reflux maar geen last??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FloorMax, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    heyhey,

ik heb al een tijdje het idee dat Max toch reflux heeft...heeft vaker de hik, je ziet hem vaak slikken als hij ligt en hij heeft periodes dat de voeding er echt uit gutst! maar ook periodes dat hij niet of nauwelijks spuugt...hij lijkt er ook niet echt last van te hebben, hij kijkt wel eens heel vies maar na een paar seconde lacht hij dan weer...kan hem ook gewoon plat leggen enzo, slaapt reuze goed! maar bij al die symptomen moet ik toch erg aan reflux denken, niet? is dit toch iets om mee naar de dokter te gaan of niet omdat hij niet echt last heeft...??
    ik doe trouwens wel al nutriton door de fles maar dat werkt niet echt...spuugt nu gewoon dikkere melk terug...
    hij spuugt trouwens ook vaak nog 2/3 uur na een voeding...

hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken...

groetjes floor

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Toevallig heeft mijn zoontje van net 4 weken precies het zelfde (alleen krijgt hij geen nutriton) en hij lijkt er ook weinig tot geen last van te hebben op heel veel de hik hebben na en wat maagzuur achtig iets.

Ik dacht zelf ook aan reflux maar echt veel spuugt hij niet en ook niet zo dat het er uitgutst maar wel heel lang na de voeding nog.

Ben benieuwd naar reacties

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier is het spugen echt met periodes...dan niks en dan hoor ik het weer elke voeding flink achter me op de grond kletsen...maar echt flink, geen mondje terug zeg maar...

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad en had er ook geen last van. Hij is nu 11 maand oud en heeft er nog steeds periodes last van. Als ze goed groeien is er niks aan de hand en kun je het gewoon zo laten. Je zou het de volgende keer aan kunnen geven bij het CB, maar mij hebben ze geadviseerd dat wanneer ze er geen last van hebben het mooi zo te laten.

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ok das fijn :) hij groeit ook goed en alles...

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Als hij er na 4 mnd nog geen last van heeft denk ik niet dat het reflux is, maar gewokn vaker spugen.. is hij druk? Daar kunnen ze ook meer van spugen..

Done: houd je zoontje maar goed in de gaten, hier al vermoeden vanaf het begin, maar pas toen hij het na 11 weken de hele dag uitschreeuwde van de pijn werden we geholpen, het was zo zielig.

7. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje spuugde niet...hij had dan ook verborgen reflux....maar wel ontzetend last met het niet kunnen slapen overdag en krijsen tot gevolg...deed gewoon superpijn zijn slokdarm was onwijs geirriteerd...en heeft er oo medicatie voor gekregen

ik zou gewoon om de oprispingen in elk geval wat tegen te gaan, langer rechtop houden na de voeidng...wnat hij kan er wel last van gaan krijgen, waarshcijnlijk niet extreem hoor wnat anders had je het wel gemerkt...

met 4 mnd dee dik mn zoontje na de voeidng wel es in zn wipper of op een voeidngskussne in box...om het gewoon even te laten zakken allemaal..
    nutriton krege mijn zoontje helaas krampen van..dus werkte hier niet!

8. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier hetzelfde verhaal een beetje.
    Uren na de voeding spugen. Soms spuugde ze vaker, dan weer minder....
    Met 7 maanden toch naar de HA.
    Die zij ook, zolang ze tevreden is, goed groeit, plast, poept en goed eet/drinkt is het goed.
    Als ik het niet vertrouw of als ze na een jaar nog steeds veel spuugt terugkomen....
    Maar..... moet zeggen dat het nu eigenlijk heel goed gaat!

Geef wel nog steeds nutriton door haar flessen.

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ok. niks om me druk te maken dus! thnx voor jullie antwoorden :D
    het geeft wel veel was en dweilwerk zeg! haha;)

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, dat zeker. Mijn zoontje is nu 11 maand oud en heeft er nog steeds last van zo nu en dan. En aangezien hij al vaste voeding krijgt is het nog veel viezer en stinkt het ook nog. Brrrrrr, ik hoop dat het snel over gaat bij jullie en dat dit je bespaart blijft. Maar als het goed is gaat het vanzelf over. Het CB zei al dat het tot 1,5 jaar nog normaal is en daarna pas verder gaan kijken zolang hij er maar geen last van heeft. Mijn zoontje groeit ook goed en heeft geen pijn, dus we laten het lekker zo en hopenlijk gaat het snel over. Meestal gaat het beter zodra ze vaste voeding krijgen, maar helaas helpt dat hier maar gedeeltelijk. Meestal komt een deel van de roosviceefles er weer uit en helaas komt het fruithapje of brood van de ochtend/middag er ook gedeeltelijk weer mee uit. Als je dus pech hebt blijf je nog wel een tijdje wassen, verschonen en dweilen.;)

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    oei..hoop dat het tegen die tijd over is...kan echt niet tegen die geur! nu gaat het nog wel maar kan me voorstellen dat als ze vast voedsel krijgen dat het erger ruikt...
    van mijn eigen schatje zal ik het natuurlijk wel kunnen hebben maar toch...aha. gelukkig heeft hij er zelf geen last van :) das het belangrijkste!

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dochter had ook last van reflux, spuugde ook enorm veel, ook uren na de voedingen. En sliep ook nog eens heel slecht (en nog steeds). Ze had er zelf echter niet echt last van.

Wij zijn er met 3-4 maand achter gekomen met dank aan een HA die ons direct doorverwees (nadat het op het CB al van tafel was geveegd), en we een week later al bij de KA terrecht konden.

Wij zijn op advies van de kinderarts Friso Comfort gaan geven ipv nutrilon, en dat heeft veel goeds gedaan. Het spugen werd na een paar dagen al een stuk minder (record staat op 5 hydrofielen volgespuugd na 1 fles). Alleen bij de bv had het niet zoveel nut, maargoed..

Het heeft hier tot ruim een jaar geduurd, toen we overgingen op gewone koemelk. Halfvolle melk ging ze van spugen, volle melk hield ze binnen. Maar nu nog gebeurt het wel eens dat er drinken omhoog komt, en ze kan ook heel makkelijk overgeven..

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hmmm...misschien het proberen waard? friso comford? thnx voor je reactie!!
    als Max veel spuugt is het meestal een handdoekje (zo een wat je in de keuken gebruikt zeg maar) vol maar vaak beland het op de grond...ben vaak net te laat en dan gutst het zo over mijn schouder de grond op...

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Houdt het in de gaten zou ik zeggen. Zodra je het idee krijgt dat je kindje er last van krijgt, meteen aan de bel trekken. Jesse spuugde ook erg veel. In het begin had hij er nog niet zoveel last van, maar op een gegeven moment spuugde hij 3,5-4 uur na de voeding (tijdens verschonen voor de volgende voeding) niet alleen oude melk, maar soms ook puur maagzuur. Ook begon hij meer te huilen, was onrustig. Zijn toen via de HA bij de kinderarts gekomen en een week nadat we gestart zijn met de medicatie hadden we echt een heel ander kind.

Verandering van voeding kan, maar zou ik even met cb overleggen. Verder idd na voeding half uurtje rechtop, tijdens de voeding evt ook een keertje laten boeren.

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hoe oud was jullie kleintje toen hij er echt last van kreeg?

Deel Deze Pagina