Hallo allemaal, Natuurlijk zijn er standaard lijsten te vinden op internet. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar de ervaringstips. Waar was jij heel blij mee dat je het bij je had in het ziekenhuis? Of wat heb je enorm gemist en zou je de volgende keer wel meenemen? Ik hoor het graag!!! Groetjes en bedankt alvast
Eten 😁 Niet zozeer voor jezelf maar voor je partner. Die van mij kreeg behoorlijk honger tijdens het wachten 🙈
Nog niet bevallen maar labello, elastiekjes, gezichtscrème en bodylotion (als je lang onder de douche gaat staan droogt je huid niet zo uit) lijken mij hele fijne dingen om mee te hebben eten zeggen ze dat je gewoon krijgt in het ziekenhuis wat je wil (ik ga bevallen in het geboortehuis, weet niet of dat uitmaakt?). Oh ja ik neem ook een voedingstop, bh en shirt mee en rlxte kleding voor na de bevalling. Ben wel benieuwd wat de dames zeggen die al bevallen zijn!
Haarelastiekjes zodat je (als je langer haar hebt) zeker weten je haar vast kan doen. Verder had ik tijdens de bevalling niks gegeten maar naderhand enorm veel honger! Grote zak krentenbollen mee, erg handig vond ik! Verder had ik allemaal dingen mee die ik niet gebruikte haha. "Voor het geval dat..". Labello wordt ook veel geadviseerd tegen droge lippen met puffen ik weet alleen niet meer of ik dat echt gebruikt had. Voldoende ondergoed mee en een fijn shirt om in te bevallen.
ik kreeg de tip om wat energiedrank (zoals aquarius of dergelijke) mee te nemen. heb het gedaan en gedronken, woow dat hielp gevoelsmatig echt heel goed. Snelle suikers, was zo weer op de been. idd wat eten voor je partner, kan wel eens een tijdje duren. Verder heb ik niet echt heel veel meegemaakt, heb ruggenprik gekregen en vervolgens tijdje geslapen tot aan de keizersnede, maar goed. Wat ik wel heel fijn vond was gewoon m'n eigen shampoo en douchegel mee te nemen en een schoon nachthemd, gewoon voor het gevoel.
Hier 4 sets kleding mee.bij de eerste bavalling had ik me net omgekleed omdat mijn vliezen waren gebroken-> natte broek,toen ik misselijk werd en het bakje dat ik aangerijkt kreeg was te klein...weer omkleden. En daarna een vies nachthemd door het bloed tijdens de bevalling waardoor ik alleen nog maar een t-shirt had om aan te doen en geen broek meer.
Als het de bedoeling is om thuis te bevallen en je maakt de vluchtas voor nood.. dan is mijn tip: maak er 2. Tijdens mijn bevalling thuis begonnen.. alles werd uitgepakt en klaargezet op het bed (pakje uit de tas.. camera.. etc etc).. En toen moesten we halsoverkop alsnog naar het ziekenhuis en heeft mijn man als een kip zonder kop vanalles in de tas gegooid.. Het is goed gekomen hoor, kleertjes en fototoestel waren mee (het belangrijkste).. maar was wel een stressmomentje wat je misschien kan voorkomen.
Make-up reinigingsdoekjes in plaats van reiningsmelk... Vond ik de vorige keer erg makkelijk, al gebruik ik t thuis nooit... Staat nu ook weer klaar, ik ben 40.2 dagen zwanger, dus wacht geduldig af. En idd wat te eten, voor en tijdens de bevalling helemaal geen honger, maar daarna....enorme trek
Klinkt misschien raar, maar ik had zo graag mijn eigen kussen bij me gehad. Ik moest nog 8 uur blijven na de bevalling en ik was uitgeput. Fernandes vond ik ook erg fijn om bij me te hebben. Maar vooral eigenlijk na de bevalling want ik werd tijdens de weeën heel erg misselijk. Een badjas vond ik ook onmisbaar. Achteraf gezien had ik eigenlijk ook tepelhoedjes mee moeten nemen, maar ik had geen idee wat dat was.
Voor na de bevalling 2 jogging/lounge broeken. Ik had er bij de vorige maar 1 bij en voelt toch wat veiliger als er 1 reserve is. Verder labello, extra nachthemd, telefoonoplader en eten voor je partner.
Fijne sokken! Ik ben iemand die het snel warm heeft maar met je benen omhoog krijg je koude voeten! Ik had ook snickers bij me voor mijn vriend en een schoon shirt voor hem. Ook hij kan vies worden of zweten natuurlijk. Oplader van de telefoon vind ik ook een goede. Kleertjes in verschillende maten voor de kleine. Je weet nooit wat hij/zij past. Ik had bij de eerste 56 bij me, maar dat was echt te groot. Geen porum op de foto
Ik was laatst bij mijn schoonzus op kraambezoek, in een kraamsuite met koelkast. Zij had een pak appelsap voor de kids neergezet. Nu heb ik ook al een dochter, dus neem ik wat limo en rozijntjes mee. Aangezien ik toch wel 3-4 dgn moet blijven. Vond dat wel handig en had ik nog niet aan gedacht. Nu krijg ik een KS...dus pak ik ook al iets meer in, vorige keer moest manlief thuis op jacht...nu zit het al in de tas.
Ik had heel enthousiast een boek ingepakt alsof ik daar tijd of puf voor had toch bijna een week in het ziekenhuis geweest, maar boek niet aangeraakt! Wat wel meenemen : Eten voor je partner Energie drank voor jezelf en je partner (AA-drink vond ik fantastisch en Chocomel) Extra kleding voor iedereen (baby, partner en jezelf) Eigen shampoo en sop vond ik echt fantastisch toen ik eenmaal mocht douchen na twee dagen Bodylotion zoals hierboven hoeft echt niet hoor, wanneer dacht je dat te gaan smeren even lekker tussen de weeën door (sorry hoor haha, zie mezelf al gaan)
Inderdaad wat eten voor de partner, ook al mag je mee eten in het zkh, als je dat eten net mist heb je toch wat bij je. Drinken, koekjes en evt een kleinigheidje voor oudere kids. Zeker als je (onverwacht) een paar dagen moet blijven. En neem niet alleen 1 schoon setje kleding mee maar minstens 2 ! Mijn eerste joggingbroek kon ik met 3 uurtjes al weer verschonen vanwege doorlekken. Plastic tas voor de vuile was 😊
Tandenborstel/tandpasta voor zowel jezelf als voor je man. Inderdaad een fles AA of iets dergelijks. Ik kreeg een flesje van m'n broertje (weet even niet meer welk merk) en echt.. Hemels wat knapte ik daar van op zeg! Telefoonoplader iPad/Tablet.. Wij moesten de nacht blijven en ik heb geen oog dicht gedaan. Blij dat ik een beetje de tijd kon doden op m'n iPad Sloffen/slippers Pyjamabroek of een andere heel comfortabele broek. Ik had trouwens een hempje en een oud t-shirt mee voor tijdens de bevalling, maar helemaal niet gebruikt omdat de bevalling zo snel ging. Uiteindelijk lag ik naakt op bed en het interesseerde me echt he-le-maal niks 😂😅
Voor de bevalling heb ik in het ziekenhuis NIETS gebruikt van wat ik in mijn tas had. Ik heb me niet eens meer omgekleed; geen puf voor! Waar ik écht wat aan heb gehad en gebruik van heb gemaakt: - AA Drink, ik trilde als een malle na de bevalling en het hielp echt! - Dikke sokken: tijdens de bevalling nergens last van, een paar minuten baby op me en ik had het VRESELIJK koud haha - Shampoo en douchegel als je je mag gaan opfrissen. - Fris Shirt/ pyjama - Uiteraard een fototoestel en kleertjes voor de baby
Ik had een geplande inleiding. Mijn vriend had de ipad meegenomen. Zo kon hij mooi wat internetten, lezen en spelletjes spelen in de tijd dat er nog niks aan de hand was. Een oplader voor je telefoon. Zul je net zien dat je bevallen bent en de telefoon is (bijna) leeg..