Hi allemaal, hebben jullie een Maxi Cosi die jullie aanbevelen? Waar moet ik op letten als ik er een koop? Graag tips!
Dat je je niet laat leiden door de verkoopster. Er zijn vele soorten, Citi, sps, pebble, pebble plus en tegenwoordig ook iets met family? De prijzen lopen ook erg uiteen. Kijk van tevoren wat je er aan uit wilt geven en laat je daar niet over heen praten, omdat een duurdere veiliger zou zijn. Wij vroegen toen is de pebble dan minder veilig dan de pebble plus, want mevrouw zei steeds dat de plus nog veiliger was, maar andersom was dat niet zo . Ze zijn allemaal veilig, anders mogen ze niet verkocht worden. Wij zijn uiteindelijk voor de pebble gegaan, ik vind het een fijn stoeltje, alleen wat aan de zware kant in vergelijking met de andere. Oh en kijk of je een kleur van dit jaar mooi vindt, deze zijn vanaf nu ongeveer meestal in de aanbieding, want de nieuwe kleuren komen er aan! Succes!!!
Ik heb vooral ook gekeken naar welke maxi cosi op de kinderwagen kon met adapters. We hadden de kinderwagen eerder uitgekozen dan de maxi cosi Toen eenmaal duidelijk was dat de keuze beperkter werd (op de joolz kinderwagen past niet elke maxi cosi op de adapters) hebben we de verschillende modellen naast elkaar gezet en de pebble sprak ons het meeste aan. Gepast in de auto en toen kwam eruit dat we een easy base 2 nodig hadden... waar ook de pebble op past Kijk ook naar de aanbiedingen, wij hebben voor nog geen 130 een nieuwe pebble gekocht. Was een kleur van 2013 die de winkel uit hun assortiment wilde hebben, ze kregen de kleuren van 2015 binnen op dat moment.
Ja dat is een goede tip! Check eerst welke maxi cosi op je kinderwagen past!! Wij hadden een maxi xosi gekregen van vrienden maar hebben er zelf eentje moeten kopen omdat hij niet op de adapters paste.
Kijk ook of je een isofix systeem in je auto wil gaan plaatsen, en welke je voorkeur heeft. Niet alle maxicosis kunnen op elk systeem
we hebben 2 auto's en denk dat we ook regelmatig wisselen, dus dat zou betekenen dat we 2 familyfix systemen oid moeten kopen toch? Of kun je die makkelijk van de ene in de andere auto zetten? Wordt wel een dure grap....en gordels zijn toch ook gewoon veilig? Is het zo onhandig met die gordels?
Ik weet niet of de sps op een basis past maar verder is deze ook gewoon prima. Voor 80 euro gehaald en bij ons past hij op de kinderwagen. Maar een basis had wel lekker luxe geweest. Edit. Ik lees net dat je twee auto's hebt. Dan zou ik niet voor een basis gaan maar voor de gordels. Zo n basis is voor het gemak. Niet voor de veiligheid.
Wij hebben ook 2 autos, waarbij mijn auto het meest gebruikt zal worden met de kleine ( man werkt doordeweeks ik onregelmatig). Als we in het weekend met z'n drieën weggaan dan zetten we de basis om, zoveel werk is dat niet. Een basis is wel degelijk veiliger omdat je de gordels niet verkeerd kan bevestigen, wat nogal eens schijnt te gebeuren.
Kijk ook eens bij andere merken dan maxi cosi er is veel meer keus. Ook met Isofix base en vervolgstoel enz. Laat je goed informeren in de winkel En denk ook vast na of je na de groep 0 autostoel nog verder achterwaarts wil vervoeren (dat is zeker aan te raden en ook de nieuwe richtlijn). Dan kun je namelijk een base kopen waar ook de vervolgstoel op past, zodat je die maar een keer hoeft aan te schaffen.
Een basis is zeker ook voor de veiligheid.. De autostoel staat muurvast in de auto. Met de gordel hou je altijd nog een beetje speling. Ook is de kans op bedieningsfouten groter..
Bij ons staat hij altijd muurvast. We schuiven de bijreiders stoel er tegen aan. Bedieningsfouten liggen bij de gebruiker en niet bij het product. Ik snap niet hoe mensen hem verkeerd vast kunnen zetten. Het is geen hogere wiskunde ofzo.
Nou, mijn zwager slaagde er anders erg goed in om de MC echt totaal verkeerd in de auto te monteren. En hij is echt niet dom te noemen met een diploma van arts op zak Staar je niet blind op Maxi Cosi als merk, er zijn veel andere goede merken die ook soms stoelen hebben die langer mee kunnen dan een standaard groep 0+ stoel. Wat betreft de bases, het is echt wel handig om er 2 te hebben als je regelmatig beide auto's gebruikt maar het hoeft echt niet. Wij hadden er 1 in de familie auto staan en als ik met de kleine op stap was dan gebruikte ik de gordel. In mijn auto loopt de achterbank echter heel shuin af waardoor het best moeilijk was om hem stabiel vast te zetten. Voor de tweede krijgen we de base van mijn zus erbij, zij gebruikt hem niet meer.
Wij hebben ook een pebbel. En we hadden in beide auto's een base. Zowel voor de veiligheid als voor het gemak. Het is echt odeaal en nooit gedoe, snel klaar en altijd goed vast! Helaas zit er in de nieuwe auto van ml (nog) geen isofix dus daar zal het straks met de gordel moeten (maar dat is zijn probleem). Maar kijk inderdaad ook eens naar de modellen van dit of vorig jaar, kan je heel veel geld schelen!
Ik vind een maxicosi in combinatie met standaard ideaal, je ziet het 'groene' klikje en het ding zit muurvast. Ik ben de vorige keer voor de cabriofix gegaan, denk dat ik dat deze keer weer ga doen. Ziet er leuk uit, handig met dat kapje erop. Kwam geloof ik ook goed uit de test. Als je er eentje uitzoekt, google daar dan ook even op.
kun je de meeste max cosi of andere andere autostoeltjes zowel met isofix als met gordel vastmaken? Of is het het 1 of het ander?
Wij wilden er één die op isofix kon (is uit testen gebleken dat dat veiliger is). Wij hebben in beide auto's een 2wayfix en gebruiken de maxi-cosi pebble (inmiddels staat in 1 van de auto's de 2waypearl). Wij wilden eerst voor de cabriofix gaan, maar de pebble was tijdens een aanbieding goedkoper. Beide zijn goed. De 2wayfix is wel heel erg makkelijk hoor. We hadden er eerst maar 1 en hebben er al snel een 2e bijgehaald. Verder is het wel heel makkelijk als je er adapters voor de kinderwagen op kwijt kunt (die kun je met een 2wayfix erop laten zitten trouwens). Als je even snel een winkel in moet en je kindje ligt te slapen, zet je gewoon even de maxi-cosi op het onderstel. In de zomer was de maxi cosi ook veel minder warm dan de wagenbak, waar alle warmte in bleef hangen. Uiteraard is de kinderwagen gebruiken beter voor je kindje en is de maxi cosi alleen voor een korte stop. Wij hebben er ook een (eigen merk) hoes bij genomen om spuugvlekken etc te voorkomen in de stof van de maxi cosi zelf. Een hoes is makkelijker te wassen en we hebben gemerkt dat het ook minder warm is voor de baby.
Je hebt de easybase, familyfix en 2wayfix. De cabriofix en pebble zijn icm familyfix of gordel te gebruiken De cabriofix, pebble en pebble plus icm 2wayfix of gordel Welke precies op de easybase kunnen weet ik niet, maar dat staat wel op de site van maxi cosi. Niet alles auto's hebben isofix achterin, maar alle maxi cosi groep 0 (dus de babyvariant) kunnen (voor zover mij bekend) in de gordels
Wij hebben de maxi cosi pebble genomen omdat je daar mee in het vliegtuig mocht en met die goedkopere niet. Uiteindelijk niet met het vliegtuig weggeweest hoor haha. Ik vond de pebble er ook "veiliger" en steviger uitzien als de goedkopere versies maar dat is meer mijn optiek hoor Gaat nu voor de tweede weer gebruikt worden