Tips voor goedkoop trouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shar079, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Leuk al die ideeën .. Wij gaan trouwen in een kasteel.. Ambtenaar komt daar.. Wat mijn opviel was als ik een almeerse amternaar op locatie zou bestellen ( waar we wonen ) kost dat veel meer dan waar we gaan trouwen Barneveld scheelt ons 400 euro op zaterdag en op locatie.. Wat ik bedoel te zeggen is dat het per gemeente enorm veel geld kan schelen ... Trouwauto doen wij niet.. Ik kleed me om in het kasteel ( waar ik met eigen auto Heen rijd) mijn (bijna) man ziet mij aankomen met 3 bruidsjonkers en 1 bruidsmeisje op een prachtig nummer.. Hij staat daar met de amternaar en getuiges en ik kom dan aanlopen aan de arm van mijn vader natuurlijk ... Verder doen we op het kasteel een bbq wat wij zelf niet zien, en gewoon serveerd word.. Scheelt een hoop centen en kaviaar hoef ik niet hoor.. Of dure gerechten.. Mijn trouwjurk heb ik gelukkig gehad.. Scheelt me 3500 euro ... Wij hebben een bevriende band gelukkig dus live muziek.. Kinderhoekje maak ik zelf ..de kaarten ben ik nog niet overuit.. De tekst weer wel :) versieringen doe ik ook zelf ... We hebben een bevriende bloemist ... Ik heb een gastenboek en nog heel veel associërend uit de vs besteld dat scheelt echt een hoop geld .. Bruidsjonkers en meisje ga ik echt niet via mijn bruidswinkel doen .. Kost een hoop geld ... Littele flowers op internet 50 euro voor jonkers en meisjes ... schoenen 20 euro scheelt echt een hoop.. Filmen gaat een oom van mij doen.. Foto's twijfel ik nog.. Is echt duur.. Het feest mogen ze onbeperkt drinken .. Maar geen sterke drank.. Dat scheelt echt een hoop.. Wijn/bier inbegrepen overigs zijn er veel kinderen dus wil geen dronken lappen.. Taart zat bij kasteel in begrepen .. Wel echt bruidstaart en zelf kiezen .. Haar/make-up door vriendin.. Pak van me vriend ach gewoon goedkoop , ik zie het verschil toch niet haha .. 60 gasten doe ik dag en avond zijn totaal 150 dus niet allemaal de hele dag.. Dat werd echt te duur... Wij zijn aan kasteel incl : eten/drinken/trouwen en feest 5000 kwijt overige dingen probeer ik zo goedkoop mogelijk en zal 2000/3000 zijn.. Afentoe schrik ik echt van de prijzen.. De overige dingen probeer ik echt wel goedkoper mee te zijn hoor.. Wij trouwen 17- mei a.s hopen op mooi weer.. Speciale datum de verjaardag van mijn oma :) die niet meer leeft.. En dan net moeder van 4 kids

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Oh en hier hadden we geen gastenboek maar een canvas doek bij de xenos gehaald,zelf rood geverft,zwarte stiften erbij, en die hangt nu mooi aan de muur vol mooie teksten en tekeningetjes,een boek kijk je toch niet zo snel in nu zien we het elke dag.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet niet wat je wilt qua kleding, maar ik kan Assepoester in Arnhem erg aanraden. Allerlei feestkleding, ook prachtige gekleurde jurken als je niet in het wit wilt. Maar ook meer traditionele jurken. En voor eenn normale prijs, terwijl je er wel goed wordt geholpen.

Gratis trouwen betekent in de meeste gemeenten trouwens dat je eigenlijk alleen je getuigen mee naar binnen neemt bij de huwelijksvoltrekking en dat er helemaal geen ruimte is voor een persoonlijk praatje. Dat vind ik erg kaal. Zelf zou ik eerder kijken of er gemeenten in de buurt zijn die goedkoperen trouwlocaties bieden. Bij ons kun je binnen dezelfde gemeente zelfs kiezen uit drie locaties, ieder met hun eigen prijskaartje. (En dat scheelde toch!)

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Iemand vragen voor een ruimte, iemand vragen voor de muziek, bloemen, taart en foto's en zelf lekker soep en broodjes serveren bij iemand thuis of ook in de feestruimte.

Strak organiseren en goed kijken wat je wil en wat dat kost

5. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Wij zijn ook niet zo heel duur getrouwd, maar wel een bruiloft gehad met "alles er op en eraan"
    * mijn trouwjurk en schoenen kwam van een outlet winkel in Eindhoven
    * lingerie niet kopen bij je jurk, maar in een goede lingeriezaak.
    * Wij hadden geen echte bruidstaart, maar een taart met een foto van onze trouwkaart erop, was erg leuk en net zo lekker
    * we hebben trouwringen van titanium.
    * auto geleend van een oom met een cabrio.

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook low budget. feest was thuis. broodjes en soep hadden we zelf gemaakt. tap gehuurd en hier sontd fam achter. muziek kwam gewoon van een pc maar ws goed zat hoor. een famlid is dj dus geen punt. kaartjes heb ik zelf gemaakt paar avonden aan het knippen en plakken en ik had hele leuke 3d kaartjes (10 jaar trug) we zijn wel op vrijdag getrouwd maar prijs viel mee.
    fotograaf was via via. en voor de avond had iedereen fotos gemaakt die we later kregen. ringen hebben we simpele gouden totaal 300 euro. en nu 10 jaar later hebben we bij die van mij een diamant in laten zetten...
    pak van man was in de aanbieding. mijn jurk dan weer niet maar mocht hem in termijnen betalen ;)
    bedankjes hebben wij niet gedaan vind ik overdreven. aangezien ik die dingen zelf ook altijd in de hoek gooi van een bruiloft. hapjes dus ook zelf gemaakt. en mijn ouders hadden een oldtimer cabrio waarin we reden. taart heb ik wel besteld bij de bakker. boeket end corsage laten maken door een moeder an vriendin die bloemiste was dus alleen de bloemen betaald.

geen idee of ik nu nog wat vergeten ben. maar zo was onze low budget. we zijn ook nog op huwelijksreis geweest deze was even duur als we enveloppen gehad hebben dus kwam mooi uit.

mijn szusje heeft het feest gegeve in een buurthuis dit is vaak ook veel godkoper. zo kun je hier bij ons het buurthuis voor 25 euro huren er dag. zolang je hem weer net zo afleverd als het was.

7. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Wauw na een nacht slapen..lees ik leuke reacties en tips.
    Jammer genoeg hebben wij zelf geen tuin, en kennen niemand anders met zo een grote tuin om 130 personen op te vangen.
    Anders had ik wel een idee om in een tuin te laten doen met een grote party tent. leuke decoratie.

We dachten wel aan 2 hoofdgerechten door een familie lid te laten maken,
    2 hapjes ook door een familie lid. Foto's door een kennis te laten doen. We hebben bedacht om onze eigen uitnodiging kaarten te maken, en dan goedkoop af te drukken.
    boeket zelf te maken, of inderdaad seizoens gebonden boeket ,dus niet het woord bruids-boeket laten vallen, want dan rekenen ze echt veel.
    auto weet ik even niet? bedankjes weet ik ook even niet? en zaal verhuur weet ik ook nog niet, een vriendin wilt plaatjes draaien zij is dj.
    en zit over na te denken om sterke drank niet te kopen maar wel bier en wijn voor de gasten die dat willen drinken. dat scheelt ook in geld.

ik denk dat ik ook nu moeten durven te vragen om hulp, enkel wat dan veel geld gaat kosten, is de zaal, catering, onze kleding, trouwringen ook?

ik had ook voor kantines en clubs te benaderen maar die rekenen zoveel! en de ruimte is dan zo beperkt.

Maar alle tips en trucs zijn welkom hoor!

dank jullie allen voor jullie inspiratie!

Grt,
    Sha

8. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

wij zijn ook lowbudget getrouwd met alles er op en aan.

zo zag onze dag er uit in grove lijnen: kapper, fotoshoot, 15.00 uur trouwen, eten met daggasten, koffie met taart en 20.00 avondgasten ontvangen.

decoraties zelf gemaakt action, xenos en andere euro winkels oa in duitsland
    trouwkaarten kaartje2go
    ringen zilvere vriendschap ringen
    trouwen andere gemeente was goedkoper en mooier gebouw
    gratis locatie, zelf drank en hapjes verzorgd
    nichtje en neefjes gevraagd voor bar en dj, kleinigheid gegeven
    bruidstaart, via via
    fotograaf heel veel vergelijken en geen boek, s'avonds familie foto's gemaakt
    bedankjes bellenblaas zelf ontworpen wikkel internet, was 90 man nog geen 25 euro kwijt
    kapper, was bij mij niet goedkoop
    trouwjurk webshop 230 euro
    pak bij een leegverkoop winkel nog geen 100 euro
    catering, vergelijken met andere en mailen was bij ons nog geen 13 euro pp inc vuile vaat mee terug en luxe wegwerp borden en bestek

het belangrijkste is van lowbudget trouwen is veel op internet zoeken, vergelijken.

gratis trouwen wordt straks niet meer zokkelijk

9. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

vervolg mijn bericht:

gratis trouwen wordt straks niet meer zo makkelijk. daarbij krijg je alleen maar het ja woord met alleen maar een paar getuigen. gemeentes mogen zelf de prijs bepalen dus misschien bij buurtgemeente stuk goedkoper.
    nodig niet iedereen, schrap mensen die normaal ook niet over de vloer komen.

10. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam

Oudjaarsvlinder,

Bedankt voor je tips! De bedoeling van gratis trouwen is dat alleen onze getuigen erbij zullen zijn. De rest van de uitgenodigden wil ik een receptie geven. Dat geeft mij ruimte om foto's te maken en de zaal te decoreren. En alle voorbereidingen met hapjes klaar te leggen.

We zitten zelf op woensdag te trouwen in stadhuis is bij onze gemeente gratis, en de volgende dag (donderdag) is wat goedkoper om ergens een zaaltje te huren. Vrijdag huren komt toch weer iets van 350 euro bij-kijken. Het is jammer dat alles zo duur is, maar inderdaad ik zal nog een keer goed moeten speuren op i-net. Ik probeer alle tips die ik zal gebruiken te noteren, en kijken of dat haalbaar is.

Ik dacht ook aan een jurk te huren, aangezien ik het zonde vind dat de trouwjurk 1x maar wordt gedragen. Maar mijn partner vind dat maar niks. Jeetje besef mij wel dat ik veeeeeeeeel moet regelenen.

11. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Rotterdam
    P.S ik vraag mij hoe vrouwen dit doen met hun baby.
    Ik ben uitgerekend in Maart 2014 en in 2015 willen wij trouwen, hoe zit het met oppassen en dergelijke?

Ik weet het zijn veel vragen, maar het zou mij enorm helpen.
    Alle tips en trucs zijn welkom

:D

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Klinkt heel mooi!!
    Maar heb nog wel een vraagje, hoe ga je dat doen als je twee weken overtijd loopt? In het slechtste geval ben je net 4 dagen bevallen.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vroeg ik mij ook al af en zelfs als je op tijd bevalt... wat dacht je van het kraamvloeien onder je trouwjapon, of eventuele stuwing ? Niet mijn ding, al hoop ik voor monique dat ze een geweldige dag heeft, 2 weken na de bevalling. Voor mezelf... ik moet er niet aan denken.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee ik ook vandaar mijn vraag. Ik heb altijd maat 36 gehad maar na de geboorte van de 3e heb ik een lange tijd niet in mijn kleding gepast. Met mijn maatje 38 voelde ik me toch wel "dik". Nouja gewoon niet goed genoeg in mijn vel om een trouwjurk van 3500 euro te dragen op wat de mooiste dag van je leven is. Daarnaast zag ik er na de nachten niet zo erg stralend uit. Zelf vind ik het heel zonde dit zo vlug na een bevalling te plannen.

15. minon

minon Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar wij zijn ook in Barneveld getrouwd. Feest en diner etc gehouden in de weistaar in Maarsbergen. Kosste 17,75 pp hadden we receptie van 20:30 tot 00:30 koffie met gebak, zeven hapjes en oprotkoffie. Binnen en buitenlandse gedestileerde dranken zaten bij de prijs in. Hadden 100 avondgasten. Diner weet ik niet meer maar was om en nabij de 400 euro voor 28 personen ook incl de drank.

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Jouw handtekening :')

17. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    het voordeel van pas trouwen in 2015 is dat niet alle betalingen in een keer komen. het meeste moet je vooraf betalen behalve meestal het feest en soms de fotograaf.
    dat vond ik heel prettig, hoefde ik niet in 1x 10000 euro te lappen.
    en geld vragen als huwelijkscadeau dit kun je dan gebruiken om je feest (deels) af te betalen. klinkt heel stom maar veel stellen doe het zo.
    mocht je meer willlen weten pb me maar. ik ben niet meer superactief als weddingplanner maar het verstand/ervaring is er nog wel.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ook, ik zou er echt niet aan moeten denken. Het aller-aller mooiste in je leven is de geboorte van je kinderen, daarbij valt zelfs de allermooiste bruiloft in het niets. Ik zou dit nooit zo plannen voor mezelf.

Net wat jij ook al zegt, na een bevalling heb je niet direct je figuur terug (ik toevallig wel, maar dat is toch écht uitzondering), je bent moe, druk met je kindje, je moet wennen, allemaal erg leuk, geen probleem, maar ik zou echt niet willen trouwen dan. Los van het feit dat je in "het ergste geval" 4 dagen ervoor bevallen bent :$:$:$

Maar goed, dit is mijn mening, en als Monique zich er prettig en goed bij voelt, wie ben ik?

Deel Deze Pagina