In oktober vliegen we naar Gran Canaria, vluchttijd is 4,5 uur. De kids zijn dan 6, 3,5 en 2,5. Hoe hou ik ze goed bezig tijdens de vlucht, zal in ieder geval zorgen voor voldoende snacks en drinken. Kleurboekje. Welke apps zijn leuk voor de kleinste 2 en hoeven geen wifi te hebben?
Afleveringen downloaden van Netflix. Apps van Zappelin, Nijntje, Bobo enz. Voor veel dingen heb je geen WiFi nodig. De spelletjes op de Zappelin app kun je bijv wel spelen, filmpjes kijken niet. Klein, nieuw (of oud wat ze zich niet meer kunnen herinneren ) speelgoed en dat inpakken. Ieder half uur/uur een cadeautje. Zo'n magic tekenbord was hier ook een succes. Qua eten; lolly's! Doen ze lekker lang mee, krijgen ze niet zo'n buikpijn van (als in; teveel snoep) en goed voor de oren En het allerbelangrijkste; trek ze een super schattige outfit aan! Dan vinden je mede passagiers het een stuk minder erg als ze een meltdown krijgen Veel plezier, komt helemaal goed!!
Wij hadden van die raamstickers mee die ze op het raampje van het vliegtuig plakten. Hebben ze veel lol mee gehad!
Voor de oudste een doeboek of iets waar je stickers in kan plakken. Verder zo'n uitwisbaar tekenbord of een app waarbij de kleurplaten kunnen maken. Doosjes rozijntjes doen het ook altijd goed, daar zijn ze lekker lang mee bezig. Neem ook een kinder koptelefoon mee voor als ze Netflix willen kijken.
- Geen dingen die geluid maken tenzij het via de koptelefoon afgespeeld kan worden (voor de rest van reizigers wel zo fijn ) - Bij opstijgen en landen; Kauwgum/rozijntjes/lollie/water & speciale oordopjes tegen de druk op de oren en met ze goed kaken gaan bewegen en dergelijk, want als ze pijn krijgen dat is echt niet leuk! Om en om door het raampje kijken Luisterverhaaltjes Heeft het vliegtuig geen tv schermpje? Zit vaak ook wel een spelletje op en als er eten wordt gebracht daar echt even voor gaan zitten met het tafeltje uitgeklapt
Is zonder eten en ik denk ook zonder tv. Luisterverhaaltjes is mijn oudste wel echt helemaal fan van, goede tip
Als je 4,5 uur moet vliegen dan zou ik alsnog echt even een eet moment doen met je eigen meegebrachte eten dan, vult toch weer even wat tijd en buikjes haha Als je lid bent van de bibliotheek dan zijn er via hun app heel veel luisterboeken beschikbaar.
Onze knul was en is nog steeds gek op luisterboeken. Wat papier en stiften. (Zit je ook niet met slijpsel) Voor de jongste wat duplo? Magnetische tekenborden zijn ook leuk. Doe boeken voor de oudste, stickerboeken. In ieder geval speelgoed zonder geluid
Vaak krijgen kinderen in het vliegtuig nog een pakketje met kleurtjes, kleurboekje, kwartetspel. Eten mee, snoepjes mee. Ik weet niet of het een lange vlucht is. Maar wij kregen ivm de pandemie een enorme zak met allerlei snacks (snoep, zoutjes, crackers) en drinken om het aantal contact momenten te voorkomen en alles natuurlijk voor verpakt. Waren ze ook wel even zoet mee. En idd netflix even wat favoriete programma's downloaden. Uren kijk plezier. Nieuwe spelletjes op de tablet. Spelletjes (reiseditie) 4 op een rij oid.