Tips voor La Palma of Menorca?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Narcisje, 24 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.801
    8.470
    113
    Vrouw
    Nee, Menorca en eiland La Palma.

Ik ga zelf liever naar Tenerife maar die kwam helaas op de derde plek uit bij de stemronde :p

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Qua eten snap ik dat heel goed, als je elke maaltijd ‘buiten de deur’ wilt eten/ niet zelf koken, is dat best een belasting inderdaad. Restaurants zijn lang niet altijd berekent op gezelschappen, zeker niet zonder reservering.

Ik denk dat het een heel goed idee is om samen te gaan zitten en de wensen op papier te krijgen. Denk dan aan:
    - wil je strand/ centrum (AI ligt soms wat afgelegener)
    - wat wil je kunnen doen: actief/ sportief/ cultureel/ of juist relaxed en strand/ zwembad of een combi
    - wil je alles gezamenlijk doen of ook dingen individueel/ als stel/ los gezin?

gewoon een aantal vragen die je verder kan helpen met bedenken hoe of wat je wilt.

Wij zijn een aantal jaren geleden met 10 man weg geweest (3 gezinnen) en toen ook AI, ook vanwege gemak en jonge kinderen. Wij hebben altijd samen gedineerd, en de overige maaltijden ook wel apart van elkaar gehad, vaak kwamen we elkaar dan wel tegen bij het ontbijt lunch.
    Daarnaast hebben we gezamenlijk 2 excursies gemaakt, maar ook als ‘aparte’ gezinnen of in ‘losse combinaties’ dingen ondernomen. Bijv even het dorpje inlopen zonder kinderen, of juist met alle kinderen en dan hadden de andere volwassenen even een uurtje tijd voor zichzelf of als stel even tijd. Maar de kinderen waren toen tussen de 3 en 9, dus wel andere leeftijden als bij jullie.

Zoals ik eerder al zei hebben beide eilanden niet extreem veel AI mogelijkheden, dus wellicht kun je ook nog breder kijken? Turkije heeft veel goede AI hotels, dan heb je dus meer om te kiezen, of Cyprus of Griekenland? Tenzij je/ jullie persé naar La Parma of Menorca willen natuurlijk.

veel succes met overleggen en knopen doorhakken.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.801
    8.470
    113
    Vrouw
    Ja, ik wil veel liever naar Griekenland idd. Ik ben 2x op Kreta geweest en dat was top.

We zijn jaren geleden ook met mn schoonouders op vakantie geweest, ook all in, maar toen waren we nog met 2 personen minder. Toen deden we idd ook samen avondeten en meestal samen ontbijten. We gingen in kleine groepjes ergens heen als de rest iets anders wilde doen en we deden ook uitjes met z'n allen. Dat was overigens op Lanzarote.

4. marais

marais Fanatiek lid

1 jul 2013
    1.482
    1.816
    113
    Vrouw
    Ja sorry, redeneerde vooral vanuit mijzelf. Verbaasde me er gewoon over. Niet negatief bedoeld.

Deel Deze Pagina