Hoi Hoi! Ik krijg continue in mijn omgeving de vraag waarom ik echt puppyvoer voor Hero koop ipv dat hij gewoon volwassenenvoer eet. Argumenten die ze hier voor hebben zijn: Vroeger bestond er geen puppy voer en werden ze ook groot en oud. Als je 2 honden hebt van verschillende leeftijd is puppyvoer gevaarlijker voor de oudere hond dan de puppy. Ook de kennel heeft geen puppyvoer en zet ze gelijk op royalcanin volwassenvoer. Wat is nou wijsheid? Ik heb zoiets van er is niet voor niks puppyvoer.. maar ondertussen is dat wel een stuk duurder. Net als alles duurder is als en baby voor staat.
neej gewoon puppy voer blijven geven zitten meer voedingstoffen in en staat precies hoeveel een hondje moet krijgen ...ook zullen de brokjes iets kleiner zijn . wij hebben daisy echt tot aan de 12 maand puppy voer geven en daarna zijn wij het langzaam gaan afbouwen door het te minderen en steeds iets meer volwassen voer er door heen te doen
ik ben me er ook in aan het verdiepen, onze pup is nu ruim 8 weken en vooralsnog zeg ik tot 12 maand puppyvoer, welk merk hebben jullie en wat vindt de pup ervan?
Ja hij blijft nu gewoon royal canin large breed puppy krijgen. Ben ff aan het googlen gegaan maar je leest zoveel verschillende dingen dus het is lastig. Veel zeggen er dat het pure marketing is en dat het beter voor een hond is geleidelijk te groeien met volwassenvoer ipv een groeispurt met puppy voer. En de ander zegt weer dat de voedingsstoffen essentieel zijn.
wij hadden puppy voer van jumpers ( dierzaak) en het begon met een c maar weet niet meer precies wat. wel weet ik als je je pupje nu op bepaald voer hebt eigelijk niet moet gaan wisselen is niet goed voor de darmen
We hebben pedigree gehad ging ie van aan de poeperitus van kenner ging ie ook weer aan de poeperitus en nu royal canin poept ie goed op zo'n 5x per dag
de beste vriendin van mijn moeder is dierenarts en zei zegt ook inderdaad voedingsstoffen zijn essentieel vooral in de tijd van de botgroei enz
Wij hebben tot 7 maanden puppybrokken gegeven, daarna over op adult op advies; aangezien ze anders weer té snel groeien op de puppybrokken. Wij voeren ProPlan ( brokken dus , en 1x daags vers bijvoeren )
Ik vind het idd ook echt een commerciël gebeuren.. puppyvoer..speciaal voer voor labrador, chihuahua's, bulldogs enz enz enz Iemand wel eens een zak RC puppy en junior/volwassen naast elkaar gehouden? Hoeveel verschil zit erin? het enigste verschil is dat de brokjes wat kleiner zijn van formaat wat ook weer kan zorgen voor schrokken en verslikken Die "handige' tabelletjes, van hoeveel voer, staan op iedere zak maar voeren doe je nog altijd met je ogen Ik ben zo bij zo al geen fan van RC, eukanuba enz enz... Een hoop geld voor een hoop...niks Vol met granen en kunstamatige troep waar een hond helemaal niets aan heeft en dus gewoon weer uitpoept, met grote breiige drollen als gevolg Een hond is ene carnivoor, een vleeseter, kijk eens op een zak brokken hoeveel % vlees deze bevat en hoeveel % graan?? Ik ben zelf voorstander van vers vlees (KVV) 100% natuurlijk en er zit alleen in wat een hond nodig heeft, niets meer, niets minder de puppyvariant is hier ook aanwezig maar ook alleen het verschil dat het wat fijner is gemalen Maar goed niet iedereen vind dit prettig om te geven maar als je dan kiest voor brokken, kies dan in ieder geval een brok met een zo hoog mogelijk vlees% en zo laag mogelijk graan % Graan zorgt ook nog eens voor een hoop allergische klachten zoals, jeuk, extreem haarverlies, rode randen langs de ogen etc etc neem eens een kijkje op deze site De hondenbrokvergelijksite Of google eens naar het voeren van KVV
Hier voerde ik de eerste 6 maanden puppybrok en ben daarna overgegaan op adult! Zitten veel eiwitten in puppybrok! Als je een groot ras hebt dan kan het zijn dat de hond te snel groeit (groeipijnen). Maar er zitten ook weer een hoop andere dingen in dat ook wel weer goed is voor een pup! Hier dus half/half. Heb wel puppybrok gevoerd, maar tot een half jaar!!
dat is ook een idee ja half half. Ik heb idd een groot ras, een labracolli hahaha maar die gaat nog flink groeien aan zn brede poten te zien. Hij is nu 20 wkn.
bedenk wel dat als je half/half gaat voeren je beter kan kiezen om 3 dagen vlees en 4 dagen brok te doen ipv s'ochtends het een en s'avonds het ander. beide ondergaan namelijk een heel ander verteringstraject in de maag HondenForum: Stukje over voeren paard en hond (uit de studie)
Wij voeren ook puppybrokken. Nu sinds kort tot 6 maanden puppy/junior 1, dan nog een tijdje 2 en dan pas over naar volwassen brok. Wij hebben een groot ras en ze groeien hierdoor mooi rustig zonder klachten. Ik ben erg tevreden in ieder geval
Wij geven nu Prins brok puppy, ze doet het er erg goed op tot nog toe, maar wat weten we nu van haar ze is 8 weken en we hebben haar 3 dagen, vanaf hoe oud kan je vers gaan voeren. we gaan zoiezo niet volledig vers voeren
Vers (KVV) kan al vanaf 3 weken oud Echt poten, knieën enz enz zou ik wel me wachtten tot ze wat ouder zijn, een kippenvleugel ofzo kan wel vanaf dat ze tandjes hebben maar wel pas wanneer ze al gewend zijn aan vers voer (KVV)
en hoe moet ik dit nu voeren aan haar, net als bij een oudere 3 dagen vers en 4 dagen brok hoe moet ik het zien.
maar je kan niet zomaar een hond die altijd brokken heeft gehad dat geven dat moet je toch opbouen ???
Nee hoor gelijk starten evt een dag vasten of een dag alleen vuile pens en dan overstappen Als een hond lange tijd brokken is gewend kan hij wel last krijgen van ontgiftiging maar dit is al snel weer over het is niet net als met wisselen van brok dat je moet gaan mengen enzo