tips voor kleine babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door douglas84, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een foto vanaf de kant van de commode gemaakt, met onder de trap een klein inbouwkastje gemaakt door mijn vriend:

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    De inhoud van het kastje, onderin ligt het campinbedje, matras voor het campingbedje, 2 dozen luierdoekjes, 2 pakken luiers. Bovenin al het beddengoed, hydrofielen en omslagdoeken. Het is maar een klein kastje, maar er past veel in!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    En nog een klein kastje aan de muur rechts (is heel ondiep en zie je daardoor op de eerste foto niet). Ik weet alleen niet zo goed wat ik er in moet doen, ik dacht, handig, nog wat extra ruimte, maar ik kan nu niet zo goed bedenken wat er nou handig aan is ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ledikant komt tussen het vaste kastje en de commode te staan, past precies. Alle kleding zit in de commode. De volgende gordijnen komen er nog te hangen:

Gordijn Marieke

En dit is de lamp (net als de rest van de kamer ook Ikea ;)):

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij zijn jullie en onze babykamer even groot trouwens. Tot aan het vaste kastje gerekend is het ook zo'n 2,90 lang. Onze kamer is wel ietsjes smaller denk ik, ik denk zo'n 1,70 m.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

leuke kamer hoor snoopy!

in ons oude huis hadden we ook een kleine kamer helemaal klaar voor de kleine.dat was echt een kleine kamer 150 bij 300.

we hebben daar gekozen voor de sniglar serie compact en bruikbaar.
    zodat we wel alles op die kamer zouden hebben.

maar met 25 weken zwangerschap kreeg in het op mijn heupen.en zag ik een huis bij de makelaar die gebeld en met 28-5 weken zijn we verhuisd ;)

7. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Wij hebben ook niet veel ruimte. Wij hebben dit bedje gekocht. Is een bed, commode en kast in 1.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    onze kamer is echt heel klein, nog neit eens 2 bij 3, maar het rare is dat alles erin past, zelfs de kast met 2 deuren.
    Gaan we niet doen overigens, dochte rhoudt haar kast en voor de beeb kopen we een kleine kast met 1 deur. Het beddengoed enzo blijft dan gewoon bij onze dochter in haar kast liggen.

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Onze (hopelijk ooit) eerste babykamer is 3,25m x 3,80m en hierbij zat ik al te puzzelen hoe ik het moest neerzetten!:p
    Slaapkamer voor eventueel tweede ukkie zal een stuk kleiner zijn, 2,40m x 2,35m

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Onze babykamer is ook klein, maar het past precies :).

We hebben een wieg, een commodekast waarbij we de verschoningsplank omhoog kunnen klappen en dan nog een hoge garderobekast waar we de spullen die eerst in het kamertje lagen in hebben opgeslagen.
    Wat betreft aankleding hebben we schilderijtjes, posters een lengtemeter, een prikbord en een hoekige boekenplank (lack, ikea) opgehangen en toen waren de saaie witte muren vol. Maar het is heel vrolijk geworden :). zie mijn album voor de foto's

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Onze (hopelijk) mogelijke babykamer is ook aan de kleine kant, 3,3m bij 3,2m.... maar hier staan erg leuke en bruikbare tips op:p Zo begint het nog meer te kriebelen zeg maar :p

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben een heel kleine babykamer (2.50 bij 1.60!). Wel allemaal rechte muren en één groot raam.Wat ons heel veel ruimte opgeleverd heeft is een schuifdeur ipv van een scharnierende deur! We hebben in het kamertje: een commode, een kast (eendeurs) en een ledikant (allemaal Prenatal) en twee planken (IKEA). We hebben het kamertje vrij rustig gehouden maar wel met twee kleuren aan de gang gegaan: oranje en groen.

13. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    #34 Jacqueline68, 3 feb 2010
    Laatst bewerkt: 3 feb 2010
    De babykamer is hier ook niet groot, dus ik wilde ook al de Bopita Dido (whitewash) tippen als kamer, de linnen kast is er ook in ééndeurs. Zie de site van Bopita, of bij de Prénatal.
    Als je behang op één of meerdere wanden teveel vindt voor een klein kamertje, dan zou je kunnen denken aan een behangbeest, zie de site van Inke (http://[URL="http://www.inke.nl"]www.inke.nl[/URL]), die zijn er in verschillende formaten en vele motieven. Wij hebben de kamer lichtcrème gehouden, en de kleur zit in de gordijnen, de klamboe en het behangbeest. En het bedtextiel/ aankleedkussen/ manden op de kast (website kleinezebra) en mobiel (birdynamnam) natuurlijk.

14. fafje

fafje Niet meer actief

Hey

Ik heb ook wel es ergens een commode gezien...die uitschuifbare kastjes had aan beide zijkanten....waar je dus ook een hoop in kwijt kan! Kan me alleen niet meer goed herinneren waar ik dat gezien heb sorry!

succes!

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Na een ronde door 3 verschillende grote babyzaken eindelijk mijn droomkamertje gevonden de ikke with wash!!!! van prenatal. onze kast is maar 80 cm breed en niet te diep, dus komt niet ver het kamertje in. Bed met spijltjes voor meer licht. kan zelfs de meubeltjes nog op verschillende plekken kwijt. Kamer is €777,- .....................maar op de 9 mnd beurs geven ze 25% op alle prenatal babykamers. Dus dan ga ik hem kopen!!!!!!!

Trouwens de kamer Dido, daarvan is de kast nog behoorlijk breed. is een hele grote deur, volgens mij wel minstens 1 m breed. Helaas paste die dus niet.

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij hebben ook maar een klein kamertje voor ons 2e kindje, sven blijft op zijn huidige kamertje maar de meubeltjes moeten doorschuiven maar heb er een hard hoofd in dat dat gaat lukken...
    Als de echo volgende week goed is gaan we eerst eens op zoek naar een nieuwe kamer voor zoonlief en dan kijken we wel hoe het gaat passen en anders kunnen we deze altijd nog verkopen en dan een nieuw iets kopen...

Leuk om hier tips te lezen blijf het dan ook even volgen

17. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Ik heb ook een behoorlijk kleine kamer met 3 schuine wanden.
    Zelf heb ik de babykamer besteld bij mimo collectie, de provence. De kast is 1.05 breed en kan ik net kwijt.
    Qua verf en behang kan ik ook niet veel doen. Ik maak gebruik van een leuk fleurig gordijntje, een leuk schilderij. Ook kan je een doek ophangen met wat versiering erop. (quilt bijvoorbeeld)

18. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Voor een babykamer is de kamer die wij gebruiken wel redelijk groot, kamer is groter dan onze eigen kamer namelijk haha!
    Maar toch hadden wij zoiets we willen niet dat die kamer helemaal vol komt te staan.. Dus hebben wij inplaats van een commode een grote brede plank opgehangen.. Op sterkte steunen. (is zeer stevig, vriendlief kan er ook op zitten en dan issie nog erg stevig ;)) en onder die plank kon onze kastje worden geschoven die we dus gebruiken als kleding kast. Achter de deur hebben wij een klein kastje staan met beddengoed e.d.
    En aan de muur hangt ook weer een stellage met planken. Zo hebben we voldoende ruimte en is het allemaal toch nog overzichtelijk en lijkt het toch groot!

De ruimte tussen de commodeplank en de stellage aan de muur is klein maar past precies om het badje met standaard neer te zetten als we het niet nodig hebben, zo staat het dus niet in de weg..

In de andere hoek kunnen we het ledikantje kwijt.. En dan hebben we de ruimte bij het raam/verwarming gewoon leeg..

Ook hebben we nog een inbouw kast in die slaapkamer, maar daar liggen dus mijn kleren in aangezien we daar anders geen ruimte meer voor hadden..

We hadden zelfs nog een hoekje naast de inbouwkast die over was dus hebben we daar de handdoeken kast maar geplaats want daar was anders ook geen ruimte voor bij ons op de slaapkamer.

Als het lukt zou ik binnenkort wel even een foto plaatsen, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met een commodeplank en die kast eronder

19. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Verkeerde gequote :)

Deel Deze Pagina