Vaginale droogheid?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linie, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Hoi meiden,

Ik zit met een naar en genant probleempje. Ik heb al een tijdje last van vaginale droogheid (eigenlijk sinds ik ben gestopt met de pil). Het gekke is dat ik bij het vrijen juist goed vochtig wordt en er weinig last van heb. Ik smeerde op momenten dat het erg was vaseline (hypoallergene) en meestal ging het dan weer redelijk.
    Maar sinds ik zwanger ben is het weer veel erger geworden. Ik heb echt het gevoel een blaasontsteking te hebben, heb continue een brandend gevoel in de vagina. Dit had ik 2 weken geleden ook zo extreem en bij de huisarts bleek het toen geen blaasontsteking te zijn. Ik heb toen een zalfje gekregen waarna het even wat beter leek te gaan. Maar sinds een paar dagen is het echt weer zo'n heftig en naar en overheersend gevoel. Het lijkt weer op een blaasontsteking, maar waarschijnlijk is het weer de droogheid die is toegenomen? De zalfjes helpen dus deze keer echt niet. Voor de zekerheid misschien maandag toch nog maar eens urine langs de huisarts brengen, maar dat duurt dus nog even aangezien het nu weekend is ;)
    Herkent iemand dit en hebben jullie tips??

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Das idd raar..mij is geleerd nooit vaseline te gebruiken in gebieden waar slijmvliezen zitten.
    Hopelijk knapt het snel wat op, weet je zeker dat je geen infectie hebt? (bij een onschuldig schimmeltje wat wel erg vervelend kan zijn)

3. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Kan het me niet voorstellen, totaal geen afscheiding of jeuk...
    Maar als het zo heftig blijft zal ik de huisarts toch maar even weer lastig vallen komende week!

4. tappie

tappie Lid

19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Mijn gyneacoloog adviseerde ook vaseline. Ik smeer de het niet helemaal naar binnennmaar wel tussen mijn binnenste schaamlippen om te voorkomen dat ik de hele dag een schraal gevoel had.
    Ik smeerde niet met de originele vaseline maar met vaseline vetomacrogol( witte tube) hielp super.

Misschien kun je vragen om een bevochtigende gel die je kan gebruiken als het echt te erg wordt, maar ervaring leert me dat je beter zo min mogelijk kan verstoreen daar beneden. Je zegt dat je tijdens het vrijen wel goed vochtig wordt, maar wachten jullie ook met penetreren tot je ook van binnen echt goed vochtig bent. Gaan vrijen voordat je nat genoeg bent zorgt voor piepkleine haarscheurtjes is je vagina/ vaginaingang die schrijnend aan kunnen voelen.

Deel Deze Pagina