Hallo, Wij hebben hier een probleem! Want de luiers overstromen omdat ze ophoud en dan in 1 keer alles los laat (we hebben al verschillende luiers uitgeprobeerd).. Elke dag wel min. 1 keer haar broek nat.. En op het potje wil ze wel zitten met de broek aan, maar zo gauw ze met de blote benen (laat staan met de blote billen) op het potje moet gaan zitten dan kijkt ze je ongeveer zo aan:x.. Ik denk zelf dat ze de bril te koud vind.. Dus iemand nog een idee? (Behalve vaker verschonen, want echt de luier is net verschoond, ze gaat staan met de benen wijd en laat de boel gaan) Gr. Carlien
Welke luiers gebruik je en welke maat? Stap eens over op een ander merk en een maatje groter, misschien helpt het.
Lol, ik snap dat het een probleem is voor jullie, maar lijkt me aan de andere kant ook wel een komisch gezicht Hoe oud is ze?
We hebben echt van alles geprobeerd.. Van pampers tot de lidl.. Verschillende maten.. Luiers en luierbroekjes.. Daarom dacht ik dan maar het potje..
16 en 1/2 maand.. Ach het is wel komisch gezicht, totdat ze zaterdag bij mijn moeder op schoot maar alles liet gaan, mijn moeder had ook de broek nat.. Kan er nu wel om lachen, maar echt ook
Maar plast ze tussendoor ook "gewoon"? Of houdt ze alles op totdat het niet meer gaat? Misschien regelmatig meenemen naar plekken waar water stroomt? De keuken, kraan aanzetten, als jij naar de wc gaat en doortrekt, boven de douche aanzetten. Misschien triggert dat iets? Lijkt me ook niet goed als ze zoveel ophoudt.. heb je het idee dat ze het "expres" doet? Niet om jullie extra was te bezorgen, maar misschien vind ze jullie reactie heel leuk? Of misschien heeft ze gewoon een erg grote blaas...
Tussendoor doet ze ook wel eens een plasje, maar meestal is het gewoon een overstoming. Alleen de ene keer hebben we het gelijk door en kunnen we gelijk verschonen, zonder dat ze is gaan zitten of is gaan lopen, etc.. Ze vindt verschonen juist een verschrikking, al best lang.. Op een gegeven moment ben ik maar op de vloer gaan verschonen, want ze ging alle kanten uit. Nu kan dat gelukkig wel weer op de comode met wat afleiding (speelgoed).. Alleen helemaal uitkleden (wat dus moet als ze nat is) vindt ze nog steeds echt erg! Dus dan zou ik eerder denken, nou je het zegt, dat ze het ophoud, omdat ze niet verschoond wil worden.. Gr. Carlien
Kan het zijn dat ze het zolang ophoudt omdat het zeer doet? En dan op een bepaald moment op knappen staat en het dan maar laat lopen? Je zou wellicht een blaasontsteking uit kunnen laten sluiten bij de HA
Ik dacht juist dat ze met een blaasonsteking vaak gingen plassen of koorts? Ik kan het wel eens vragen bij de huisarts.. Gr. Carlien
Zou dan vaste verschoonmomenten inbouwen, bijv. elk 2-3 uur of na elk eetmoment, zodat ze doorheeft dat het toch niets uitmaakt. En vaste momenten helpt ook tegen de aversie. Maar even het eea laten uitsluiten bij de huisarts is wellicht ook een idee. Laat je weten hoe het gaat? Ben wel benieuwd
Mijn man had als baby een blaasontsteking. Hij had geen koorts en wou niet plassen, dat deed zeer. Tot hij zo nodig moest dat hij het niet meer kon ophouden
En natuurlijk is de dokter met vakantie deze week.. Kan ik wel naar een andere huisarts bellen, maar dat is miss ook wel een beetje overdreven aangezien het probleem er al wel langer is..
Voor een blaasontsteking hoef je toch alleen wat urine op te vangen en in te leveren? Hoef je de ha volgens mij niet voor te zien. Inleveren kan ook wel bij een vervsngende ha
Ook mijn gedachten een blaasontsteking. Ik zou toch even bellen met de vervangende HA. Een blaasontsteking is geen pretje en ook niet goed om er te lang mee door te lopen. Laat haar in de tussentijd cranberry sap drinken, als het een blaasontsteking is, dan helpt dit ook. Is het geen blaasontsteking dan zou ik op vaste momenten haar luier verschonen. Zodat ze beseft dat het geen effect heeft en dat de luier toch verschoont wordt.