Onze dame van 14 maanden bijna eet tijdens avondeten alleen maar vlees. Groente (welke groente dan ook) of aardappels ed eet ze niet. Als we een vork met alles eraan doen dan haalt ze het eraf en pakt ze alleen het vlees of ze weigert haar mond open te doen. Eerst alleen de rest geven en nog geen vlees werkt ook niet, ze speelt ermee en verder eet ze niets. Als ze ons vlees ziet eten begint ze dan te jammeren, probeer daarom al zo laat mogelijk ons vlees te pakken zodat ze het in eerste instantie niet ziet. Helaas baat het niet. Fruit overigens eet ze wel prima 2 keer per dag en boterhammen eet ze ook prima. Ze krijgt ook nog 2 keer per dag borstvoeding, dus voedingstoffen krijgt ze wel. Toch vind ik dat ze ook groente moet eten. Wie heeft tips om dat voor elkaar te krijgen? Appelmoes erbij werkt overigens ook niet.
hier ook eentje die al gelijk 'vlees' zegt, dan staat het eten nog niet op tafel.. miss 2,3 hapjes naar binnen, maar voornamelijk het vlees.. zal wel goed komen, ben al blij dat tie 'wat' eet.
geen tips om het bij de maaltijd te verbeteren, maar op andré momenten kun je misschien rauwkost in de hand stoppen om te snoepen? en brood ene beleggen? bijvoorbeeld met n beetje stamppot of gepureerde groente of geroosterde paprika.
Het zal wel weer een fase zijn Hier net een periode achter de rug dat ze alleen de groentes weigerde. Aardappels en vlees; geen probleem, maar zodra ze groente zag, belande het op de vloer. Alleen bloemkool ging er goed in. Dat begon net na haar 1e verjaardag en is sinds vorige week over. Ik ben het in de tussentijd gaan verstoppen: groentepannenkoeken, fijn gehakte groente door de pastasaus etc. Ik zorgde dat ik om de dag iets at waar ik het in kon verstoppen en dan de dag erna pure groente om aan te bieden. Zo kreeg ze wel wat binnen en bleven we het toch aanbieden.
Hier ook hoor, ik geef hem zijn vlees ook als laatste en zorg dat hij iig vast wat gegeten heeft voordat hij vlees ziet. Want voor het vlees gaat het dan vaak wel prima op. Hoewel het niet willen eten hier is begonnen hoor. Nou ja, dan maar niet!
geen tips wel herkenning! onze dochter van 15 maanden eet alleen aardappels! we blijven alles aan bieden en soms eet ze wel en andere dagen weer alleen de piepers! Sterkte!
Gewoon een fase. Een complete maaltijd aanbieden en laten eten wat ze wil. Lynn heeft tijden gehad dat ze echt alles had, toen alleen groentes, toen alleen aardappels, toen alleen vlees enz. En nu eet ze het liefst pasta of wortels haha. Dus eten we dat in ieder geval 1x in de week en de rest nemen we voor lief. Komt wel weer. Vaak eet ze niets omdat het haar niet aan staat. Nou ja, dan niet. We maken gewoon de maaltijd af en eindigen met yoghurt en fruit. Soms vraagt ze na het eten om brood maar dat krijgt ze dan niet. Met een vriendelijke uitleg dat ze dan beter kan eten wanneer we aan tafel zitten. En dan is het voor haar oke en gaat ze weer doen wat ze deed.
Sinds gisteren doe ik de aardappels en de groenten op één bordje en het vlees o.d. apart. Eerst een hap aardappel/groenten, dan een hap vlees. Om en om dus en sinds gisteren voor het eerst sinds héél lang alles opgegeten.
Losse aardappels en groente leggen het hier op het moment ook af tegen vlees. Als hij hoort dat ik een stukje vlees in pan leg, hoor ik vanuit de huiskamer 'hmmmmm, eet' . Wat er hier wel nog erg goed in gaat zijn gerechten waarin alles door elkaar heen zit, vooral met een tomatensausje is populair. Ik verstop dus heel veel groente (gewoon in stukjes, niet gepureerd of zo) in zaken als spaghetti, chili con carne, nasi, en we eten een paar keer per week wel een variant op een pasta of rijstgerecht, met verschillende soorten vlees en groenten er in.
Dat hebben we ook geprobeerd maar dat werkte niet maar moet zeggen dat ze nu al 3 dagen wel groenten eet, aardappels nog niet maar ja, dat boeit niet zo erg. We bieden het gewoon aan.
Is toch ook lekker? Gewoon een bord eten geven met alles erop en laten eten wat ze wil. Vooral geen drama maken.
Die periode van alleen vlees eten hebben we hier ook gehad. Meneer kon ook echt boos worden als hij zijn stukje op had en wij nog niet. Oplossing hier: Vlees nog in de pan met deksel in de keuken laten staan. Blijft lang genoeg warm om na de groente en aardappels te eten. Hij hoeft niet persé zijn groenten en aardappels helemaal op. Als wij het voldoende vinden gaat het vlees op tafel. Nu zit hij vaak vol genoeg om zijn vleesje niet meer helemaal op te kunnen Zowiezo is het "slechte" eten hier echt een fase van een half jaar geweest.
Ze hoeft ook niet alles op te eten hoor, maar het is wel belangrijk om inderdaad ook wat van de groenten of aardappels te eten ipv meteen het vlees op te eten en dan de rest laten staan.
Poeh, hebben wij hier nu ook, word er helemaal gek van!!! Van alles al geprobeerd, maar het werkt niet. Ook als ik iets maak als een ovenschotel met alles erop en eraan vist ze gewoon het vlees eruit. Hopelijk is het snel afgelopen .
Dat hoeft ze ook zeker niet, alles opeten. De laatste dagen gaat het vrij goed, vandaag ook weer de boontjes gegeten. Wel weer vlees iets later gegeven. Maar ook na het vlees at ze nog wat boontjes en zelfs een stukje aardappel wat niet terug kwam uit haar mondje.
Gisteren ging het hier ook super!! Had ovenschotel met oa spinazie gemaakt. Dat gaat natuurlijk overal inzitten, dus op een gegeven moment moest ze wel. Vroeg ik' is het lekker? Jahaa zei ze....puntmuts hahahaha. Maar, bijna haar hele bordje leeg *trots* ! Fijn dat het bij jou ook beter gaat Panda!
heel herkenbaar! en dan niet alleen bij zoonlief, maar ook bij mama ik ben zelf ook een slechte groente eter en ben eerlijk gezegd best wel bang dat hij dit van mij heeft. vorige week een andijviestamppot gemaakt en daar heeft hij wel aardig van gegeten gelukkig, misschien kwam het ook omdat hij die dag bijna geen tussendoortjes heeft gehad en gewoon hongerig was Bij mijn vader had hij laatst zijn hele bordje bloemkool op! ik zei al ik breng je wel elke dag naar opa toe, daar eet je wel alles netjes op haha. maar voor de rest, is het echt alleen een vleesje en toetje dat hij wil eten en heel soms een paar gebakken aardappeltjes. ik ga dat van die rauwe snackgroentes er ook eens ingooien hier, wie weet is het een succes!