hoi! ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van meisjes met jonhensnamen! zo vind ik bijvoorbeeld Robin heel leuk voor een meisje! of josje...
Ik vind het helemaal niks. Het zorgt voor veel verwarring, plus dat ik vrouwelijke namen veel mooier vind voor een meisje.
Over het algemeen vind ik jongensnamen voor een meisje niet zo, maar je raakt er bij sommige namen ook al weer aan gewend. Robin vind ik wel gaan. René bijvoorbeeld vind ik dan weer te mannelijk voor een meisje. Laatst was er een actrice die haar dochter Piet had genoemd, dat vind ik ook niks. Josje vind ik, door 'je', toch wel vrouwelijk. Ik zou nooit denken dat 'josje' een jongen zou zijn. Ik vind meisjes met een jongensnaam wel leuker dan jongens met een meisjesnaam. (een jongen die Floor heet bijvoorbeeld, vind ik minder leuk dan een meisje die Robin heet).
Leuk! Ik vind Robin ook altijd leuk, en Alex. Maar uiteindelijk zou ik er niet voor kiezen, omdat het toch wel verwarrend is.
Robin vind ik ook errug stoer. Ikhou wel van dat soort namen,mijn dochter heet Nikki en ik ken ook twee zusjes Sil en Sammy,vind ik ook erg leuk!! Josje vind ik niet zo´n mooie naam.
erg leuk! onze meid heet Jules (djuuls) op ons lijste stond ook Bobbi, Sjors, Kris, Jesse, Sascha... ik hou dr van.. en mensen die onze Jules zien vinden dr naam ook echt bij dr passen
Ik vind het persoonlijk helemaal niets, ik wil weten aan de naam wat het is. En bij alle Robins, Sams, Sems, Nikki`s, Renee`s etc moet je het maar afwachten en met de halflange kapels die je ook regelmatig ziet weet je het vaak nog niet. Ik houd van mooie chique en duidelijke namen.
Josje is nu van K3...da's jammer... Ik heb een vrouwelijke collega die Jos heet (vroeger dus josje) en ben het helemaal gewend... Robin vind ik erg stoer en Kris ook!!!! Heb een meisje bij ons op school dat Bobbie heet, een geweldig kindje met mooie krulletjes! Stoere meid! Dus ik hou er wel van...
Ik zou dan eerder voor Robine gaan en Roanne. Een Julia die Juul / Jules wordt genoemd en een Alexis/Alexia die Alex wordt genoemd, kan wel vind ik. Maar ik zou de mannelijke naam niet geven als officiële naam. Maar ja, ik hou zelf dan ook van liefelijke, lange meisjesnamen !
Ik vind het ook helemaal geweldig en heel stoer. Ik heb dan ook twee stoere dames (en een nog stoerdere zoon). Hun namen passen perfect bij ze. Ik vind 'vrouwelijke' namen ook mooi, vb Benthe of Emma of Sophie vind ik helemaal het einde maar mijn meiden zijn echt geen Charlotte of Julia PS Weet je dat Alexis ook unisex is? En dat Evelyn, Ashley en Meredith eigenlijk jongensnamen zijn?
Sommige "jongensnamen" vind ik wel mooi en stoer voor een meisje, andere niet. Hier stond Alex (Eng. uitspraak) op het lijstje, maar manlief vond het niks. Maar Robyn (zo zou ik het schrijven voor een meisje), Kris, Nikki en Renée vind ik ook leuk. Ik ken ook een meisje die Tommie heet. Daar had ik zelf niet voor gekozen.
Manlief is ook helemaal gek op mannelijke namen voor meisjes. Voor onze dame in spé stond Sjors bovenaan zijn lijstje (oke eigenlijk had hij helemaal geen lijstje en was dit voor hem de enige naam al hoewel Bobbi, Gijsje, Robin en Sjimmie vond hij ook erg leuk. Heb echt mn best moeten doen om hem op andere gedachte te brengen. Namen met verklein letters "je" vind ik echt sneu voor een volwassen vrouw. Sjors is wel leuk maar niet voor onze dochter. Liever een vrouwelijke naam die stoer afgekort kan worden.
Robin is al een tijd een unisex-naam. Zelf vind ik 'm leuker voor jongens ('t is ook de tweede naam van onze zoon) maar voor een meisje vind ik hem niet raar. Sterker nog: volgens mij werd hij de afgelopen jaren vaker aan meisjes dan aan jongens gegeven. Josje is al een meisjesnaam sinds mensenheugenis, zoals veel verkleinwoorden van jongensnamen (Guusje, Gerritje, Klaasje). Mijn juf op de lagere school heette zo. Ik heb het nu over begin jaren 80 en zij was toen ook al niet de allerjongste. Dus in beide gevallen vind ik dat er niet echt sprake is van meisjes met een jongensnaam....