hcg 740 dag 23 na tp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flower1983, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

De titel zegt het al. We hebben een zeer lage hcg volgens de gyn
    Na 11 tp's icsi hebben we 18 november 1 blasto en 1 beginnende blasto cryo's terug geplaatst gekregen. Nu heb ik verschillende keren hcg moeten prikken. Dit omdat mijn testdag (11 dagen na tp) een hele vage tuurstreep op mn zw test had.

nu zou ik inmiddels al 6 weken en 2 dgn zwanger zijn. Afgelopen donderdag(6 wk zwanger) heb ik een echo gehad en mijn gyn zag helemaal niks. As maandag een nieuwe echo, mijn gyn wil dan een uitstulping zien want anders zou het een mk of bbz zijn/worden.

Mijn hcg waardes waren tot nu toe:
    Dag 14 na tp 40
    Dag 17 na tp 133
    Dag 23 na tp 740

Ik ben enorm bang, onzeker en weet niet goed wat ik kan verwachten maandag.
    Wie heeft er ervaring in zowel positief als negatief.......

Alvast mega bedankt voor je tijd!

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Geen ervaring met tp, maar je HCG loopt wel lekker op toch? Ongeveer elke 48-72 uur een verdubbeling?

3. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Hallo Pietje1987,

Dat wel maar volgens de gyn onvoldoende hcg daar ik afgelopen donderdag
    6 weken zwanger zou zijn en hij niets op de echo terug kon vinden. En in samenhang met de hcg zou dat dan onvoldoende zijn voor een goede zwangerschap.

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Geen ervaring, en je gyn heeft er ongetwijfeld verstand van. Maar ik vind de waardes wel mooi oplopen, hetzij wat laat begonnen, maar daar kunnen volgens mij ook meerdere redenen voor zijn. Maandag is dan misschien ook nog te vroeg voor een goede echo, als het goed zit zie je wellicht pas een week later een vruchtje/kloppend hartje. Ik hoop voor je dat het goed zit, spannend zo zeg.

5. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ijsthee,

Ja idd mijn gyn zal het ook echt wel weten maar ikk lees zoveel verschillebde verhalen van verschillende zielenhuizen. En ik dacht als iiemand ervaring heeft kan ik het evt maandag met gyn bespreken...bedankt voor je reactie:)

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    23 dagen na een dag 5 transfer maakt 28dpo. Er bestaat een website genaamd de BetaBase waarop vrouwen met doorgaande zwangerschappen hun hCG scores invoeren. Daar ontstaat dus een beeld van de 'gemiddelde' waarde op een bepaalde DPO.

Voor 28dpo is die waarde gemiddeld 11247. Dat is natuurlijk geen geruststelling... Maar! De laagste waarde die ooit voor die dag gerapporteerd is, is 245. Dus het zegt niet alles.

Ik heb altijd begrepen dat de juiste mate van verdubbeling belangrijker is dan de waarde op zichzelf en ik hoop dat dat bij jou ook zo zal blijken te zijn.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik begrijp (helaas) de zorgen... Met ruim zes weken zou je met een goed echo apparaat een ander beeld moeten kunnen zien en je waarde is idd erg laag. Op freya staat een tabel met met waar tussen je waarde zou moeten zitten. Het klopt wel dat het nu wel lijkt alsof ke waarde stijgt, maar hij stijgt nu wel langzaam...

Sorry is geen optimistisch bericht, maar wel eerlijk.

Ontzettend veel sterkte gewenst. En stiekem hoop ik met je mee op een wonder!!

8. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hey, je waardes verdubbelen wel mooi, maar zijn wel enorm laag, bij mij was het 14dagen na pick up 80 (dus dat is nog eens een paar dagen vroeger dan jou eerste waarde)...
    Het kan zijn dat je trager hcg maakt, maar vind het wel vreemd dat op de echo niets te zien was, ik heb op 6w1 dag een echo gehad, en daar was echt wel al wat te zien, en zonder veel moeite, ons kindje was daar al 0,43cm op, dus daar zien ze zomaar niet op naast... Dus ik vrees een beetje voor jou :(
    Hopelijk krijgen jullie maandag meer duidelijkheid, en hopelijk ben ik mis, want na zo veel pogingen is het jullie echt wel gegund!

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Omdat de gynaecoloog nog niets ziet zou het kunnen zijn dat het niet goed is. Maar je zal de eerste niet zijn waarbij bij een echo 1 of 2 weken later ineens een vruchtje mét kloppend hartje te zien is. Meer dan genoeg ervaringen hier op zwangerschapspagina. En het internet staat ook helemaal bol van die ervaringen.En daar riepen de gyneacologen ook dat het niet goed zat en wilden in sommige gevallen curreteren waarbij de vrouwen weigerden en nog paar weken wilden afwachten.
    Ook heb ik gelezen dat een bevruchte eicel in het begin soms een tijdje kan stoppen met ontwikkelen, in een soort rustfase komt waardoor het hcg in begin amper stijgt. Hier schreef de verloskundige hier op het forum laatst zelfs over. Het heeft een bepaalde naam en heb er net op geprobeerd te googelen maar kan het even niet vinden.
    Stel die vraag anders even hier bij de verloskundige hoe dat heet, dan kan je gericht hierover zoeken op internet en kom je beter geïnformeerd terug bij de gynaecoloog.
    Sterkte met deze onzekerheid, maar geef zeker nog niet op en laat in deze fase zeker nog geen curretage, schoonmaken eileiders of wat ze dan ook zouden willen doen aanpraten want daar is het volgens mij echt nog te vroeg voor.
    Laat je hier weten hoe het verder verloopt?

10. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Ik zal eens op de betasite kijken of ik het kan invoeren....en maartje ik vraag errlijke reacties ook al zou dat dus geen leuk nieuws zijn.
    Ook zal ik bij de vk de vraag stellen oflvrr de rond dansende eicel...lieve dames bedankt voor jullie reacties en uiteraad hou ik jullie op de hoogte.

morgen om 13:25 uur echo dus jullie horen van me.

xxxx

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik heb het gevonden. Het heet diapauze. Kijk maar bij de verloskundige hier op het forum. Het onderwerp staat op de eerste bladzijde.
    Zag ook dat jij je vraag neer hebt gezet.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je mag het pas invoeren op die site als je een doorgaande zwangerschap hebt. Anders vertekent het resultaat. Aub nog niet invoeren dus.

En over de 'diapauze'. Het fenomeen bestaat, maar is zeer zeldzaam. Net als dat er heus zwangerschappen zijn met laag hCG die goed gingen. De meerderheid heeft echter hoger hCG.

Ik hoop voor je dat het goed zit, maar in alle eerlijkheid: het ziet er niet rooskleurig uit.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap de zorg van je gyn helaas goed. Langer dan 6 weken zwanger... Nog niets te zien op echo en extreem lage hcg.
    In een normaal ontstane zwangerschap zijn er veel variabelen waardoor je toch net iets minder ver kunt zijn dan gedacht. Maar bij ivf zijn die variabelen verwaarloosbaar. En een diappauze, zoals hierboven wordt gesuggereerd is heel zeldzaam.
    Wonderen bestaan, maar ik zou toch ook rekening houden met minder goed nieuws morgen
    Heel veel sterkte!

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  15. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Thanks madelie voor het uitzoeken. Ook andere dames bedankt....

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik neem aan dat de gyn inwendig gekeken heeft?

Hier was met 6+1 mijn baarmoeder zo naar achteren gekanteld dat er ook bijna niets te zien was. Pas na veel wroeten en anders liggen was een een vruchtzak met vruchtje te zien.

Ik duim ook voor je!

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja dat kan ook nog. Vergat ik ook te zeggen. Ook hier een gekantelde baarmoeder en ik moest mijn vuisten onder mijn billen plaatsen voor ze goed konden kijken.

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zag dat de verloskundige heeft geantwoord op jw vraag.
    Heel veel succes vandaag bij de gynaecoloog! Hopelijk is er iets te zien op de echo. En anders wel over een paar dagen!

19. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Idd....de vk heeft geantwoord....thanks je hoort vanmiddag van me

xxx

Deel Deze Pagina