meisjes met jongens naam wat vinden jullie daarvan!

Discussie in 'Babynamen' gestart door mamu, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamu

mamu Lid

28 aug 2011
    25
    0
    0
    binnenvaart
    NULL
    hoi!

ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van meisjes met jonhensnamen!

zo vind ik bijvoorbeeld Robin heel leuk voor een meisje!
    of josje...

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het helemaal niks. Het zorgt voor veel verwarring, plus dat ik vrouwelijke namen veel mooier vind voor een meisje.

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Stoer!
    Robin in ieder geval. ;)
    Josje vind ik vreselijk!

4. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Over het algemeen vind ik jongensnamen voor een meisje niet zo, maar je raakt er bij sommige namen ook al weer aan gewend. Robin vind ik wel gaan. René bijvoorbeeld vind ik dan weer te mannelijk voor een meisje. Laatst was er een actrice die haar dochter Piet had genoemd, dat vind ik ook niks. Josje vind ik, door 'je', toch wel vrouwelijk. Ik zou nooit denken dat 'josje' een jongen zou zijn.

Ik vind meisjes met een jongensnaam wel leuker dan jongens met een meisjesnaam. (een jongen die Floor heet bijvoorbeeld, vind ik minder leuk dan een meisje die Robin heet).

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Leuk! Ik vind Robin ook altijd leuk, en Alex. Maar uiteindelijk zou ik er niet voor kiezen, omdat het toch wel verwarrend is.

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Robin is leuk voor een meisje!

7. baileysplinter

20 jun 2011
    56
    0
    0
    amsterdam
    robin vind ik juist erg stoerrr voor een meid !!
    net zoals rowan vind ik ook geweldig

8. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Stoer!!
    Beter dan een jongen met een meisjesnaam.

9. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Robin vind ik ook errug stoer.
    Ikhou wel van dat soort namen,mijn dochter heet Nikki en ik ken ook twee zusjes Sil en Sammy,vind ik ook erg leuk!!

Josje vind ik niet zo´n mooie naam.

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik hou d'r wel van! Lekker stoer en eigenwijs.

Sjors, Reneé, Robin.. helemaal leuk.

11. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    erg leuk! onze meid heet Jules (djuuls)
    op ons lijste stond ook Bobbi, Sjors, Kris, Jesse, Sascha... ik hou dr van.. en mensen die onze Jules zien vinden dr naam ook echt bij dr passen :)

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind het persoonlijk helemaal niets, ik wil weten aan de naam wat het is. En bij alle Robins, Sams, Sems, Nikki`s, Renee`s etc moet je het maar afwachten en met de halflange kapels die je ook regelmatig ziet weet je het vaak nog niet. Ik houd van mooie chique en duidelijke namen.

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik vind Josje leuk! Die stond hier op mn lijstje..:)

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Josje is nu van K3...da's jammer...

Ik heb een vrouwelijke collega die Jos heet (vroeger dus josje) en ben het helemaal gewend...

Robin vind ik erg stoer en Kris ook!!!!
    Heb een meisje bij ons op school dat Bobbie heet, een geweldig kindje met mooie krulletjes! Stoere meid!

Dus ik hou er wel van...

15. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Helemaal mee eens!

16. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik zou dan eerder voor Robine gaan en Roanne.
    Een Julia die Juul / Jules wordt genoemd en een Alexis/Alexia die Alex wordt genoemd, kan wel vind ik. Maar ik zou de mannelijke naam niet geven als officiële naam.

Maar ja, ik hou zelf dan ook van liefelijke, lange meisjesnamen ;) !

17. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook helemaal geweldig en heel stoer. Ik heb dan ook twee stoere dames (en een nog stoerdere zoon). Hun namen passen perfect bij ze. Ik vind 'vrouwelijke' namen ook mooi, vb Benthe of Emma of Sophie vind ik helemaal het einde maar mijn meiden zijn echt geen Charlotte of Julia :)

PS Weet je dat Alexis ook unisex is? En dat Evelyn, Ashley en Meredith eigenlijk jongensnamen zijn?

18. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Sommige "jongensnamen" vind ik wel mooi en stoer voor een meisje, andere niet.
    Hier stond Alex (Eng. uitspraak) op het lijstje, maar manlief vond het niks. Maar Robyn (zo zou ik het schrijven voor een meisje), Kris, Nikki en Renée vind ik ook leuk.
    Ik ken ook een meisje die Tommie heet. Daar had ik zelf niet voor gekozen.

19. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Manlief is ook helemaal gek op mannelijke namen voor meisjes.
    Voor onze dame in spé stond Sjors bovenaan zijn lijstje (oke eigenlijk had hij helemaal geen lijstje en was dit voor hem de enige naam ;) al hoewel Bobbi, Gijsje, Robin en Sjimmie vond hij ook erg leuk.

Heb echt mn best moeten doen om hem op andere gedachte te brengen. Namen met verklein letters "je" vind ik echt sneu voor een volwassen vrouw. Sjors is wel leuk maar niet voor onze dochter. Liever een vrouwelijke naam die stoer afgekort kan worden.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Robin is al een tijd een unisex-naam. Zelf vind ik 'm leuker voor jongens ('t is ook de tweede naam van onze zoon) maar voor een meisje vind ik hem niet raar. Sterker nog: volgens mij werd hij de afgelopen jaren vaker aan meisjes dan aan jongens gegeven.

Josje is al een meisjesnaam sinds mensenheugenis, zoals veel verkleinwoorden van jongensnamen (Guusje, Gerritje, Klaasje). Mijn juf op de lagere school heette zo. Ik heb het nu over begin jaren 80 en zij was toen ook al niet de allerjongste.

Dus in beide gevallen vind ik dat er niet echt sprake is van meisjes met een jongensnaam....

Deel Deze Pagina