Ik heb een wondje op mijn grote teen.Het begon met een paar bultjes en nu is het open 2 bij 3 cm ongeveer.Wat moet ik ermee??ik ga morgen naar dokter,maar als ik sokken aan heb plakt dat er weer aanvast en het is een beetje koud voor slippers..iemand een idee??Wondvocht blijft eruit komen....
Heb je geen vettig gaasje in huis. Het is natuurlijk beter om er even helemaal niks om te doen, dus ook geen sokken, maar mocht dat nodig zijn, dan is een vettig gaasje erg fijn. Die plakken niet aan de wond.
Korstjes proberen te verwijderen. Het wondbed ziet er mooi rood uit. Als de wondrandjes wat verweekt zijn kun je er wat zinkzalf op doen en verder een betadinegaasje erop en dan verbinden. Anders een gewoon vetgaasje.
Nou damesopafstand.. Dit is iets wat de dokter moet beoordelen. Aan de lucht drogen is al enige tijd achterhaald en korstjes verwijderen: leuk, maar dan moet je wel weten wat korst is en wat niet. Ook niet zelf met betadine rommelen of wat dan ook. Gewoon even naar de ha, zoals ts van plan is. Even kijken of je een parafine gaasje in je verbandtrommel hebt, of anders een ander steriel vettig gaasje erop. Succes ermee!!
Nou,bedankt iedereen,voor de nacht dan een vet gaasje en dan bel ik morgen meteen.Korstjes zijn er niet..Als ik beter kijk is 1 derde van mijn nagel(bovenkant)wit..ben hier niet zo blij mee..Na een verleden van 10 jaar lang open exzeem en andere vervelende ongemakken.Denk nog regelmatig:Wat blij dat ik er vanaf ben..ahummmmm