Onze kleine meid is sinds december al aan het rommelen met flinke verkoudheden, dan denk je het gehad te hebben en dan begint ze weer opnieuw. Nu heeft ze gisterenmiddag ook geen voeding binnen gehouden en sinds vanmorgen gaat dat wel weer beter alleen drinkt ze zo'n 40cc per keer. Ze is nu sinds een week terug uit het ziekenhuis waar ze een week lang gelegen heeft ivm blauwe handjes en voetjes, maar daarvan weten ze niet waar het vandaan komt, want hartslag is goed en bloeddruk was 1 keer te hoog maar verder goed. Ook heeft ze een week lang aan de saturatie gelegen ivm buikslapen is dat daar het protocol. Ook kwam ze niet genoeg bij in gewicht, maar dit heeft ze ingehaald want ze was nu in een week tijd van 6100 gram naar 6410 gram gegaan. Nu klinkt ze dus ook al weken vol, maar in het ziekenhuis is daar niets over gezegd dus neem ik aan dat dat goed is, omdat ze bijna dagelijks een arts aan haar bed had. Gisteren na de laatste fles had ik haar nog even vast voor een boertje en dat ze die gelaten had wilde ik haar in bed leggen en stopte ze even met ademhalen ik denk een minuutje. Ik heb dit nog nooit eerder bij haar gezien en ben ook wel even geschrokken. Heb er vannacht verder niet echt goed van kunnen slapen en zij gelukkig wel. Hebben jullie dit ook weleens gehad met jullie kids, ik met de andere niet dat ik er wat van gemerkt heb. Morgen heb ik een belafspraak met de kinderarts moet ik het aangeven?
Nou ik had gebeld hoor en dat even voorgelegd , ik zou daar ook van schrikken en niet zo n beetje ook!
Ze is trouwens wel erg vrolijk en maakt geen zieke indruk, temp is 37,8 dus geen koorts, licht verhoging.
Jeetje ik zou ook even bellen, dat is niet goed hoor dat stoppen met ademen. Een minuut is erg lang! De verkoudheden.. Tja die horen er jammer genoeg vaak wel bij. Gaat ze ook naar oppas/ kdv? Dan heb je het helemaal vaak. Heel herkenbaar en heel vervelend! Blauwe handjes en voetjes kunnen ook vaak een teken van slechte doorbloeding zijn. Misschien eens bij een osteopaat langs gaan daarvoor? Sterkte!
Het verbaasd mij eigenlijk dat je dit hier neerschrijft en niet even overlegd met wie dan ook. Ik snap dat je de vraag stelt maar ik had allereerst ff 112 gebeld of 0900-8844 ipv de vraag hier stellen. Je kan achteraf hier nog je verhaal kwijt.
Dat was nou ook mijn gedachte! Zeker als ze vanwege blauwe handjes en voetjes in het ziekenhuis heeft gelegen. Kan wijzen op slechte circulatie. Slecht ademen - verminderde zuurstof - blauw aankleuren van de minder belangrijke lichaamsdelen. Bloed gaat eerdernaar organen dan. Dus JA zeker aangeven en vlg keer eerder bellen. Ik zou zelf nunog met de hap overleggen.. Apneus zijn niet goed bij kleine baby.
@ oxbow: jeetje wat schrikken zeg! Helaas heb ik het ook een keer meegemaakt met Quinten. Hij heeft toen 2 minuten geen adem gehaald(kwam hier door ernstig verslikken in de bv), werd helemaal slap en op het moment dat ik 112 wilde gaan bellen kwam hij gelukkig weer bij. Ik had toen ondertussen alles geprobeerd om hem bij te krijgen, maar niets hielp. Oh wat was ik opgelucht dat hij er weer was. Ik heb toen net als jij erg getwijfeld wat ik moest doen, wel of niet de hap bellen ( was namelijk savonds ) Heb hem uiteindelijk heel goed in de gaten gehouden en net als bij jou ukje was er verder echt niks aan het handje. Heb uiteindelijk niet gebeld, maar hem wel naast me laten slapen zodat ik gelijk kon ingrijpen als er iets was. De volgende dag zat t me nog niet helemaal lekker en ben ik toch even naar de ha geweest. Hij is toen gecheckt en was helemaal in orde. De ha gaf aan dat dit een reflex kan zijn op het verslikken. Een paar dagen later gebeurde het weer en hij verslikte zich steeds vaker en vaker, kreeg steeds meer symptomen van verborgen reflux. Toen weer naar de ha geweest en na een tijdje kregen we medicijnen hiervoor. Nu gaat t een stuk beter gelukkig! Maar meis ik zou het gewoon voor je eigen gemoedsrust ff laten checken. Waarschijnlijk zullen ze niets vinden, maar beter een keer teveel gecheckt als te weinig!
Ik heb net gebeld met de hap en wordt straks teruggebeld. Omdat ze daarna weer normaal was, heb ik niet meteen actie ondernomen en dacht te wachten tot morgen, maar het zit me toch niet lekker en toch maar gebeld. Sofie werdt voor de rest niet slap of zo, alleen haar ah stopte. MAar als dit gebeurd als ik er niet bij ben dan vind ik haar straks en daar wil ik niet aan denken. Ook al is ze een week terug helemaal nagekeken en niets gevonden.
@ Engeltje23, bij jou was de oorzaak duidelijk. Lijkt me verschrikkelijk als ze zo wegglijden. Gelukkig herstelde hij zich. Goed dat je nog nagebeld hebt Oxbow. Hopelijk valt het alkemaal mee.
Ik hoop echt dat ze geen minuut is gestopt met ademhalen? Dan had ze rood en daarna echt wel blauw moeten aanlopen. Ons zoontje is 3x even gestopt met ademhalen en was na 10 seconden al knalrood en blauw. En heel goed dat je gebeld hebt! Want stoppen met ademen is gewoon een reden om de arts te zien. Succes.
Het leek in mijn beleving wel een halve minuut, heb echt wel een keer of 4 haar naam moeten roepen en niet reageren en niet gaan ademen. Hoe haar kleur daarna was weet ik niet echt, want het was donker op haar kamer. De huisarts heeft net teruggebeld en maakte zich er nog niet veel zorgen om, omdat het eenmalig was en ze net helemaal nagekeken is. WEl moet ik morgen overleggen met de kinderarts hoe of wat, maar hij dacht niet dat er verder wat mee gedaan werd. Heb net wel gelezen dat het in combinatie met de craniosynostose die ze heeft te maken kan hebben, dan zie je ook slaapapnue. Ik ga er maar vanuit dat dat het is, ze ligt nu lekker te slapen, loop regelmatig even binnen en nu hopen dat ze ook weer gaat drinken, anders kan ik alsnog naar de hap.
Dat soort dingen duren vaak korter dan ze lijken te duren. Caitlyn heeft hier een keer stuipen gehad en die hebben zo'n 10 minuten geduurd, maar dat voelde wel als een uur. Maar goed om even met de kinderarts te overleggen: die kan goed inschatten of er verdere actie nodig is.
Jasper doet dat soms tijdens het drinken, maar geen minuut. Na een seconde of 10 ziet hij dan al flink grauw,maar ik krijg hem weer bij door hem rechtop te houden en hem over zijn rug te wrijven en te kloppen. Als het uit het niets zou zijn en echt een minuut zou duren zou ik ook een dokter raadplegen....
Voor degene die het intresseerd een kleine update. Nadat de kinderarst zich er niet druk om maakte heb ik het naast me neer gelegd, al loop ik nu regelmatig haar kamertje even in overdag en ik merk dat ik het ook 's morgens wel erg spannend vind als ze een nacht doorgeslapen heeft. Vandaag toch contact gehad met het Sophia in Rotterdam waar ze ook onder controle is voor haar craniosynostose en het voorgelgd. Nu komt slaapapneu voor bij kinderen cranio en schijnen ze ook standaard een slaaponderzoek te krijgen als ze wat ouder zijn. Hiervoor is ze nu al op de lijst geplaatst dus zal ze wat eerder heen moeten. Als het weer gebeurd moet ik contact zoeken met Rotterdam en niet met de kinderarts hier, waar ze ook onder behandeling is.
Daar zijn ze inderdaad serieuzer, maar dat slaaponderzoek had ze zonder dit ook gehad, hij wordt alleen nu versneld. maar ben wel blij dat we nu in roterdam terecht kunnen als het weer mocht gebeuren, die doen er meer mee als hier in het ziekenhuis