Dag, Ik heb ooit gehoord dat er een soort van knuffels bestaan die de moeder bij de bevalling op de borst legt en later, na de bevalling bij de bay legt zodat de baby zich prettiger voelt door de geur van moeder. Ik weet alleen niet zeker of het bestaat en hoe het heet. Ik heb het in een kinderzaak gevraagd maar zij kwamen met grote knuffels aan (terwijl ik dacht dat het juist een erg kleine knuffel zou zijn). Weet iemand of dit bestaat en zo ja, hoe zoiets heet en waar ik het kan vinden? Alvast bedankt!
Meestal wordt een echte knuffel afgeraden, omdat het ook zou kunnen werken als een "kussen" waar je kleintje tegenaan zou kunnen liggen en daardoor te weinig lucht krijgt. Wij hebben wel vanaf het begin een "tut-knuffeltje" gegeven. Zo'n lapje met een hoofdje er aan. Dat vond hij erg fijn. Ik heb ook een tijdje voor couveuse kindjes inktvisjes gehaakt. Dat moet met katoenen garen, niet pluizend, en goed opgevuld. Deze zijn veilig voor kindjes in een couveuse. De tengels worden vaak vast gehouden door de kleintjes, en doen denken aan de navelstreng die ze vasthouden in de buik van de moeder. Als je handig bent, zou je er zelf eentje kunnen haken en deze gebruiken: Inktvisjes haken en breien voor couveusekindjes in Nederland en België. (Ze zijn niet te koop, het is een vrijwilligersproject.) Dit zijn inderdaad vrij kleine knuffeltjes, en zo gemaakt dat ze geen gevaar vormen voor de baby.
Wij hebben een knuffeldoekje met een hoofdje eraan gekozen. Die kan vanaf de geboorte bij de baby. We hadden gelijk 2 dezelfde gekocht, als er 1 vies wordt heb je nog een reserve En de laatste 6 weken voor de bevalling lagen beide bij ons in bed zodat die naar ons rook
Volgens mij kun je dat met elk willekeurig knuffeltje doen. Wij hebben een zacht groot konijn met lange oren. Die ruikt niet naar ons trouwens. Ik weet niet waar wel naar, een soort mix van baby, spuug en poep ofzo slaapt ze elke nacht mee in haar armpjes
Hier een knuffeldoekje met hoofdje aan, maar ze kijkt er helaas nog steeds niet naar om Aan haar tut hangt een saai doekje van Koeka en daar kan ze niet zonder, ze friemelt zich zo in slaap
Dank voor de reacties, ik ga gewoon op die manier iets zoeken. @Micera: wat een mooi idee en initiatief. Ik ben zelf niet handig maar heb in de familie wel iemand die het zou kunnen doen