Hoe duur was jouw bruiloft?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowstone, 29 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowstone

17 mei 2023
    89
    45
    18
    Ja hoor, de kogel is door de kerk!!
    We gaan (eindelijk!) trouwen!
    Nouja… “bijna” dan>>>> 2025

ondertussen al een jaar of 5 verloofd meer elke keer kwam er wel weer wat tussen , en eerlijk gezegd groeit het geld ons ook absoluut niet op de rug.

maar ineens had ik daar het gevoel; laten we er voor gaan!

het idee is thuis alles te houden en klein.. inspiratie heb ik in overvloed en het zal magisch worden denk ik zo…

nu vooral nieuwsgierig naar hoe duur jullie bruiloften waren! :)
    Of juist hoe goedkoop.

Kom maar door.. en wat moet ik echt niet vergeten?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!

Uh rond de 10k waarvan minimaal de helft naar de locatie ging inclusief ceremonie met borrel(70 mensen) eten(stuk of 30) een feest (100man). Dan de ringen en 2 jurken (getrouwd met vrouw) en dan heb je het grootste deel wel.

Bruidstaart gemaakt door mijn vader en zusje.
    DJ was een bekende, fotograaf was een bekende. Kapsel is door een vriendin gedaan, make up deed ik zelf. Jurken hadden wij in de uitverkoop, dan worden ze meteen vermaakt en meteen meenemen dus je moet wel op gewicht blijven :p.

Bedenk vooral wat je zelf wil, wij hadden bijvoorbeeld geen zin om met een boeket te lopen dus die kwamen er ook niet. Tradities zijn er om overboord te gooien :D

Asil en Yellowstone vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Geloof iets van 3,5-3,75 k incl trouwjurk (520,- dressfirst en daar zaten dan nog 2 sluiers (kon niet kiezen) en een hoepel bij en douane gebeuren kosten)
    Pak kreeg mn man van ouders
    Auto huur kregen we van mijn ouders

Ondertrouw
    Ceremonie op locatie
    Aldaar ook receptie (taart zelf geregeld en t bier ook (geen champagne maar speciaalbier))
    Diner
    Feest op andere locatie van dezelfde keten zelf band ingehuurd die we kenden en gewoon de dranken en binnenlands gedestilleerd.
    Fotograaf was een bekende (wel gewoon betaalde opdracht voor hem). Foto nabewerking zelf gedaan (GIMP is daar geweldig voor!!! En gratiiiis)
    Decoratie enzo ook zelf geregeld

Overigens hebben wij zilveren ringen en bewust geen goud (beiden een hekel aan goud) dat scheelt met de goudprijzen een behoorlijk deel budget. En ja tradities mag je overboord gooien. Met satijnlint gebonden handboeket is ook 4x goedkoper dan een bruidsboeket...vreemd genoeg ziet het er wel exact t zelfde uit. :roflmao: (en anders haal je twee satijnspelden bij de fourniturenwinkel/kraam en iets van een meter satijnlint, beetje wikkelen is niet zo ingewikkeld)

Fruity90 en Yellowstone vinden dit leuk.
  4. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    €500 dacht ik zo ongeveer.
    Op maandagochtend getrouwd. Kleding uitgezocht die we ook “ gewoon” nog kunnen dragen. Lunch thuis met de familie, gemaakt door de broer van mijn vaders vriendin. Hij had een catering bedrijf.
    ‘S avonds feest voor familie en vrienden in het café in onze toenmalige straat. Hapjes en drankjes waren zo’n €500. We kregen een heel stuk meer aan envelopjes als cadeau, dus eigenlijk heeft het ons niks gekost

Spectre, Syane, Rozebeer en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Wij wilden eigenlijk een boeket van grote hartjesvormige snoeplollies maken alleen die donderde steeds uit elkaar, kwam laatst (7 jaar getrouwd nu...) nog een paar van die lollies tegen in een kist:roflmao:.

DJ en fotograaf kregen bij ons ook betaald, maar dan dus wel een vriendenprijs :)

Yellowstone en Vero0504 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Die had ik met locktide vastgezet, nooit meer losgekomen :roflmao:

Yellowstone vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    #7 GroeneBomen, 29 jun 2023
    Laatst bewerkt: 29 jun 2023
    Nog geen 6000 euro. Ringen waren goedkoop: we wilden zilver. Dragen beide geen ringen, liggen ergens in huis. Fotograaf was duur. 1600 incl fotoboek. Trouwauto was van een collega,voor 75 euro (oa benzine). Was een prachtige oldtimer. Collega was uiteraard daggast daardoor :) , locatie viel erg mee, we hadden een kerk gehuurd (geen kerkelijk huwelijk hoor), decoratie zelf verzorgd. Lieve dames van de kerk ruimden alles voor ons op :)
    Restaurant was duur. Feest hebben we niet gehouden maar wel enorm uitgepakt met eten en drinken dus, we hebben heerlijk lang getafeld met bijna 50 gasten.
    Boeket was geen duur bruidsboeket. Man had prachtige rozen geregeld die met lint waren vastgebonden door de bloemist. Niets spannends.

Bedankjes had ik zelf gedaan, had tasjes gevonden bij de big bazar oid in de vorm van bruid en bruidegom. Ik had bij de makro verpakte zakjes borrelnootjes gekocht en klein flesje prosecco of wijn (weet niet meer wat) en flesje bier. En voor de 3 minderjarigen en zwangere frisdrank. Had iedereen tenminste wat aan :)

Kleding kregen we beide van onze ouders. Mijn jurk was 500, was de helft van de prijs want die zaak stopte ermee.

Onze huwelijksreis was triest: weekend in een l#llig tentje naast de sleurhut van mijn ouders :roflmao: geld was op na bruiloft, aankoop huis en stevige verbouwing. En van contract van 5 dagen ging ik naar 1 van 1 dag per maand op papier en was ik weer invaller

8. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    #8 zegenwens, 29 jun 2023
    Volgens mij uiteindelijk toch wel zo'n 15K.. Duurste dingen waren de catering (2700 geloof ik), pak van mijn man (ca. 2000), fotograaf (ca. 1700), trouwringen (ca. 1500) en mijn jurk (1400). Maar ja daar bovenop kwam ook nog van alles. En dan hebben we echt niet heel gek gedaan. Simpele en relatief goedkope locaties, geen bruidsboeket, geen dure decoratie en deels ook zelf in elkaar geknutseld, geen speciaal vervoer, alleen receptie en diner maar geen feest. We hadden ongeveer 60 gasten. O ja, volgens mij is de 15K wel inclusief hotelovernachting de nacht voor de bruiloft en onze huwelijksreis (binnen Nederland wel gewoon). Dus als je dat eraf trekt dan kom je wel op minder dan 15K uit.

Ik zou het zo over doen, heb van geen enkele euro spijt. :thumup: Ik kijk nog steeds met zoveel vreugde terug op die dag dat wij ons huwelijksverbond sloten met elkaar en hoe we dat gevierd hebben met onze geliefden.

Dubbelgeluk en Yellowstone vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Wij zijn in 2007 getrouwd. Omgerekend kostte alles iets van maximaal 300 euro ofzo? :roflmao: En dan bereken ik het echt nog ruim.
    We hielden het gewoon bij mijn schoonouders thuis. Ik ben zelf niet zo'n bruiloftpersoon, maar mijn schoonmoeder wilde dit zo graag. Het was echt supersimpel, niet meer dan een soort etentje, dus daar kon ik wel mee leven. W.b het eten, koken deden mijn schoonzussen, ze eten hier bij bruiloften altijd hetzelfde dus dat is gemakkelijk. De jurk was gehuurd en dat kostte ook geen drol. Haar e.d deed een andere schoonzus.
    Geen dingen als foto's, bloemen, ringen, huwelijksreis, speciaal vervoer of decoratie (en nu vergeet ik vast nog wel wat dingen).

Vind het persoonlijk zo zonde om al dat geld uit te geven aan een bruiloft. Een grote bruiloft is geen garantie voor een geslaagd huwelijk.

Spectre, TotalBella, Yellowstone en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    #10 GroeneBomen, 29 jun 2023
    Wat ik zelf misschien wel het belangrijkste vind, is voldoende eten en drinken. De bruiloften die je positief of negatief bij blijven zijn vaak diegene waarbij je of juist goed verzorgd werd of juist slecht. Bij 1 vriendin mochten we alleen bij het feest zijn. 2x de bitterballen schaal gezien op de hele avond. We moesten door de mcdrive rijden na die tijd. Was puur vanwege budget. Hoe leuk die plek ook was, we hadden allemaal hartstikke trek. Dat blijft bij. Locatie was prachtig hoor maar als je honger hebt heb je daar niets aan haha

Bij schoonzus deden ze zelf de catering (arme schoonvader stond af te wassen, er waren te weinig glazen. Was niet afgesproken vooraf). De cupcakes smolten door de hitte en ze hadden veel te weinig flessen drinken ingeslagen. Dus dorst. En honger. Ik ben vroeg naar huis gegaan met ons kind en mijn ouders. Waren meer die vroeg weggingen; was te warm en dan hongerig te zijn en te weinig kopjes hebben om water te pakken als alternatief.... nee.

Bruiloft vriendin 2 was top geregeld. We gingen vol naar huis. Dat het bloody hot was gaf niets. Heerlijk koud drinken in overvloed :) en eten? Perfect geregeld. Was zalig. Dat blijft bij als fijne bruiloft.

Idem vriendin 3 die t gewoon hield op de boerderij van haar ouders. Niets bijzonders, de wc was zo'n gehuurde festival plee maar de catering (buurmeisjes geronseld voor een zakcentje, zelf hadden ze alles ingekocht) was 10+. We hebben genoten! En ze hadden er geen bizarre kosten aan.

Mooiste compliment kreeg ik van een vriend die altijd super eerlijk is: 'ik zou als ik ooit ga trouwen het net zo regelen met eten zoals jullie dat hebben gedaan'

We hadden het restaurant laten bbq voor ons: gasten pakten zelf dus het vlees/vega en brachten het naar de kok. Stond een enorme lange tafel vol salades, smeersels, groenten etc. En het leuke was dat je daardoor met veel mensen sprak: bij de bbq bleven mensen gezellig kletsen, tafelgenoten werden gewisseld en er was heel veel tijd voor uitgetrokken ook. Rustig 2,5 uur over het eten gedaan. Was zo gezellig en meer dan voldoende. Dessert tafel was ook super.

We wilden op 2 dingen absoluut niet bezuinigen: fotograaf en eten/drinken. Slechte foto's kun je niet overdoen en hongere/dorstige gasten zijn geen happy gasten :p

Yellowstone, WWJD en zegenwens vinden dit leuk.
  11. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Wij waren 100eur kwijt. Echtgenoot en ik woonden op Tenerife. Mijn familie wou niet overvliegen zijn familie kon niet overvliegen (visa nodig) bruidsjurk 20eur, ringen elk 10eur (dragen ze nog steeds dagelijks na 8j en zien er nog steeds uit hoe we ze gekocht hebben) etentje 30eur en nadien zijn we ons goed zat gaan drinken in de bar waar man werkte. Super herinneringen aan en zou het nooit anders gewild hebben.

bloemetje1 en Yellowstone vinden dit leuk.
  12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Pffff... onze bruiloft was nog in de tijd dat je met guldens betaalde, haha. En het moest een beetje lowbudget, want wij waren nog piepjong en hadden niet veel spaargeld. Maar we wilden graag samenwonen en dat kon echt niet ongetrouwd, haha.

Mijn jurk was 1500 gulden, dat weet ik nog wel. Die kreeg ik van mijn ouders.
    Het pak en schoenen van mijn man waren 250 gulden, maar die draagt hij nu, 23 jaar later, nog.
    De ringen waren ook iets van 250 gulden, die kregen we tegen inkoopsprijs, want mijn shcoonvader was juwelier.
    Gemeentehuis kostte ook een paar honderd gulden.
    Trouwauto was van mijn vader, dus gratis.
    De foto's waren 1000 gulden, inclusief boek met ingeplakte (maar wel bewerkte!) foto's.
    De locatie van receptie en diner was iets van 6000 gulden. Eigenlijk een afschuwelijke locatie, ik zou het daar nooit meer doen en voor zoveel geld. Maar wij hadden dan ook erg veel daggasten en een grote receptie, want dat 'hoorde' zo.
    En onze huwelijksreis naar Griekenland kostte 450 gulden per persoon (appartementje met alleen logies, ter plekke hebben we dus ook nog wel wat uitgegeven, maar vrij low budget).

Gelukkig hoef ik nooit meer te trouwen, maar als ik het nog eens zou kunnen overdoen, zou ik het heel anders aanpakken. Maar in die tijd en in onze kringen deed je het op die manier, dat hoorde zo, en tradities moeten gevolgd worden (en niet overboord gegooid!). Dat dachten wij tenminste.

Yellowstone en Fruity90 vinden dit leuk.
  13. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Hier een traditionele bruiloft van 3 dagen gehad. Wij kregen heel veel van familie en vrienden. Toch waren we 35/40k kwijt. Ieder cent waard, omdat we echt hebben genoten, zou het zo over doen.

14. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dit klinkt goed

Yellowstone en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Yellowstone

17 mei 2023
    89
    45
    18
    Dank allen!

wat leuk al die verhalen en inspiraties te horen! :)

gelukkig hebben we nog even en kunnen we echt zoveel mogelijk gaan plannen/incalculeren…
    En vond het persoonlijk heel leuk zelf ook veel er aan te gaan doen/maken..

dus een beetje extra tijd is dan wel fijn:roflmao:

16. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wow, echt nooit gedacht zo van van dat geld hadden we dit of dat kunnen doen? Als je het kunt missen overigens prima natuurlijk hoor, voor mij is het echt veel geld :)

17. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Het is idd veel geld. In onze gemeenschap is het vrij normaal, ook omdat je veel geld van anderen krijgt. Haha jaa, je kunt er inderdaad veel andere leuke dingen doe .

Rozebeer vindt dit leuk.
  18. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Nou leuk toch als het kan!

Didi5555 vindt dit leuk.
  19. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij waren rond de € 25.000,- kwijt.

Zijn getrouwd in Kasteel Duurstede waar we een all in prijs voor betaalden. Daar kwamen onze ringen, ingehuurde violiste tijdens de plechtigheid, DJ, BABS, trouwauto, fotograaf, taart, bloemen, kapper/visagie, bedankjes en kleding nog bij. Ook zaten er 2 overnachtingen tijdens de bruiloft bij de nabijgelegen B&B bij en onze huwelijksreis van 12 dagen naar Curaçao.

We hebben een prachtige dag gehad en het was het geld dubbel en dwars waard!

Nellie4 vindt dit leuk.
  20. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    15k ex huwelijksreis naar Curaçao (een maand na onze bruiloft), een weekend Hilton Rotterdam (junior suite een dag na onze bruiloft) en mijn jurk (cadeau van mijn ouders) inclusief weddingplanner. Wat was dat fijn zeg: we werden 11 maanden lang begeleid en zij bereidde alles voor. Op de dag zelf was zij ceremoniemeester. Vrienden van ons trouwden twee jaar later en hebben haar ook in de arm genomen. Eten en drinken was onze grootste kostenpost, maar vonden wij ook belangrijk: onze gasten in de watten leggen in ons favoriete restaurant exclusief afgehuurd voor onze receptie en avondvullend diner. Het is 9 jaar geleden, maar zou het zo weer over doen!

zegenwens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina