Tips voor invriezen moedermelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mirwar, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi hoi!

ik wil graag een voorraadje bv aanleggen in de vriezer. Wie heeft er tips waar je dit in kan invriezen? Ik doe t nl nu in de aventbakjes maar die zijn natuurlijk hartstikke duur!

Iemand andere tips?

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    - ijsklontzakjes zijn ongeveer 15 ml per klontje
    - kleine drinkflesjes van huismerk drogist
    - kleine maatbekertjes van drogist

succes! :D

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik gebruikte wel de Aventbakjes. Als de melk bevroren is die eruit wippen en in een zakje bewaren. Zo kan je de Aventbakjes opnieuw gebruiken en hoef je er niet zoveel te hebben. Voor het ontdooien weer terugdoen in het bakje en in de koelkast zetten.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ijsklontzakjes vond ik niet ideaal. Ik kon de melk er moeilijk uit krijgen en heb ook wel eens een stukje plastic in de fles gehad.
    Ik heb ook eens ingevroren in een tuperware ijsklonten bakjes. Ik dacht dat is handig als de melk dan bevroren is dan druk ik het eruit en bewaar ik het in een diepvrieszakje. Mooi dat ik de melk er niet uit kreeg. Ook geen succes dus hier.

Ik vries nu in in Avent bakjes. Maar heb dan ook geen liters melk in de vriezer zitten.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die gebruiken wij! Heb er echt een berg van. En erg makkelijk, want je kan het in de hoeveelheid die je wil hebben invriezen, en dan per flesje laten ontdooien. En het zit meteen in een afgesloten bakje (flesje :D )

6. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Wat kosten die dingen dan?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm geen idee, een euro of 2 geloof ik. Zijn van die 125 ml flesjes, en dan kruidvat/etos eigen merk.
    Zoals hieronder zegmaar:

8. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    per stuk? want dat maakt t dan alsnog duur (voor mij).

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, dat is per stuk ja. Sorry, ik vond het niet zo duur :oops: .

Misschien ijsklontbakjes dan een idee voor je, bij ikea voor 1 euro van die sileconen ijsblokbakjes, na het invriezen, kiep je de klontjes in een zakje en kan je het bakje weer gebruiken.

10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nee is opzich ook helemaal niet duur hoor! Maar ik wil proberen een grote voorraad aan te gaan leggen in de vriezer aangezien het een half jaar houdbaar is dan en ik dus wanneer bijvoorbeeld mijn bv straks terug loopt ik toch nog een hele voorraad voor een tijdje in de vriezer heb! :D

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Die tip had ik van jou en vind ik echt super! :D Heel mijn vriezer ligt er vol mee :)

12. randi

randi Niet meer actief

ik gebruikte in de tijd ( bijna 15 jaar geleden) gewoon een ijsbakje want iets anders bestond der nog niet :) direct kleine porties en je kon der zo uithalen per blokje en is nog goedkoop oook

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruikte de Avent bakjes, nu kleine flesjes (aangezien we geen Avent spenen gebruiken) en ook zo'n siliconen ijsblokjesbakje van de Ikea. Een tip: Na een paar uur eruit halen, in plaats van na een dag. Na een hele dag is het echt keihard geworden en natuurlijk ijskoud en dat is niet makkelijk eruit halen. Wij gebruiken een vorm met sterretjes en dat gaat heel goed.

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Zo doe ik het ook, ideaal! Bespaart ook een hele hoop ruimte in de vriezer. ;)
    Ook vries ik wat in in ijsklontzakjes. Dan kan je de hoeveelheid in de avent bekers gemakkelijk aanvullen tot de juiste hoeveelheid.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    IJsklontenzakjes vind ik zo'n geknoei. Ik gebruik ook de bekers van avent. Vind het eigenlijk ook nog wel meevallen, iets van 12 euro en dan heb je er 10 incl. deksel.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Wirwar, ik geloof dat ik er een stuk of 50 heb liggen. Maar krijg ze niet allemaal vol! Als ik dan weer wat heb, dan zijn er ook meteen weer wat leeg. Kan ze wel vol krijgen, maar zou dan toch op mn vrije dagen moeten gaan kolven, en daar heb ik gewoon geen zin in. :oops:

@ pooh69, ow haha! Had ik niet in de gaten. Vind het echt ideaal. Heb alleen al die speentjes die bij de flesjes horen weggegooid! :) een hele berg, ook die bovendoppen heb ik weggegooid toch alleen maar loze ruimte, en zo kan ik ze nog stapelen ook. Alleen de schroefdop-ringen met daarin dat platte stukje.

17. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Dat valt ook wel mee, maar ik wil proberen mijn vriezer aardig vol te krijgen zodat ik een behoorlijke voorraad heb. Ik moet nl alles bij elkaar sparen om op de hoeveelheid melk per dag te komen die ik nodig heb en ben dus bang dat mijn melk snel terug loopt. Als ik dan een voorraad in de vriezer aanleg kan ik nog een tijdje doorgaan met bv geven terwijl ik dit dan zelf niet meer aanmaak.

Wel een goed idee om t over te wippen in zakjes!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo lang je blijft kolven en voeden blijf je aanmaken hoor!

19. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groningen

Owja? ik dacht dat dat op den duur terug liep...Waarom roepen dan heel veel moeders 'ik had geen melk meer dus daarom ben ik gestopt met voeden'...?

:(

20. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    tsja..............

Deel Deze Pagina