Tv op de kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stampertje, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Vanaf welke leeftijd het is voor een dvd te kijken in het weekend dus geen nederland 1 enzovoort en ook niet elke dag of heel het weekend.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Geen idee eigenlijk wat tegenwoordig normaal is, maar ik kan me voorlopig nog niet voorstellen dat er hier een tv op de kamer komt. Voor nu denk ik dat ze er eentje krijgen als ze 12 zijn (de oudste is nu 4,5), maar misschien denk ik daar over een paar jaar wel anders over. Nu iig nog lang niet.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Denk jaar of 6

4. beccie

beccie Niet meer actief

bedoel je een tv boven op de slaapkamer ?
    nou ik denk ook aan een jaar of 12. echt niet eerder.

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik denk zeker niet eerder dan 10 jaar. Laatst zat mijn zoontje te vertellen dat ie daar een tv wou, daar een laptop en daar een telefoon op zijn kamer:D

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Haha en waar moet die homesinema set?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Onze zoon is nu 6 en heeft nu een computer op zijn kamer waarop hij ook filmpjes kan kijken. Voor hem is het prettig op deze manier omdat hij dan even rustig kan zitten zonder prikkels van zijn zusje.

De computer is wel beveiligd, hij kan alleen naar pagina's waarvan wij een snelkoppeling hebben gezet op zijn bureaublad (kan dus niet zomaar even het wereldwijdeweb op) en om 9 uur s'morgens kan hij pas aangezet worden tot 18 uur 's avonds. (niet dat hij er dan ook al die uren achter zit hoor :cool:). Zo weten wij zeker dat hij op slaaptijden niet verleid kan worden door het stiekem toch computeren.

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Haha ja idd, ik lag helemaal dubbel:D

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik merk op school... Dat toch best behoorlijk wat kinderen een tv hebben op hun kamer... Danwel overdag zelf kunnen bepalen wat er op de tv aanstaat :)

En die met de tv op de slaapkamer.. Zijn vaak geen kleine tv'tjes maar wel zo ingesteld dat ze enkel de kinderzenders erop hebben of een dvd-speler.

Ben benieuwd hoeveel mensen hier die nu denken tot een jaar of 10 of later te wachten.. Zich in de loop der jaren bedenken.
    (Dat kan he.. De wereld veranderd en de meningen en omstandigheden ook... )

Hier overigens op de kamer een eigen iPod met speakertjes.
    (Vinden hoop mensen ook idioot... En vervolgens geven die hun kind wel een spelcomputer... Dat vind ik dan weer idioot :) smaken verschillen en dat is maar goed ook :) )

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Vanaf dat ze naar de middelbare school gaan vind ik denk ik wel vroeg genoeg.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Lastig...

Ik dacht altijd 12 jaar...maar vanaf 15 jaar kan ook.

12. tuc

tuc Niet meer actief

op zn vroegst een jaar of 10-12

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier komt er binnenkort een tv op de slaapkamer....toevallig heeft mijn schoonbroer eentje over van zijn eigen dochter.
    Maar denk nu maar niet dat ze daar de hele dag voor mogen gaan zitten. Maar gewoon soms eens een leuke film kijken op hun eigen tv is toch leuk....:D

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat mij betreft pas als hij zelf een bijbaantje heeft en er daarvan zelf 1 bij elkaar heeft gespaard. :)
    Ik heb als kind ook nooit tv op mijn kamer gehad terwijl al mijn klasgenoten het wel hadden en dat was maar goed ook, want ik sliep toch al niet best. Dan kun je toch beter een boek lezen om de tijd te doden, vind ik. Ik heb pas een tv op mijn kamer genomen toen ik tegen de 20 was en bijna uit huis ging. Toen had ik er ook pas 'behoefte' aan.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er altijd voor open sta van gedachten te veranderen wanneer mijn zoon daar goede argumenten voor kan aandragen, maar daar moet hij dan wel zijn best voor doen ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nooit? Zeg nooit, nooit maar zolang er op school gezeten wordt, geen tv of computer op de kamer. Ook mobiele telefoons gaan niet mee naar bed.

Wij nemen als ze wat ouder zijn een tweede televisie in de speelruimte en verder niet

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja ik ben misschien ook ouderwets er in maar ik zeg ook niet. Maar goed ik woon met iemand samen en die vind misschien weer wat anders. Dus als het aan mij ligt niet. Ik kijk zelf ook amper tv en heb het ook nooit gehad en gemist.

17. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er altijd voor open sta van gedachten te veranderen wanneer mijn zoon daar goede argumenten voor kan aandragen, maar daar moet hij dan wel zijn best voor doen ;)[/QUOTE]

Het beste argument dat mijn oudste geef is dat ze niet rustig een film kan kijken omdat haar broertje en zusje gillen en ze de film niet goed kan zien.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar waarom geen tv dan? Wat is daar zo erg aan.......vraag ik me serieus af.

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Is in de speelzaal niet hetzelfde als de slaapkamer want wij hebben geen speelzaal

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ligt ook helemaal aan je kind.

Als Kylian ouder is en hij zou onze blokkades weten te omzeilen en hij luistert niet dan is het heel makkelijk.

Stekkers eruit en achter slot en grendel :D:cool:

Deel Deze Pagina