Tips voor kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Matirini, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik zit met het volgende ons zoontje is 4,5 maand en ik probeer al een tijdje te kolven om wat op voorraad te hebben.
    Voor als het eens een keer naar de oppas moet.

Nu ging het in het begin wel goed en kwam er per keer tussen de 30cc en 50cc uit. Ik kolf de laatste voeding voor de nacht en de ochtend voeding.

Alleen zins kort komt er helemaal niks meer uit of heel weinig.
    Hoe kan dit komen en is het misschien belangrijk om op een ander moment te kolven.
    Ik heb graag wat tips zodat het beter gaat.

Al vast bedankt

Irini

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Op welk moment kolf je nu? En hoe kolf je? Met de hand, met een kolf, handkolf of electrisch, enkel, dubbelzijdig etc.

Is het een idee om wanneer je kindje aan 1 kant drinkt de andere kant te kolven? Dan maak je gebruik van het toeschietreflex, misschien dat dat je helpt?

Je kunt ook nog warmte toepassen, massage, wisselend kolven, compressie toepassen. etc.

Evt. je kolf laten doormeten bij thuiszorgwinkel of lactatiekundige.

laat maar horen hoe je nu kolft, dan kijken we verder,
    Groetjes,
    Heidi

3. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik kolf met een enkele electrische borstkolf. Meestal kolf ik de borst die mijn zoontje het laatst gedronken heeft. Dit doe ik na de laatste avond voeding en na de ochtend voeding.

Eerst komen er een paar druppels en als ik dan de stand wissel komt er meestal twee keer een straaltje en daarna niks meer.

Als ik kolf wanneer mijn borst vol is gaat het van zelf. Dacht misschien dat mijn zoontje ze dus echt leeg drinkt.

Wanneer ik ga kolven tijdens een voeding krijgt mijn zoontje dan niet te weinig. Drinkt altijd twee borsten.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je zou inderdaad eens kunnen kolven tussen 2 voedingen door. Zo spaar je meerdere beetjes bij elkaar.

Wanneer je kindje drinkt en je kolft tegelijk maakt dat niet uit voor hoeveel hij krijgt: al snel is de 'voorraad' op en wordt ter plekke melk aangemaakt: blijft hij zuigen (stimuleren) dan zal er melk komen

Deel Deze Pagina