Tips voor in het vluchtkoffertje?

Discussie in 'De bevalling' gestart door marike, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hallo allemaal,

Ik ben nu al zo'n beetje bezig met het klaarmaken van het koffertje mocht het zover zijn, maar wat is handig om allemaal mee te nemen naar het geboortecentrum/ziekenhuis? Iemand nog goede tips?

groetjes

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    de standaard spullen zijn onder andere babykleertjes, fotocamera, leesboek of iets dergelijks, telefoon, muntje voor een eventuele rolstoel, ziekenhuispapieren, schoon ondergoed, makkelijk zittende kleding, pyjama, etc. voor jezelf
    eventueel wat lekkers

vergeet ook niet wat schone kleding voor je partner (wellicht blijven jullie er een paar daagjes en wil hij zich ook even lekker opfrissen)

3. tulip

tulip Niet meer actief

vergeet je maxi cosi niet, als je met de auto naar huis wil, krijg je anders je baby niet mee;)

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Voldoende schoon ondergoed voor jezelf (beetje stevige onderbroeken want er moeten van die kraamverbanden in) en verder een paar nachthemden want je transpireert misschien meer als je net bevallen bent.
    Kleding voor de baby iets in klein maatje en wat groter omdat je niet precies weet hoe groot je baby is.

paar mutsjes, vaak zijn de ziekenhuismutsjes niet superleuk en de eerste wordt ook vies, dus daarna zijn schone mutsjes wel handig en staat leuker op de foto's.

verder, druivensuiker?

5. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    wij hadden voor mijn man ook een deo, tandenborstel, schoon shirt en sultana's en marsen mee. (snickers is geen goed idee, gaat zo uit z'n mond stinken naar die pinda's:D ) als het lang duurd is dit wel fijn, wij hebben het allemaal gebruikt.

zorg dat de tank van auto altijd goed gevuld is en een muntje voor de rolstoel standaard in auto.

vuilniszak en celstof matje standaard in auto voor als de vliezen plots breken.

groetjes wilma

6. wilma82

wilma82 Lid

9 mrt 2010
    61
    0
    0
    verzorgende thuiszorg
    provincie groningen
    ow ja lippenbalsem is wel fijn, van al dat puffen kreeg ik droge lippen,

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Er werd mij vertelt om labello & dextro mee te nemen...Nou heb geen van beide gebruikt haha.

Uh het enige wat ik zou meenemen bij misschien ooit een tweede zijn kleren voor mij en voor de baby.
    De rest was voor mij overbodig!

8. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier dextro zeker gebruikt en mijn gyn ook haha. lippenbalsem en dagcreme (of bodylotion) voor na de bevalling vond ik ook erg fijn erg droog gezicht namelijk (trek maar eens 12 uur lang gekke bekken zonder droge lippen/ huid te krijgen :p )
    verder had ik red bull voor mezelf en manlief bij
    en natuurlijk standaard zaken als kleertjes/wikkeldoek/charmante onderbroeken/ pyjama enz

heb nu wel heel wat minder dan bij de eerste, als je iets nodig hebt hebben ze dit veelal in het zh ook

9. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Warme sokken,ik had altijd ijskoude voeten ,:D

10. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    wow wat een tips allemaal super! Ben benieuwd naar de reacties de nog gaan komen!

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Een spelletje voor op je telefoon ofzo. Ik heb tussen de weeën door steeds spelletjes liggen doen, en dan weer even op pauze, wee, en dan weer dat stomme spelletje. Was ook handig liggend te doen ;)

Flesje met wat drinken misschien. Wij kregen alleen thee en water van het ZH, omdat mijn man er alleen bij zat kreeg hij verder niets anders. Maar iets met wat meer smaak is toch wel lekker als het wat langer duurt. En idd ook wat tussendoortjes, want je wordt niet van alles voorzien op zo'n dag! Als kraamvrouw wel, maar mijn man kreeg alleen lunch, water en thee.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had 2 setjes kleding voor mn dochter mee, en 1 set voor mij. Maar ik moest blijven ivm keizersnee dus hebben nog kleding extra nodig gehad. volgende keer neem ik voor mn man MEER eten mee, de bevalling duurde lang en hij ging bijna van zn graatje tegen de tijd dat ik midden in de nacht een KS kreeg.

Fototoestel, telefoon/telefoonnummers, kleertjes + extra mutsjes voor de baby, maxicosi, wikkeldeken/voetenzak,

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een lijstje met nummers van mensen die je wilt bellen na de bevalling ik wist echt niet meer wie ik nou wel en niet moest bellen en wie ik al had gebelt dus een pen om aftestrepen is ook makkelijk :p

Kraamdossier van de kraamhulp (als je die alvast hebt gekregen) en het nummer van ze want die moet je bellen zodra het begonnen is en zodra je weet wanneer je naar huis mag en de baby geboren is.

Extra geld voor de parkeer automaat van het ziekenhuis (als je auto er 1 dag staat kan dat hard oplopen qua kosten.

Hier word ook geadviseerd bij een zh bevalling om een eigen speentje en flesje mee te nemen zodat de baby niet in verwarring komt (zowel bij fv als bij bv word het geadviseerd)

14. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik moet mn tasje nog pakken maar kreeg als tip een wc rol met extra zacht papier aangezien ze in de meeste ziekenhuizen van dat bruine schuurpapier hebben en de boel allemaal wat gevoelig is..:)

15. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeet ook niet een oplader voor je telefoon, dan kun je na het doen van spelletjes op je telefoon ook nog bellen. ;)

Ook wel makkelijk is het om belangrijke papieren klaar te leggen zoals de papieren van de verloskundige, legitimatiebewijs, ponsplaatje of ziekenhuispasje, bevalplan (als je dat geschreven hebt)

En iets warms voor je kindje als je hem/haar naar buiten neemt: een jasje en/of omslagdoek.

Bij ons in het ziekenhuis beval je in een kraamsuite waar de vader ook kan blijven dus dan moet je ook denken aan schone kleding en toillet artikelen voor hem. Mijn man gebruikt medicijnen, daar hebben we ook vast een dag setje van ingepakt.

16. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Vooral veel (donker!) ondergoed en trainingsbroeken... Je gebruikt er de eerste paar uur zo een stuk of 3 :). En veel babykleertjes, vooral rompertjes en broekjes. Zeker als je even in het ziekenhuis moet blijven is dit handig. De luiers zitten de eerste paar dagen nog niet zo goed, dus doorlekken gegarandeerd :). En een mutsje van goed rekbare stof (tricot ofzo?). Veel van die mutsjes schuiven constant omhoog. En lekker warme sloffen vond ik heel fijn om mee rond te lopen in het ziekenhuis.

17. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    wij hebben ook evergreen en water mee genomen en heb ook een wikkeldoek voor de baby mee.. lekker iets vanjezelf bij die kleine. Oplader van de telefoon vind ik ook een hele goeie. en kauwgom of pepermunt.. voor als je je bed niet uit mag en toch beetje misselijk bent en uit je mond gaat ruiken. (of je partner)
    Notitie boekje.. ik schreef direct mijn bevallingsverhaal van me af.. dat hielp bij het verwerken.

18. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Inderdaad verschillende soorten eten voor jou en je partner (misschien hoef je niets maar je weet nooit waar je trek in krijgt), sultana's, crackers, pepermunt, tucjes, gewoon van alles wat. Flesjes mineraalwater en rietjes! Ik kon niet gewoon uit een beker/flesje drinken omdat ik plat lag en kreeg regelmatig even dat rietje in mijn mond, kun je gewoon zelf lekker drinken (en ik had dorst tijdens de bevalling!). Inderdaad ook iets ter vermaak, boek of tijdschrift, t kan natuurlijk best een tijd duren. Extra lenzenbakje en vloeistof (hoef je dat niet op het laatste moment te zoeken en in te pakken).

19. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik was mijn voedingsBH vergeten, niet zo slim :p Die zou ik ook in je tas stoppen.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    VoedingsBH is nog niet zo heel erg nodig hoor. Meestal ben je binnen een paar uur weer thuis, en ik had de eerste dagen zelfs geen BH aan ;)

Deel Deze Pagina