Hoe gebakken aardappelen maken en dan lekker kruiden?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2012mama, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn vraag staat er al...hoe maken jullie altijd gebakken aardappelen?
    En met welke kruiden?

Ben benieuwd naar lekkere recepten!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

met knoflook en rozemarijn mmmm

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zorg er meestal voor dat ik de dag van tevoren teveel aardappelen gekookt heb. Snij ze een beetje grof. Doe er paneermeel of verkruimelde beschuiten op. Een beetje zout en komijnezaad. Olie en boter in de pan. Een uitje in de pan fruiten en iets van fijn genipperd rookvlees of salami erbij, en dan de aardappels erbij. Oh wat lekker.

Niet teveel roeren in de aardappels want dan vallen ze uit elkaar, gewoon lekker bruin laten worden.

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja ik doe het ook zo!

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    spekjes uitbakken en uit de pan, boter erbij en gebakken aardappelen en in ringen gesneden ui erbij. als het klaar is spekjes er weer bij en een beetje peper.

of patatkruiden op de gebakken aardappelen, is ook erg lekker!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vind ze zo het lekkerst...
    aardappels schillen, in stukken snijden en in de pan. Al vrij snel aardappelkruiden (van Stegeman) erbij doen en dan lekker aanbakken. Als er een lekker krokant laagje aan de buitenkant zit het vuur lager zetten zodat binnen verder kan garen. Uitje snipperen en deze op het laatst erbij doen. Jummie!!

Ipv aardappelkruiden gebruik ik ook wel eens paprikapoeder. ;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Afgekoelde gekookte aardappelen (vastkokend) in redelijk dikke plakken snijden, in een grote koekenpan een mengsel van boter en olijfolie (niet al te zuinig) verwarmen en daar op middelmatig vuur de aardappels in bakken tot ze een lekker krokant bruin korstje hebben....vooral geen haast hebben, kan zo een kwartier duren. Zout erop en ze zijn overheerlijk. Andere kruiden gebruik ik niet, vind ik persoonlijk niet nodig.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Toevallig vandaag gebakken aardappelen op. Deze keer gebakken in Conimex wokolie... En idd, even goed aanbakken en dan nog een kwartiertje op een laag vuur zetten. (die 10 minuten die op de verpakking staat klopt bij mij nooit) Aan het eind nog even goed heet opbakken en klaar is clara!

Soms gaat er een hele zooi aan kruiden bij, maar dat vinden de kinderen niet zo lekker: Kerriepoeder, zout, peper en gedroogde thijm. Ook erg lekker. :D

9. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Peper en zout, paprikapoeder, kerrie en knoflookpoeder erover.
    Aardappelen een dag van te voren geschild en gekookt.
    Die aardappelschijfjes kant-en-klaar vind ik niet te eten, of het nou "vers" is of diepvries, bleeeeh.

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Zo doen wij het ook.. olie om het goed warm/heet te laten worden en de boter voor het bruine korstje..

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Aardappels schillen, in stukken snijden (ik doe het altijd in blokjes), dit even aankoken in boullion, afgieten en laten staan totdat je ze op gaat bakken (ik kook ze meestal al 's morgens en gebruik ze pas 's avonds)

Boter in de pan, aardappels opbakken en op het laast wat aardappelkruiden van Stegeman erop.

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Aardappels niet schillen maar wassen, in partjes snijden, in een ovenschaal of op een bakplaat, peper & zout erover, olie erover, 40-45 minuten op 200 graden in de oven. Serveren met mayonaise, gemengd met knoflook en een beetje citroensap.

Ook geen gespetter op je fornuis!

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik was altijd de aardappel in schil. Vervolgens in partjes met schil snijden. Daarna in een kom mengen met olijfolie, rozemarijn en zeezout. Daarna op een oven bak schaal zo'n 25-30 min in de oven.
    mmmmmmm

14. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik vind mijn gebakken aardappeltjes heerlijk met italiaanse kruiden van Verstegen..

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Op het laatst de kruiden erbij doen, anders verbrandt het in de koekenpan.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Aardappelen schillen en in gelijke stukken even laten koken.
    Niet helemaal gaar, maar wel dat je met je vork met gevoel erin kan prikken. Kan het niet uitleggen, maar je voelt het. Ze moeten niet uit elkaar vallen als je erin prikt, maar wel er tegen aanzitten zeg maar. Iemand anders een betere beschrijving?

Dan in plakken snijden, kerrie en paprikapoeder eroverheen. In de boter aanbakken tot ze wat krokant zijn.. Hmmm.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Zo maak ik ze ook. Wat knoflook er doorheen is ook lekker. Ipv schijfjes kun je ook blokjes maken of frietvorm, net wat je wilt.

18. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier doen ze op de gebakken aardappeltjes van de shoarma tenten ook altijd hele lekkere kruiden! Maar kom er maar niet achter welke dat is!! Heeft iemand enig idee welke dat zijn? Zijn vaak bij veel van die shoarma tenten hetzelfde.

Staan hier wel genoeg heerlijke tips tussen zie ik die ik zeker wel eens ga uit proberen.

Deel Deze Pagina