tips voor het zoekken van een oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tweeling, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    waar moet ik allemaal op letten en wat moet ik vragen?
    heeft iemand tips hoe ik een geschikte oppas kan vinden en hoe ik dan het beste de advertentie kan zetten met welke vragen enzo?

dit is de eerste keer dus heb er totaal geen verstand van en ervaring mee vandaar mijn vraag naar jullie hulp om een geschikte oppas te vinden...

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wil je een oppas voor een aantal vaste dagen in de week of een oppas voor af en toe een avondje?
    In het eerste geval zou ik contact opnemen met een gastouderbureau of kinderopvangstichting bij jou in de buurt.
    In het tweede geval zou ik eens rondvragen bij familieleden/ kennissen of mensen die in de straat wonen. Er is vast wel ergens een tiener die zakgeld aan wil vullen.

Waar kan je op letten..
    Ik vind het zelf belangrijk dat iemand ervaring heeft met kinderen, andere kinderen binnen het gezin zou leuk zijn voor het contact.
    Ook vind ik het belangrijk dat het huis redelijk schoon is, er niet gerookt wordt en dat er bepaalde gewoontes zijn waar ik zelf achter sta, bijv. aan tafel eten, niet te veel tv kijken etc.
    En verder moet je eigen moedergevoel oke zijn, het moet natuurlijk ook gewoon 'klikken' met een oppas.

3. mama arianne

19 nov 2008
    19
    0
    0
    Gastouder
    Kleve (D)
    Je kunt het via een gastouderbureau laten lopen, die bemiddelen dan voor jou.

Of je kunt een advertentie plaatsen in de krant maar ook op Marktplaats (kopje Diensten --> Oppas en Kinderopvang).
    Daar kun je evt. ook zelf gastouders/oppas benaderen die daar een advertentie hebben.

Ga altijd kennismaken, want het moet "klikken" en je moet je er goed bij voelen om je kind bij de gastouder achter te laten.
    Zo wie zo krijg je dan een indruk van de gastouder, het huis, evt. andere kinderen en de omgeving.
    Denk aan:
    uurtarief, eten (zelf meegeven en/of in later stadium mee eten), hoeveel dagen en uren, flexibiliteit gastouder, omgang ritme van jouw kind etc. etc.

Succes

Gr. Arianne

Deel Deze Pagina