Geen eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik van week 6 tot week 13 last van ochtendmisselijkheid, maar dan ging ik wat later ontbijten en daarna had ik nergens meer last van.
    Nu, de eerste 2 weken na de positieve test zat ik al weer te knorren als ik net mijn eten op heb en sinds week 6 is dit omgeslagen naar geen eetlust. Brood staat me gi-gan-tisch tegen. Dit herken ik absoluut niet van mijn vorige zwangerschap. Ik word er al naar van als ik het woord uitspreek;) Dus met lange tanden zit ik mijn ontbijt weg te werken. Het liefst eet ik 2 boterhammen (omdat ik dit goed vind voor de kleine), maar soms moet ik na 1 al stoppen. Mijn lunch, ik wil 3 boterhammen eten, zit ik tegen heug en meug te eten. Vandaag met heel veel moeite bijna 3 op. Ik ben al slank van mezelf en wil absoluut niet afvallen, maar vanmorgen schrok ik toch even van mijn gewicht bij de verloskundige. Ik had geen idee wat ik woog, dit was het eerste bezoekje, maar mijn startgewicht is 4 kilo lichter dan bij mijn vorige zwangerschap...

Als ik wèl eet word ik misselijk, maar als ik niet of te laat eet ook...:(

Wie herkent dit en heeft/had ook weinig eetlust en vanaf hoeveel weken wordt dat weer 'normaal'?

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik heb juist hetzelfde. Al van week 6. Ben ook 6 kilo afgevallen ondertussen. Ik mag ook niet aan het woord brood denken :) maar ook aan veel andere dingen niet. Alleen fruit gaat goed binnen bij mij. Ik heb al 4 weken geen warme maaltijd niet meer gegeten omdat ik het gewoon niet binnenkrijg.

3. chila

chila Niet meer actief

Ik herken het wel. Ik had het ook vanaf het begin. Kon amper wat eten of ik werd misselijk enz. Had toen ook dat ik heel veel echt niet meer lustte. En als ik weer niet at werd ik ook misselijk. Ik ben toen ook 5 a 6 kilo afgevallen. Maar gelukkig groeit de kleine gewoon goed!
    Nu sinds een week of 18 gaat het weer beter en kan ik eindelijk weer een beetje normaal eten binnen krijgen.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Groetjes, Chila

4. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    De verloskundige deed er heel luchtig over en zei dat de kleine toch wel neemt wat het nodig heeft. Maar ik maak me dan toch wel zorgen hoor. Ik WIL gewoon goed eten:)

Fruit gaat ook altijd wel. En het rare is dat de lekkere 'slechte' dingen ook nog wel gaan zoals een stukje vlaai, bakje chips etc. Maar ja, dat is niet wat mijn verstand zegt dat naar binnen moet:D

5. chila

chila Niet meer actief

Ze heeft wel gelijk. De baby pakt wat hij/zij nodig heeft. Ik heb me ook heel erge zorgen gemaakt want eten ging ook gewoon echt niet. Maar ik heb toch een hele mooie gezonde goed groeiend wondertje in mijn buik.

Kijk het even aan en hou je gewicht gewoon in de gaten. Als het te erg wordt gewoon weer aan de bel trekken hoor!

Deel Deze Pagina