Ik zoek een fiets voor mijn dochter. Ze is 5 en een half en ongeveer 1:20. Als ik internet zoek zeggen ze een fiets van 18 inch. Maar dat lijkt me zo klein in vergelijking met de fiets die ze nu heeft? Iemand advies?
Ff gaan passen bij een fietsenwinkel. Zou ook jammer zijn als ze een fiets krijgt waar ze niet op kan omdat hij te hoog is.
Wij hebben nu 18 inch ze is105cm zadel op laag en ze heeft lange benen dus zou wel hoger gaan. of gewoon een winkel binnen gaan en even vragen
Ik zou voor 20 inch gaan. Onze middelste is net 5, zal iets kleiner dan 1.20 zijn en fiets nu een maandje op een 20 inch fiets. Is nog aan de kant, maar hij kan zelf op- en afstappen, goed remmen en bovenal heeeerlijk met ons meefietsen. Dat is echt lekker vanaf de 20 inch maat!
Ik zou gaan passen, de ene fiets is de andere niet. Door verschil in frame zit er soms best een flink verschil tussen.
Mijn dochter van 6 heeft een 24 inch fiets met een laag frame. Ze hoeft nu niet zo hard te trappen door de grotere wielen.