Drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    onze dochter (wordt deze week 1) drinkt alleen uit de borst. Flesje accepteerde ze tot 7-8 maanden, inmiddels hoeft ze die ook niet meer. Ik ben altijd thuis bij haar dus het was ook niet zo nodig maar nu ze 1 word zou ik graag zien dat ze haar vocht ook ergens anders uit haalt.

Wat we al hebben gedaan (vanaf 9 maanden begonnen met aanbieden)
    - rietjesbeker (snapt het zuigen erop niet)
    - tuitbeker (Zuigt wel maar word boos als ik hem ophoog hou zodat er wat uit komt)
    - ze drinkt yoghurt uit een beker met uitsparing voor de neus
    - gewone beker (laat ze uit haar mond lopen)

Ik ben nu op zoek naar nieuwe ideeën. Wat zou ik nog kunnen aanbieden?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.961
    15.002
    113
    Rietjes beker leerde die van ons door een een pakje yoghurt drink te pakken. T rietje te geven en dan heeeeel zachtjes in t pakje te knijpen en de rietjesbeker met dezelfde inhoud vlakbij te hebben. Na de eerste teug yoghurtdrink gedronken te hebben vond ze dat verdraaide lekker en was bereid best moeite te doen snel gewisseld nadat ze zelf twee slokken uit t pakje had genomen en sindsdien rietjesbeker.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een tuitbeker met zachte silliconen tuit.
    Die pakte hij wel. Van nuby is ie.

Nu drinkt ie ook uit harde tuitbeker, en uit de oefenbeker om te leren uit gewone beker te drinken

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier vertikte zoon het gewoon om wat anders dan de borst te drinken. T was meer dat hij niet wilde dan dat hij niet kon.
    Wel snapte hij de rietjesbeker, en de gewone beker ging ook goed. Maar echt veel drinken doet hij nu nog steeds niet.
    Ik geef hem gewoon veel fruit en rauwkost. Dat gaat er goed in.

Dochter drinkt vanaf 7 maand goed uit haar rietjesbeker. Toen kreeg ze echt maar een bodempje, nu staat de beker gewoon op tafel, meestal halve tot hele beker per dag, naast de borstvoeding.

Ik zou voor nu 1 beker kiezen waarvan je denkt dat t wel gaat lukken en de rest niet aanbieden.
    Tuitbeker zou ik niet doen, een gewone beker of rietjesbeker is beter voor de mondmotoriek en anders moet je de tuitbeker weer afleren.
    Een andere optie is uit jouw glas geven. Die is veeeeeel interessanter dan haar eigen bekers.

En ik weet niet hoeveel bv ze nog krijgt. Maar zolang ze nog gewoon drinkt, zal ze ook niet zo gauw wat anders kiezen. Dus misschien eerst afbouwen, zodat de noodzaak voor haar ook groter wordt. (Al voelt dat weer lastig, want dat vocht is nodig.)

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb een “neusbeker“ (beker met verlaagde opening).
    Liet hij in het begin ook lopen, of zat er meer in te happen. Toen ineens begon hij aan te zuigen (en verslikte zich meteen). En nu gaat het steeds iets beter

6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, mijn dochter is net 1. Ze krijgt kunstvoeding geen bv. Twee flesjes melk en de pap gaan zo naar binnen.
    Tot 2 weken terug dronk ze prima uit een gewone beker en ee munckin oefenbeker 360 graden. Maar sinds ze kiezen krijgt en ziek is geweest weigert ze het gewoon. Ik bied het aan en ze duwt gelijk de beker weg. Alleen tijdens het eten krijg ik er wat slokjes drinken in. Frustrerend want ze kan het gewoon, alleen de rietjesbeker snapt ze niet. Hopelijk is het gewoon een fase want ze krijgt op deze manier echt te weinig vocht binnen ben ik bang.

7. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Een 360 graden beker was hier meteen een succes. Vind het vooral fijn dat het zo lijkt op een gewone beker maar dat hij wel dicht is van boven

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hema rietjesbeker en open beker werken hier het beste naast de borst.

Deel Deze Pagina