Tot welke leeftijd in het openbaar voeden/gevoed ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nemo, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zag iets in een ander topic voorbijkomen en ik dacht ik open even een nieuw topic.

Tot welke leeftijd ben jij van plan om in het openbaar te voeden ? Of tot welke leeftijd heb jij in het openbaar gevoed ?

Ik geef onze grote knul nog steeds bv in het openbaar. Ik heb er zelf (nog) geen moeite meer, maar ben eigenlijk wel bang voor reacties nu hij al zo groot is.
    Ik kreeg n.m. gisteren nog commentaar van mijn oma: "heeft zo'n grote jongen dat nog nodig ?".

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik voed haast nooit in het openbaar omdat ze dan vaak niet wil drinken; maar ik probeer het wel gewoon hoor ;) Als ze dan te afgeleid is zoek ik een rustiger plekje op. En ik kreeg al commentaar toen ze 6 maanden was, toen vond "men" haar al groot en oud. Ik zou me bij wijze van spreken meer schamen als ik met haar aan een Happy Meal zou zitten op deze leeftijd dan dat ik haar in het openbaar zou voeden. ;)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    ik sluit me aan bij Paprika.
    Ik snap je vraag,maar het is toch eigenlijk van de zotte, dat we ons daarmee bezig houden,terwijl het zo'n natuurlijk gegeven is.
    Ik heb 1x commentaar gehad en toen zei ik: nou, je hoeft niet te kijken!
    Met een vuurrood hoofd als resultaat ;)
    Ik doe het wel hoor, maar ik zoek het niet bewust op.
    Ik vind het dan ook niet leeftijd gebonden.Tot een jaar of 3 lijkt mij, prima kunnen.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Paprika: Hahah je hebt gelijk. Als ik het goed onthouden heb is jouw meisje niet zo groot toch ? Mijn kereltje is 80 cm en 11 kg, kan dus makkelijk voor ouder worden aangezien.

@Jingels: eigenlijk heb je gelijk maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat andere mensen het gek vinden zo'n "groot" kind aan de borst. Als jij mij een paar jaar geleden had verteld dat ik een kind van een jaar aan de borst had ik dat mischien ook vreemd gevonden.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja goed onthouden, ze is zo'n 9,5 kg en 76 cm dus helemaal gemiddeld en idd niet groot. Maar anders had ik het nog gedaan hoor!

6. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hier hetzelfde, ik heb er geen probleem mee maar het gaat eigenlijk niet meer omdat Jo afgeleid is en dat vindt ik dan wel weer genant. Gewoon een rustig drinkend kind is prima maar steeds met je tepel bloot omdat ie eigenlijk liever om zich heen wil kijken vind ik niet zo fijn dus doe ik het haast niet meer. Daarbij voed ik nu meestal vlak voor of na bedje en tussendoor haast niet meer dus komt het ook vaak zo uit dat we rustig bij zn bedje zitten samen.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Anderen mogen van mij voeden tot het kind bij wijze van spreke 18 jaar is. Ikzelf zou stoppen met voeden in het openbaar, als ik mezelf erg bekeken voel en als het dus voor mij niet meer prettig is. (stom eigenlijk, dat ik dat af laat hangen van 'de omgeving') Ik denk trouwens ook dat je erin mee groeit hoor. Misschien denk ik daar over een half jaar (als ik dan nog bv geef) wel weer heel anders over ;) .

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je groeit er idd in mee... mijn zoon van bijna 13 kilo en (ergens tussen de 80 en 86 cm) drinkt ook nog in het openbaar. Niet lang en niet vaak want hij drinkt sinds kort ook wel eens iets anders en overdag drinkt hij nu eenmaal niet meer zolang maar als het zo uitkomt dan doe ik het gewoon. Denk echt dat het iets is wat langzaam aan steeds minder en minder gaat gebeuren en dan niet omdat ik me ervoor schaam maar gewoon het natuurlijke verloop. Hij heeft nu al dat hij soms liever water heeft dan bv terwijl bijv. savonds zal en moet hij `boobie` hebben anders is hij echt verdrietig (moest laatst avondje weg en dacht kan hij wel ff zn laatste voeding (gekolfd) uit een bekertje voor een keertje, nou niet dus!)

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, zolang de nood hoog is voed ik in het openbaar. Maar meestal plan ik mijn dag zo dat ik thuis kan voeden. Ik krijg nu al opmerkingen, terwijl Kevin nog 'maar' 7 maanden is. Overigens oogt hij wel ouder, want hij is al fors voor zijn leeftijd (9,5 kilo, 70 cm) en heeft al een aardige bos haar.

Kevin neemt een slok en gaat dan uitgebreid rondkijken en drinkt dan helemaal niet goed. Dan krijg ik steeds van die hazeslokjes en dan heb ik moeite met een vlotte tsr. Die komt alleen snel als ik 'gewoon' om de 4 uur voed en anders moet hij wel 2 minuten aaneengesloten sabbelen waar hij dus geen zin/tijd voor heeft als er zoveel te bekijken is.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met die vraag heb ik me nooit echt bezig gehouden.
    Ik hoopte altijd de 1 en daarna de 2 jaar te halen, en gaf gewoon als dat echt nodig was. Een krijsende dreumes trekt meer aandacht van de omgeving dan eentje die rustig tegen je aan ligt en borstvoeding is in Nederland zo ongebruikelijk dat toch geen hond doorheeft wat je aan het doen bent.

Toen ze meer begrip kregen was de vuistregel: drinken doen we thuis, met uitzondering van noodgevallen. Vaak was de vraag als ze wilden 'zeg hoe oud ben je?' al voldoende om het te kunnen uitstellen. En bij noodgevallen mochten ze later ook. Ik ga een ontroostbare peuter die een gat in zijn hoofd gevallen is en die op een heel gemakkelijke manier de pijn kan vergeten en getroost kan worden niet met alternatieven lastig vallen omdat er misschien toeschouwers zouden kunnen zijn die er niet aan gewend zijn. Kind gaat voor.

11. Ik voed ook nog in het openbaar.
    Maar moet wel zeggen dat ik het tandemvoeden een beetje raar vind in het openbaar om te doen. Apart (dus na elkaar) vind ik helemaal ok, maar een paar dagen geleden wou Liene samen met Tisse drinken en dat kon ik dus echt niet. Ik heb me dan maar 'verstopt' in een pashokje. Het probleem vind ik dat alles bloot schuift. Dus als je je twee borsten ontbloot, zie je echt alles.

Zo dadelijk gaan we naar een kermis. Misschien dat ik dan wel durf...

Twintig juni hebben we een bruiloft en daarvoor heb ik een borstvoedingskleed gekocht. Dan kan ik mijn twee borsten nemen, zonder dat je iets ziet.

Maar gewoon na elkaar voeden doe ik nu ook hoor. En er wordt idd gekeken als je 'wisselt' van kind.

Deel Deze Pagina