Zoontje, 7 weken krijgt nog 1 nacht voeding. Krijgt flessen van 120/150, soms op, soms niet. Rond drie uur in de nacht, komt ie vaak. Wordt ook echt wakker, maar drinkt soms amper. Soms 30/40 cc. Maar met een speentje niet te sussen/weer in slaap te krijgen. Huilt ook niet, ligt maar wat te pruttelen.. Wat zou ik kunnen doen om hem te laten doorslapen? Iemand tips? Vorige week heeft ie een nachtje doorgeslapen, dus hij kan het wel.. Nou hoef ik geen reacties over, hij is nog zo klein, heeft ie nodig, enz enz.. Als hij maar een beetje likt aan de speen, en zo nu en dan een slokje neemt, heb ik liever dat hij door slaapt, want ik ben ongeveer oververmoeid, met nog een dochter van net 1 erbij.. Gaat na die paar nipjes, vaak wel weer een uurtje of 4,5 slapen.. Gelukkig, maar je bent dan zo lang bezig met die paar nipjes..
Wat gebeurt er als je niets doet en niets geeft? En anders, kan papa dat niet gewoon die 30/1 even geven?
Dan gaat ie kreunen en pruttelen, niet echt huilen. Misschien gewoon even knuffelen, en weer terug leggen? Pappa die werkt overdag, en moet er al heel vroeg weer uit. 5.30 uur.. Dus die laat ik maar liggen, en die is ook niet goed wakker te krijgen Haha..
Mijn zoontje heeft dit ook eventjes gedaan, die vertelde zichzelf even een verhaaltje 's nachts hoorde ik ineens een hoop gebrabbel door de babyfoon Als ik hem er dan uithaalde duurde het lang voor hij weer sliep en als ik hem gewoon met rust liet sliep hij zo weer verder.
Ik zou idd ook eens kijken wat er gebeurt als je hem even laat. Hij heeft blijkbaar idd geen honger dan. Gaat ie dan alsnog huilen, dan zou ik even knuffelen, evt even verschonen indien nodig en dan weer terugleggen. Dan merk je vanzelf of hij dan wel snel weer gaat slapen of niet. Zoniet, dan is acceptatie wel de gouden tip. Ik slaap hier al 6 jaar geen nacht meer door, (en onze nachten zijn behoorlijk gebroken, veel meer dan die van jou), en dat is idd niet fijn, maar zolang er niets aan te doen is, kun je toch niet anders dan het maar gewoon accepteren. Me ertegen verzetten kost tonnen energie, en die energie kan ik dus beter gebruiken om overeind te blijven.
Bedoelde niet om het weg te relativeren hoor, maar vooral om te illustreren dat acceptatie wel helpt bij gebroken nachten Maar hier is het door zwangerschap, (met hormonen in m;n lijf slaap ik gewoon niet meer) -2 jaar gebroken nachten bij de oudste door allergie, eczeem en chronische oorklachten-een jaar van zwangerschappen en miskramen-zwangerschap jongste en nu dus al 15 maanden gebroken nachten met de jongste door allerlei medische problemen weer, (allergie, hartritmestoornis, reflux, oorklachten, verstoppingsklachten). Ooit komt het goed
Zelfde als rozemarijke hier, dus wil ook even aangeven dat accepteren echt helpt! Verder zou ik zelf het gewoon 1 nachtje proberen en anders toch een klein flesje aanbieden. Dan ben je misschien even wakker, maar kun je daarna weer verder slapen.