dit is toch geen zeer kleine babykamer ? die van mij is niet veel groter. ik had een kast en commode naast elkaar en aan de andere kant het ledikantje. ik had witte meubeltjes en babyblouw behang met witte wiebertjes. en ik had ook lichtblauwe gordijnen met witte sterretjes verder een strak laminaatje in de lengte erin gelegen . en het zag er best ruim uit tip doe geen donkere accesoires maar licht en ruimtelijk.
Wij hebben nu lichte muren en grijze meubeltjes, het oogt superruim. Ons kamertje heeft dezelfde afmetingen. Moet wel zeggen dat ik een ouderwets laag brocante ledikantje heb, een hoog ledikantje oogt wel 'lomper'. Bij onze dochter hadden we donker behang met lichte meubeltjes, toen was het veel kleiner om te zien, nu hebben we er zelfs een klein kledingkastje in staan!
Een ledikantje en n ladekast/commode past toch wel denk ik. Ik zou voor de hemnes ladenkast vd ikea gaan. 8 lades. Die is heeeel fijn kan heeel veel in en is heel fijn als commode lekker groot. Ik had achteraf niets aan n kast met hangertjes. Ik vouw liever alles en berg t zo op in lades liefst. Alleen later jasjes ja die hang k inmiddels ook in de hal aan d kapstok. Ga m alsnog.nemen die.ladenkast. Succes!
Zou voornamelijk met lichte kleuren werken. Ook hier ongeveer dezelfde grootte en vind dat echt niet klein. Ik heb een ledikantje, commode van Ikea en een kledingkast. Daarnaast ook nog een grote stoel. De deur gaat hier ook naar binnen open. Bij al onze kamers trouwens Is dat niet standaard? Hier ledikantje en stoel aan de rechterkant en commode, badje en kledingkast aan de andere kant. Ze is dol op dr kamertje en speelt er erg graag, ruimte genoeg. De bedoeling was dat ze naar de grotere kamer zou verhuizen als er een tweede op komst was maar aangezien we een tweeling verwachten gaat dat niet lukken. Ik kan in dat kamertje geen twee ledikantjes kwijt. Dit blijft dus haar kamertje. Straks met een peuterbedje of gewoon 1 persoonsbed gaat de grote stoel eruit. Het badje gaat naar de andere kamer toe en op de plaats van de commode kan een bureautje en nog boekenkastje ofzo komen te staan. Helemaal zo klein nog niet hoor
Hierboven staan al leuke tips voor het inrichten, maar om er hopelijk meer vrede mee te hebben: baby's kunnen nog niet zo ver kijken. Beperkt gezichtsvermogen. Als zij redelijk snel een muur zien van hun kleine kamer, is dat heel veilig. Zij hebben dan overzicht. Als ze zelfs vaagjes het einde van hun kamer niet kunnen zien, zoals bij een grotere kamer, dan is dat veel enger. Daarom wordt nog weleens voor de babykamer een kleine kamer gekozen, ook al zijn er grotere leeg.
Ja heb ik wel eens gehoord idd. het gaat me meer erom dat voor mijn gevoel het niet past allemaal. Ik hoor heel veel het is niet klein. Maar tot nu toe als ik bij andere kijk, is het minstens de helft. haha Ik vraag me wel af hoe er een stoel bij kan haha.
haha ik vraag me echt af hoe je dat doet!! Ik heb ook even gecheckt of ik de maten wel goed heb geschreven haha =)
Hier ook 2mx2,5m. Muren creme wit geverfd met simpele houten meubels, zo'n beetje alles van Ikea. Alleen de "kledingkast" niet, dat is een smalle open boekenkast. Kleur dmv schilderijen, (wand)lampen, mandjes, etc. Enorm lopen klooien met de inrichting, want het leek zo klein! Nu prima ruimte over, heel tevreden en alles zit erin wat ik wilde. Uiteindelijk toch het volgende erin weten te krijgen: kledingkast (die boekenkast dus), ledikantje, relax stoel, voetenbankje, klein bijzettafeltje, badje met standaard, wasmand, luieremmer, en commode met plank erboven. Alle meubels enorm simpel gehouden, oogt ruim en rustig. Ik zal je de mentale puzzel sparen en niet proberen uit te leggen hoe het kamertje er nu uitziet Maar de belangrijkste elementen waardoor er veel ruimte ontstond waren: kledingkast zo smal mogelijk houden, stoel schuin in een hoek, het midden van de kamer vrij houden (alles langs de muren zetten, ook voor de verwarming/raam - het ledikantje niet voor de verwarming natuurlijk) en veel gebruik maken van opbergboxen om alle gaatjes op te vullen. Alle meubels hebben zo'n beetje overal gestaan voordat we eindelijk een inrichting vonden die ons beviel. Nu kan ik in de kledingkast graaien terwijl ik één hand op mijn kindje houd op de commode, en de kamer binnen lopen en meteen richting stoel lopen. Dat was voor mij belangrijk. Neem gewoon goed de tijd om jouw meubels flink rond te schuiven en bedenk welke eisen het meest belangrijk zijn voor jou. Uiteindelijk kom je er wel uit
Net vandaag een kamertje van ongeveer die afmetingen ingericht. Muren wit gehouden, alleen de raamkant (deel dakkapel, deel schuin dak) heb ik lichtblauw geverfd, ga ik nog wat wolkjes op schilderen). Alle meubels zijn wit, kast en bedje met lichtbruine accenten op de ladefronten, zelfde tint als de boekenkast en de vloer. Aan de linkerkant van de deur tegen de muur een Stuvaledikantje. Aan hoofd en voeteneind nog circa een meter ruimte over. Een meter na het bedje is dus het raam in de dakkapel. Daarnaast is het dak alweer schuin (halve breedte van de kamer dakkapel met raam, halve breedte schuin dak dus). Aan de rechterkant van de deur is de muur ietsjes langer door een schuine hoek. Daar staat helemaal in de hoek tegen het korte muurtje een boekenkast. Halve meter ruimte ervoor, en dan tegen de lange wand een smalle hoge Stuvakledingkast met 2 deuren en 3 laden. Past heeeeeeeeeeel veel in! Dan de luieremmer op de grond, en daarnaast een Malmladenkast als commode. Erboven ga ik nog 3 kleine kubusjes als wandplank ophangen. Direct naast de commode een lage smalle roomdivider van de Praxis met gekleurde mandjes voor speelgoed. Staat ook wat groot speelgoed op. Er komt nog een heel klein kastje/tafeltje bij (ga ik nog groen schilderen) voor speelgoed (heb ik over, zou het niet speciaal kopen). En tot mijn grote verbazing is er nog ruimte zat. Een stoel zou makkelijk passen, maar zie ik het nut niet van in, bij de oudste ook nooit in gezeten. Voor het raam hangt een op maat gemaakte luxaflex, en ik ga nog een gordijn in een donkere denimstof laten maken. Aan het plafond komt de wolkenlamp vd IKEA, en aan de muur direct bij de ingang zo'n maanlampje (ook IKEA). Ik vind het echt een leuk kamertje geworden, en door de praktische inrichting (zijkant babybedje is te verwijderen, dus direct een peuterbed) kan deze inrichting jaren mee!
Wij hebben ook geen grote babykamer, hij is vooral wat smal. Weet niet precies wat de afmetingen zijn maar we hebben het toch heel fijn kunnen indelen met een grote commode, kledingkast, ledikantje en plank boven het bedje. Hier een foto van onze kinderkamer.