Het zoontje van mijn viendin heet Illias. Super naam! Moest er eerst aan wennen omdat het niet mijn smaak was. Maar nu vind ik hem mooii. Past ook echt bij hen.
Lastig hè amona, laat je weten wat t word en t geslacht? Ben nu wel benieuwd... Wij horen t de 29 e en gaan dan is echt Goed kijken naar namen.. Wat heb je voor een meisje in gedachten? Oh en rayaan spreek je uit op nederlands dus Ryan of ryaan zoals je t zegt...leuke naam maar hoor je in de randstad iig overal
Heb je de 29e geslachtsbepalende echo of 20wk echo? Voor ons duurt't nog even, als we al gaankijken...denk't wel Eerst vrijdag echo, termijnecho, zo spannend!! Heel stiekem is't namelijk nog heel onwerkelijk dat't zo ver is!!
Hai amona, ik heb de 29e de 20 weken echo en dan word ook t geslacht pas bepaald... Spannend allemaal
Ik vind de heel veel voorkomende namen niet zo leuk...maar namen als Emir, Emre (maar ja, volgens mij wel echt een Turkse naam), Ferran, Mirza en Zidan vind ik wel leuk.
@debo, spannend 20 weken echo al bijna!! Heb je al een beetje een buikje? @NiekeKris, thanks voor het meedenken Gelukkig hebben we nog wat tijd!
Djillali zo heet het zoontje van een kennisje van mij en zij heeft ook een marokkaanse man Aydin vind ik zelf ook leuk!
ik vind Aram ergg mooi! Zo mooi, dat ik het zelf zou willen voor een evt zoon (vriend wil niet, haha, maar goed, snap het wel voor een oer-hollands kindje). of het islamitisch is?
Ik gebruik(te) vaak deze (Turkse, mijn man is Turks) site om namen op te zoeken en volgens deze site komen oa deze jongensnamen uit de Koran: Adem Ahmet/Ahmed Aziz Yasin Tarik En dan heb je ook nog de namen van de profeten 1. Hz. Adem 2. Hz. Sit 3. Hz. İdris 4. Hz. Nuh 5. Hz. Hud 6. Hz. Salih 7. Hz. Zülkarneyn 8. Hz .İbrahim 9. Hz. Lut 10. Hz. İsmail 11. Hz. İshak 12. Hz. Yakup 13. Hz. Yusuf 14. Hz. Eyyup 15. Hz. Şuayp 16. Hz. Musa 17. Hz. Harun 18. Hz. Hızır 19. Hz. İlyas 20. Hz. Zulkifl 21. Hz. Davud 22. Hz. Süleyman 23. Hz. Yunus 24. Hz. Lokman 25. Hz. Uzeyr 26. Hz. Zekeryya 27. Hz. Yahya 28. Hz. İsa 29. Hz. MUHAMMED Ik vind zelf Tarik een hele mooie naam. Maar (n0g?) niet gebruikt want we hebben twee dochters (met namen die ook allebei in de Koran voorkomen, toeval, want dat was geen must, maar ik vind het wel een mooie bijkomstigheid).
Thanks Eylem! Kvind Adem ook leuk Blijft toch moeilijk om verrassende Islamitsche namen te vinden, maar inmiddels zijn er een paar goedgekeurde opties haha. Afwachten wat het wordt en dan is er vast een naam die eruit springt... hoop ik tenminste!!!!!!