Bruine streep over je buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eleonora, 5 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Een heleboel vrouwen,including me! krijgen zo'n bruine streep over de buik en ik vroeg me af of iemand weet hoe dat komt...en of ie ook weer weg gaat na de zwangerschap?!Hoop van wel!hihi

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je bedoelt de linea nigra. Ja, hoe het komt weet ik eigenlijk niet. Maar volgens mij gaat hij weer weg na de zwangerschap. Ik heb hem (nog) niet.

3. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    komt door je hormonen het is een uitzonderlijke pigmentvorming die soms pas na een jaar verdwijnt. Dus niets om je ongerust over te maken. Mijn pigment vorming is erger hahah i heb door de zon een snor gekregen en die zit er nog snik snik nou maar hopen dat ie ook binnen een jaar verdwijnt hihi

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik weet ook niet waar het door komt. Ik denk inderdaad dat je op plekken meer pigment aanmaakt door de zwangerschapshormonen. De huid rond mijn navel is bijvoorbeeld ook bruiner dan normaal. Mijn streep is heel licht, maar ik vond het wel super dat ik een streep kreeg ! :D Waarom ? Weet ik eigenlijk niet ! :rolleyes:

Pigment in het gezicht is eigenlijk meer wat ze noemen een 'zwangerschapsmasker'. Dat heb ik helaas ook een beetje, ondanks het goede smeren met een redelijk dure dagcreme met factor 30. Rechtsboven mij de haarlijn heb ik zo'n iets bruinere plek dan de rest van mijn gezicht ...

De streep over de buik trektna de zwangerschap redelijk snel weer weg ... het zwangerschapsmasker duurt echter veel en veel langer. Soms blijft het zelfs ... :confused:

Groetjes,
    Nikki F

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben iets meer dan 3weken bevallen en heb de streep ook nog steeds en mijn navel is ook nog helemaal bruin...

6. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ok dan meiden!Bedankt voor de snelle reacties en dan krijg ik ook nog het antwoord waar ik op hoopte!

Liefs,El

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ook nog steeds de streep en een bruine navel!

8. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik weet niet hoe het ontstaat.
    Ik heb de streep nog lang gehad na mijn bevalling.
    Na een tijd vervaagt de bruine kleur en in je navel hoopt die bruine pigment zich op zodat je bruine schilfertjes krijgt in je navel.
    Toen ik 12 maanden na de bevalling weer zwanger raakte was de streep nog heel vaag te zien.

Deel Deze Pagina