Weet niet zo goed waar ik dit topic het beste kan plaatsen, denk dat ik hier wel goed zit.. Men zegt dat muziek tijdens de zwangerschap goed is en dat diezelfde muziek na de zwangerschap heel goed kan helpen om je kindje te laten ontspannen. Ook zingen schijnt heel prettig te zijn voor de beeb in je buik. (trilling stem zorgt voor massage enz...) Nu ben ik heel erg benieuwd naar welke muziek er dan geluisterd wordt door meiden hier op het forum! Wanneer ikzelf last heb van spanning, luister ik naar een pianostuk (tip van de psycholoog en het werkt goed) Misschien vind de beeb dit straks ook mooi? Verder luister ik niet naar klassiek, maar schijnt wel ideaal te zijn voor de baby. (hoge klanken) Ook willen wij alvast een leuk muziekdoosje/knuffel kopen en regelmatig laten horen aan de baby. Wie weet helpt het tijdens een onrustige nacht! Ben benieuwd naar wat jullie luisteren!
Ik luister gewoon de muziek die ik altijd luister. In mijn geval is dat van modern tot klassiek. Zingen doe ik ook graag en zing vaak wel hetzelfde nummer, voelt erg goed ook voor mezelf om te ontspannen. Is een oud schots liedje.
Ik luister ook naar dezelfde muziek die ik altijd op heb staan, dit wisselt van pop tot Clannad/Enya net waar ik op dat moment behoefte aan heb. Meezingen doe ik wel regelmatig, vind ik zelf leuk, ontspan ik me meer en kan de kleine nog meer wennen aan mijn stem. Gelukkig weet hij nog niet hoe belabbert ik zing dus kan ik dat nu nog gewoon blijven doen
Ik speel vaak het spelletje jewels op m'n mobiel en ik merk dat de beeb dan heel actief wordt. Denk omdat het steeds hetzelfde deuntje is haha Verder luister ik waar ik zin in heb.
ik ga soms bij de boxmobiel staan en zet dan t muziekje van de boxmobiel aan bij mn buik. Qua muziek luister ik van alles eigenlijk, en zingt altijd lekker vals mee maar of ik hem daar zo'n plezier mee doe
Ik had bij mijn eerste dochter een muziekknuffel gekocht en die hield ik vaak tegen mijn buik. Ik merkte dat ze erop reageerde en na de geboorte werd ze er rustig van. Nu heb ik weer een muziekknuffel gekocht en ga ik het weer proberen. Verder luister ik best veel muziek, van alles, en dat krijgt het kindje dan ook mee. Enne... Ik zing gigantisch veel kinderliedjes met mijn peuter, dat is natuurlijk ook leuk voor de buikbaby!
Ik heb al weken de zelfde CD in de auto en die staat nog steeds qua volume even hard. Zing gewoon hardop mee. Ook ik heb af en toe al het muziek mobieltje vast om er even naar te luisteren.
Haha... Die staat bij mij ook altijd op repeat... In de hoop dat ik straks nog een MJ fan op de wereld zet
Dat zijn wij ook van plan ja, een muziekknuffel oid kopen en straks al laten luisteren. Vanaf wanneer kunnen ze dat eigenlijk horen? 22 weekjes ofzo?
ik dacht dat ze vanaf 18 iets beginnen te horen, maar hoe goed? ach tja ik ben er nu al volop mee bezig
Vanaf 17 weken begint het gehoor. Ik luister gewoon mijn eigen muziek...rap, reggea en antilliaanse muziek. Mijn kids vielen in slaap toen ze baby waren, van rap muziek omdat die bass heel relaxed en rustig is.
Ik zou gewoon luisteren wat ik altijd luister. Nu eens eighties, dan weer de canto ostinato, dan weer gewoon 3fm, en soms de foute cd's van qmusic. Kom je er vanzelf achter wat je uk leuk vindt en heb je ook nog een beetje ontspanning tussendoor.
We hebben nu een muziekknuffel gekocht.... Ben benieuwd wat hij/zij ervan hoort. Is misschien wel veel te zacht!
Ik heb een muziekknuffel in mijn bed liggen die ik voor het slapen gaan vaak even laat luisteren. Dus ik ben ook benieuwd of ze daar later rustig van wordt. Zelf zingen weet ik niet of de baby daar vrolijk van gaat worden
Ik ben ook van plan om iedere avond voor het slapen gaan even zo'n muziek knuffel op mijn buik te leggen zodat de baby eraan kan wennen (ahhh na vanvond kan ik gewoon mijn meisje of mijn jongentje zeggen ). Ik heb hier op het forum gelezen dat de kindjes na de geboorte er inderdaad rustiger van worden en er soms zelf troost door vinden, omdat ze het herkennen!
Ik zing altijd mee in de auto op weg naar werk, dus de baby kan iedere dag een uur van mijn prachtige (ahum) gezang genieten. Ik luister dan gewoon naar wat ik altijd naar luister. 's Avonds tijdens het tv kijken leg ik het muziekdoosje (die eigenlijk aan de mobiel hoort) altijd even een paar minuten op mijn buik. Vaak komt ze dan aanzwemmen en reageert ze er op! Hopelijk herkent ze het geluid na de geboorte ook. En als ik in het kamertje bezig ben, dan zet ik vaak Lullaby Radio op, op Pandora (app op iphone).