Consultatie bureau

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by LadyTwilight, Dec 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Hoi,

Even een vraagje mijn zoontje van 3,9 moest vandaag voor zijn laatste keer naar het CB. Hij zit al heel zijn leventje iets boven de gemiddelde curve qua gewicht en lengte.
    Nu vandaag moest ik naar een nieuw cb ivm verhuizing en constateerde ik eerst dat zij zittend de kinderen wegen??? Heb ik nog nooit gehad? Iemand ervaring mee of het gewicht dan gewoon hetzelfde blijft?
    En daarna kwam ze ermee dat hij richting overgewicht ging.
    Zijn lengte is 106 cm en hij weegt 19 kilo.
    Op mijn weegschaal 18 kilo.

1. Heeft iemand ervaring met dat zittend wegen of dat verschil maakt?
    2. Ik vind mijn kind niet "dik" maar is het echt zo zwaar voor een bijna 4 jarige?

Ze deed namelijk alsof ik hem volgooide met snoep etc.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,929
    3,945
    113
    Moet weinig uitmaken volgens mij, maar dat kun je thuis wel testen toch?

Verder hangt het van zn lengte af, als hij qua lengte evenveel boven de curve zit als gewicht is er geen probleem lijkt mij, dan is het in verhouding. Pas als het gewicht veel hoger zit dan de lengte klopt er iets niet.
    En hoe vind je dat hij er uit ziet?

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Waarom zou je zwaarder zijn als je zit??
    Maar qua gewicht weet ik niet wat normaal is op die leeftijd.

4. LadyTwilight

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Ja iedereen om mij heen zegt volgens mij zijn ze gek en ik ook.
    Want ik vind hem niet dik of gezet.
    Maar ik denk dan weer zie ik het dan anders omdat ik zijn moeder ben?
    Maar tot nu toe zegt iedereen nou hij is echt niet dik.
    En nou maakt het mij niet uit al zou het wel zo zijn. Maar dan wil ik alles goed uitgezocht hebben. Met haar viel weinig te communiceren want ze praatte met een Russisch accent die moeilijk verstaanbaar was.

Gelukkig was dit in ieder geval de laatste keer. En met mijn dame ga ik proberen haar te omzeilen voor haar collega's haha

5. LadyTwilight

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Het hoeft niet zo te zijn uiteraard maar ik denk dus dat je zwaarder bent omdat je dan je drukpunten anders hebt? Kan het weer lekker goed uitleggen haha.
    En daarom vraag ik er expres hier omdat ik ee uiteraard totaal naast kan zitten.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ons CB heeft ook een zittende weegschaal en mijn ervaring is dat het geen verschil maakt met mijn weegschaal thuis. Wel weegt mijn dochter bij het CB 300 gram minder dan bij de kinderarts waar ze moet staan op de weegschaal (door omstandigheden een paar keer kort na elkaar bij beiden gewogen).

Misschien wijkt de weegschaal van jouw CB af, ik neem aan dat je hem wel vaker op je eigen weegschaal gehad hebt. Ik zou in dat geval je eigen weegschaal aanhouden, en daarbij was het toch zijn laatste keer dus zeuren kunnen ze er niet meer over ;).

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Als je die gegevens invult in een bmi-meter voor kinderen dan heeft hij een gezond gewicht, maar gaat wel richting overgewicht. Nu weten wij niets van zijn verdere groei af (misschien net weer in gewicht aangekomen en niet zoveel in lengte of andersom), maar ik zou mij er niet druk om maken of iets. Gewoon aannemen en laten gaan.

8. LadyTwilight

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Thanks voor jullie antwoorden!
    Ik ga het idd weer van mij af laten glijden.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Overgewicht zou ik het nog niet noemen hoor, mijn 5 jarige is 108.5cm en weegt 19.2 kilo, zij is heel netjes in proporties maar is wel iets zwaarder als dat ze lang is. De school arts gaf me gelijk dat ze die reserve nodig heeft als ze ziek is valt ze snel af. Maar zittend wegen doen we hier al vanaf 10 maanden ofzo. Toch, een 3 jarige staat toch gewoon op de 'sta' weegschaal?

10. LadyTwilight

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Ja bij mijn oude cb stond hij inderdaad de lAatste paar keren.
    En nu stond er Een stoel op een normale weegschaal.

11. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Mijn zoontje is nu ruim 3 en is 99cm en weegt 17 kilo..
    Laatst bij het CB geweest en er is niks van gezegd.
    Al zijn hele leventje qua gewicht iets boven gemiddeld.

Hij ziet er gewoon goed uit, niet dik ofzo..

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Mijn 4 jarige (bijna 5) weegt 22 kilo, maar hij is dan wel weer 1.22 cm lang. Maar hij is echt niet dik, eerder mager.

@Ts: Hier is een bmi meter voor kinderen, als je jouw gegevens invult, zie je dat hij gewoon gezond gewicht heeft.
    BMI calculator voor kinderen | Online Gezond Afvallen

13. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

Oct 17, 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou me als ik jou was je niet te veel aantrekken van wat het cb zegt. Ze hebben altijd wel iets te zeuren.
    Laat je zoontje gewoon lekker veel bewegen, dan komt het vast goed met zijn gewicht!

14. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

Jun 21, 2007
    808
    1
    18
    Mijn zoon van net 6 is 1.14 m en 20 kilo
    Wegen gebeurd hier bij kindjes die kunnen lopen altijd zittend. Via een stoeltje op de weegschaal

15. LadyTwilight

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Thanks weer voor de reacties het stelt mij allemaal wel gerust.
    Ik weet wel dat mijn zoontje veel beweging krijgt aangezien hij echt niet veel stil zit en graag buiten is en fietst etc.

Maar ik ben in deze zwangerschap veel ziek geweest etc waardoor hij minder zijn dingetje kon doen etc en eigenlijk is het meer dat ik bang was dat dit mijn schuld was.
    Heb de BMI calculator ingevuld.
    Snap alleen niet waarom zij dan zo doordramde en doordramde maar ik ga het naast mij neerleggen.

Attached Files:

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een zittende weegschaal is totaal niet raar.!

Tot een jaar of twee wegen ze liggend daarna in het stoeltje zitten op de weegschaal normaler kan niet.

Mijn dochter is bijna zes weegt 19 kilo en is 110. 4 centimeter.

Je kindje kan gewoon stevig zijn hoeft niet meteen te zwaar te zijn wij moeders willen wel idd nog wel eens denken van nee klopt niet soms wel soms niet. Stevige botten stevige bouw?

Als hij goed eet je hem goed eten geeft en het in de gaten houd. Komt het vast wel goed.

17. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je gewocht blijft hetzelfde, of je staat, zit, ligt, opgerold ben tot een bal, het maakt niks uit

Buiten dat is mijn zoontje 105 cm en 17.1 kg em hij is wat dunnetjes, dus dat overgewicht zal wel meevallen denk ik

18. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ga maar eens op je tenen op de weegschaal staan en dan gewoon op platte voeten;)

19. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bijzonder wegen ze ook zittend en de weegschaal staat dan gewoon op 0 dan is het net zo betrouwbaar want her gewicht van plastic stoeltje weegt dan niet mee.

20. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje woog 17.8 kilo en is 1m21 lang en die is weer veel te licht.
    Ze is gewoon erg lang maar gewicht lag wel gemiddeld.
    Maar ze is gewoon ook dun.

Maar ik vroeg op de peuterspeelzaal verleden week Hoe zwaar de kindjes van haar leeftijd zijn en die wogen tussen de 15 en 19 kilo.

18 kilo is gemiddeld voor een 4 jarige.

Mijn meisje is gisteren 4 jaar geworden.

Share This Page