebruik moet ik er een halve fles in gooien om het lekker te laten ruiken. Goedkoop is bij mij duurkoop wat dat betrefd.

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) ik heb er gelukkig geen problemen mee die van de lidl zijn niet de allergoedkoopste maar zijn heerlijk en geur blijft echt lang met 1 dopje

4. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Ik heb ook geen idee hoeveel toeren mijn wasmachine draait...weet niet hoe ik daar achter zou kunnen komen ;)

Ik hang idd eerst wel de handdoeken op, voor ik ze in de was doe, dus ze zijn dan al droog voor ze de wasmachine in gaan ..ik gebruik ook die rose Robijn klein & krachtig ..en heb meestal ook wasverzachter van robijn, had dit keer van Sunil..

Het komt er altijd een beetje vochtig uit, maar niet nat...en dan ruikt het muf...toen ik het had laten drogen aan de waslijn buiten, toen kon ik niks muffigs ruiken, ze roken schoon, maar ik rook geen wasmiddelgeurtje..

Ik ga het nu proberen door minder was er in te doen, ik had altijd wel wat ruimte over, maar misschien omdat het handdoeken zijn, dat ik wat minder erin moet doen ..

Ga vandaag even soda halen en eerst even kijken of dat helpt.:D

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn ervaring is inmiddels dat het aan de soort machine ligt. ik heb het ook vaak. terwijl ik regelmatig een was op 95 graden met azijn doe (ben anti soda in gebruiksartikelen) meer waspoeder, minder waspoeder, ander poeder. ( wasverzachter gebruik al 15 jaar niet meer dus dat weet ik niet ) affijn. de lagers van mijn machine gingen voor 3 weken stuk en ik moest 2 weken mijn was elders doen. die persoon heeft dezelfde poeder als ik en reinigt zijn machine op dezelfde manier als ik. toch komt de was er daar veeeeel frisser uit ook gewoon op de lagen temperaturen zelfs. ik doe tegenwoordig de 60 graden was de trommel maar half vol dus overbeladen kan niet. ik zou het dus verder ook niet weten meer. ik heb zelfs een periode de was 2 keer gedraaid maar dat vond ik zo absurt daar ben ik maar weer mee gestopt. dat kan ook niet de bedoeling zijn. nu doe ik geregeld bij de 60 graden was een klein scheutje azijn bij de waspoeder. dat lijkt iets te helpen.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zijn het handdoeken van Leenbakker? Die STINKEN vreselijk!!!

7. Chickiedenise

Het zijn handdoeken van de hema.;) de mijne in ieder geval.

8. Chickiedenise

Hey yinte, dat heb ik dus ook al gedacht , van zal ik de was nog eens opnieuw doen, maar dat is gekkenwerk...en een duur grapje op de lange termijn :)
    Welk merk wasmachine heb jij? Ik heb een Indesit/ oftewel Indeshit, daar kan het ook wel eens aan liggen haha.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Die van Lidl heb ik nognooit geprobeert, denk dat ik die dan ook maaris aan ga schaffen. :D

10. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Handdoeken in dit weer uithangen, in de winter, gelijk de droger in!
    Succes..:D

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    niet helemaal mee eens hoor... die van de formil mag misschien goedkoop zijn, maar kwam wel als beste uit de consumentenbondtest!

on topic, handdoeken op 90 graden wassen... dat doodt de bacteriën en ruiken de handdoeken dan wel fris!

12. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    zijn je handdoeken al oud en vaak gewassen?

ik heb het ook wel eens met kleding dat al wat ouder is en vaak is gewassen dat het dan muf ruikt.

ik kan me niet voorstellen dat het aan de wasmachine ligt.

ze zeggen ook wel eens dat restjes wasmiddel en wasverzachter in de machine kan gaan stinken.

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb een zanussi. en waar ik toen gewassen heb die heeft een indesit en dat ging perfect. hele frisse was had ik toen.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    love@ mijn machine wordt elke maand schoongemaakt en op 95 graden met azijn gewassen en wasverzachter gebruik niet dus dat is het niet.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kan ook aan de kleur van de handdoeken liggen.. Wij hebben witte/licht groene en donkergrijze.. En de donkere handdoeken ( en kleding) ruiken minder lekker als wit/bont..

Er zit een bepaald stofje in donkere kleding ( eens gehoord op tv)

16. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook bijna altijd handdoeken die stinken! Nu met dit mooie weer hang ik ze buiten direct op, en toch stinken ze zodra ik me er mee afdroog, of iets droog maak met de handdoek. Misschien komt het inderdaad omdat ik ze altijd bij de rest van de was in doe, en was op 40 graden. Heb trouwens de zwarte wasverzachter van Lenor, ruikt ook heerlijk. De kleren stinken dan ook niet, maar onze handdoeken pff.

Ga deze week eens soda halen en dat er in gooien en dan leeg op 80 graden laten draaien, even alle bacterieen doden in die muffe machine hihi. En anders voortaan maar de handdoeken apart wassen. Maar ik ben vaak nogal van het makkelijke, dus alles in 1 behalve witte was.

17. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    had ik ook altijd toen ikd e handdoeken nog op 40 graden deed, ze worden dan wel schoon, maar de bacteriën die er in zitten gaan niet dood... zodra de handdoek dan nat wordt begint het gestink weer... ik heb toen de handdoeken weggegooid en ben opnieuw begonnen... vanaf toen op 90graden gedaan en nooit meer stinkende handdoeken!

18. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ingef bedankt voor je antwoord:)!

Dan ga ik hier deze week de handdoeken er ook maar eens uit gooien en op zoek naar nieuwe. Deze heb ik ook alweer een tijd dus zat gelukkig toch al te kijken naar andere. En voortaan maar wassen op 80 graden (hoger gaat die helaas niet)..

19. Chickiedenise

Haha ben ik niet de enige met muffe handdoeken...
    Handdoeken was ik altijd apart, maar niet op kleur, want heb handdoeken in alle kleuren :p

20. Chickiedenise

Dat zou 'm ook eens kunnen wezen ... al heb ik eigenlijk handdoeken in alle kleuren van de hema...groen, geel, grijs, zwart, blauw....wit. :D

Deel Deze Pagina