Hallo dames, met het lange weekend van Hemelvaart gaan mijn vriend en ikzelf naar Wenen. Hij is een halve Oostenrijker en kent wel wat plekjes maar wat vinden jullie de moeite? Ik heb sowieso het Friedhof op mijn verlanglijstje staan en Schönbrunn. Maar een collega sprak bv ook van een vlindertuin die de moeite is? Ik ben er zeker van dat mijn vriend dit nooit zou voorstellen, dus misschien zijn er nog (onverwachte) leuke plekken om te ontdekken?
Praterpark vond ik wel leuk. Naast mij hoor ik nog de rozentuin als tip. En uiteraard Sachertorte eten . Je kan naar de opera, ik ben met mijn zusje toen voor zo'n last minute ticket gegaan die minder kostte dan een koffie.
Nou moet ik heel diep gaan graven in mijn geheugen. Ben met school in Wenen geweest in 1995. Het Hundertwasserhaus was leuk, de Spaanse rijschool. En we zijn toen ook naar een opera geweest.
Wij zijn toen we in Wenen waren naar een concert geweest in de de Gouden Zaal van de Wiener Musikverein (het concertgebouw van Wenen) geweest. Daar waar dus ook altijd het Nieuwjaarsconcert plaatsvindt. Wij vonden het erg leuk om nu eens zelf in die zaal te zitten die je altijd op tv ziet. Maar goed, dan moet je wel van klassieke muziek houden. En ik weet ook niet of je op deze termijn nog kaartjes zou kunnen krijgen.