Hallo allemaal, Wij zijn in verwachting van ons eerste wondertje. De jongens en de meisjes roepnamen hebben we al uitgekozen Nu willen we ons kindje ook laten dopen en vernoemen naar de peter en meter. We willen niet dezelfde namen overnemen als tweede en derde naam maar een mooie afgeleide ervan. Twee verschillende voor een meisje en een jongen De Peter heet Nick, de Meter heet Lotte. Voor een meisje vind ik Nikki als 2e of 3e naam erg leuk. Verder nog niet veel ideeën. Wie heeft er leuke ideeën? De roepnamen zijn beide korte namen met 2 lettergrepen. Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik ben benieuwd
Of we vernoemen onze zoon naar beide opa's en onze dochter naar beide oma's. Maar die namen zijn wat ouderwets. Daar zou ik graag modernere namen voor verzinnen. Wat vinden jullie?
Ik zou zoveel mogelijk 'herkenbaar' vernoemen...dus liefst de volledige naam, maar in het geval van een meisje inderdaad bv. Nikki ipv Nick of Ot ipv Lotte oid. Eventueel bv. Lot of Lotta of desnoods Charlotte ipv Lotte of Yannick of Nic(k)olai ipv Nick ofzo, maar veel verder zou ik zelf liever niet afwijken van de oorspronkelijke naam.
Chatlotte Lot Lotta Lotti Annelotte Marlotte Liselotte Nikki Nika Annick Nico Jannick Niek Mick Rick Een jongensnaam van Lotte maken vind ik erg lastig! Onze dochter is vernoemd naar haar oma's en daar heb ik inderdaad iets.moderne namen van gemaakt, maar ze zijn nog steeds goed herkenbaar.
Nika ook trouwens, en ja, een mannelijke naam voor Lotte is inderdaad moeilijk! Ik heb totaal geen ingevingen....
haha grappig, dat wist ik niet! Dat kan inderdaad ook gewoon Lot. Gelukkig hebben we nog een paar maanden om na te denken. Bedankt alvast voor het meedenken iedereen.